پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
جشنواره تابستانی "شب‌های آرتمیس" با حضور بسیاری از گروه‌ها و خوانندگان موسیقی پاپ، سنتی و محلی برگزار می‌شود.

به گزارش دیباچه، نشست خبری جشنواره تابستانی "شب‌های آرتمیس با حضور دست‌اندرکاران این جشنواره برگزار شد.

مهران فرهادی (مدیر اجرایی جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس) در ابتدای این نشست خبری گفت: این برای اولین بار است که یک مکان تجاری از یک حرکت فرهنگی هنری مناسب حمایت کرده و این دوره از جشنواره رویدادی برای دیدار صنعت و هنر است.

جشنواره تابستانی «شب‌های آرتمیس» برگزار می شود

وی افزود: این جشنواره در برگیرنده فضای متفاوتی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنربه ویژه موسیقی است. برنامه‌هایی که برای این جشنواره در نظر گرفتیم حضور در یک برنامه دراز مدت است که مایلیم با همکاری مجتمع برگزار کننده این جشنواره، شرایطی را فراهم کنیم که سالن‌های اجرای برنامه ما در طول سال نیز ادامه پیدا کند. به همین دلیل بعد از پایان جشنواره و برگزاری کنسرت‌ها در ماه محرم نیز ویژه برنامه‌های جالبی را در نظر گرفتیم که این برنامه‌ها با همکاری وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

فرهادی همچنین عنوان کرد: بخش اصلی جشنواره متمرکز بر برگزاری کنسرت‌هاست ، البته در کنار اینها ویژه برنامه‌های نمایشی را هم داریم که فکر می‌کنم از فضای جالب توجهی برخوردار باشد. ما در کنار استفاده از خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی، پاپ و موسیقی نواحی از جمله حجت اشرف زاده، فرزاد فرزین، رضا صادقی، سالارعقیلی، گروه روناک و امید جهان ، ویژه برنامه‌هایی را برای خوانندگان دهه هفتاد در نظر گرفتیم که در این برنامه تعدادی از خوانندگان معروف موسیقی در دهه هفتاد از جمله قاسم افشار،حمید حامی، نیما مسیحا ، مانی رهنما، حمید خندان و محمدرضا عیوضی در مکان جدیدی که تعبیه شده به اجرای برنامه می پردازند.

مدیر اجرایی این جشنواره گفت: صدابرداری به شکل حرفه‌ای انجام می‌گیرد و در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد. درباره معیار انتخاب خوانندگان هم باید بگویم که ما با در نظر گرفتن شخصیت مردمی خوانندگان و اینکه خیلی از مخاطبان امکان دسترسی به آنها در سالن های گران قیمت را ندارند، نسبت به انتخاب آنها اقدام کرده‌ایم .

در ادامه افزود: در حوزه موسیقی اصیل ایرانی فکر می‌کنم سالار عقیلی و گروه روناک از بهترین گزینه های‌ما بوده‌اند. در بخش خوانندگان نوستالژیک هم بازتولید خاطره آثار خوب آنها و حال و هوایی که مردم با این آثار دارند فضای کار شکل گرفته است و در بخش خوانندگان پاپ هم ماجرا به شکلی بوده که سعی شده کسانی انتخاب شوند که در حال حاضر امکان داشتن جمعیت زیاد در سالن های پرجمعیت را ندارند و ما می توانیم در این فضای پر جمعیت میزبان مخاطبان باشیم.

وی گفت: ما برای استفاده هر چه بهتر مخاطبان و شهروندان تهرانی تلاش کردیم قیمت بلیت کنسرت‌ها را به شکل معقولانه‌ای تعیین کنیم که طبق برنامه ها میانگین قیمت بلیت‌ها بین ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان است که تصور می‌کنم رقم معقولانه‌ای باشد. به هر حال تمامی تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته تا جشنواره‌ای برگزار شود که طیف بیشتری از مخاطبان همراه با این پروژه باشند.

مهرداد غفار زاده کارگردان سینما و دبیر این جشنواره هم در بخش دیگری از نشست گفت: امیدوارم این رویداد وحدتی بین بتون و هنر باشد و شاهد یک برنامه معتبر در عرصه های فرهنگی هنری باشیم. به هر حال یکی از دلایل برگزاری جشنواره وجود منطقه جغرافیایی جدیدی چون دریاچه خلیج فارس در شهر تهران است که این رویداد می‌تواند معرف خوبی برای این منطقه ساحی باشد . شما تصاویر هوایی این منطقه را ببنید متوجه می‌شوید که شکل دریاچه در قالب نقشه ایران طراحی شده و سه جزیره‌ای که در این مکان ساخته شده به نوعی سمبل سه جزیره معروف خلیج فارس است که همه اینها می‌تواند بهانه خوبی برای برگزاری یک رویداد فرهنگی باشد.

وی در ادامه افزود: ما از قبل ایده داشتیم که جشنواره در فصل تابستان برگزار شود بنابراین مشکلی هم از جهت باد و باران نداشتیم. اما وقتی برنامه‌ریزی‌ها به این گونه شد که جشنواره در ماه آخر تابستان برگزار شود، طبیعتا اقداماتی هم برای جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی نظیر بارش باران انجام گرفته است. ما قطعا برای برگزاری کنسرت ها هماهنگی‌هایی را با سازمان هواشناسی خواهیم داشت تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

غفارزاده همچنین عنوان کرد: ما در برگزاری این پروژه به لحاظ دریافت مجوزهای لازم شرایط آسانی نداشتیم و صادقانه می‌گویم که در این مدت تلاش بسیار زیادی را برای کسب مجوزها انجام دادیم. به هر حال اینجا طراحی به نوعی میکل آنژی است که ما مجسمه ساز آن هستیم و امیدوارم این گل مجسمه در این منطقه از تهران بتواند تبدیل به مجسمه‌ای شود که تا سال‌ها باقی بماند.

امین الله امرا (مدیرعامل مجمتع آرتمیس) هم در این نشست گفت: این پروژه صنعتی یکی از پروژه‌های مهم ملی در راستای الگوی تعاونی و اقتصاد مقاومتی است که ما برای آن برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفتیم و به زودی در حوزه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ساخت سالن‌ها جزئیات دیگری را مطلع می‌شوید که بسیاری از خدمات فرهنگی وهنری از جمله سالن سینما و سالن برگزاری کنسرت را پوشش می‌دهد.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲