جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۹۳۸
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
گزارش کامل دیباچه
یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شب گذشته پنج شنبه ۲۶ مردادماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و تعداد زیادی از هنرمندان و اهالی رسانه در این حضور داشتند.
 
 به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه ، مراسم یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینما شب گذشته ۲۶ مردادماه در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جمع کثیری از هنرمندان سینما و اهالی رسانه با اجرای فرزاد حسنی و با یادی از مدافعان حرم و پخش کلیپی درباره علی معلم برگزار شد. 
 
سپس فرزاد حسنی از جواد طوسی منتقد سینما و جعفر گودرزی دبیر این دوره از جشن و آذر معماریان همسر علی معلم دعوت کرد تا بر روی صحنه حاضر شوند. 

یازدهمین مراسم جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برگزار شد

آذر معماریان پس از حضور بر روی صحنه از علی معلم یاد کرد و گفت: درباره علی حرفی نمی توان زد فقط اینکه زمین برای ایشان کم و کوچک بود. او گفت امیدوارم چنین جشنهای خصوصی همچنان در سینما برگزار شود. 
جعفر گودرزی نیز در ادامه گفت: از تاخیر بوجود آمده به عنوان دبیر این جشن از تاخیر بوجود امده عذرخواهی می کنم و به همه حاضران خوش آمد می گویم. 

در ادامه مراسم نامزدهای موسیقی در کلیپی معرفی شدند. که کیوان ساکت پس از حضور بر روی صحنه و خوش بش با حاضران ستار اورکی را لایق دیپلم افتخار بهترین موسیقی برای فیلم «ویلایی ها» دانست. ستار اورکی پس از حضور بر روی سن جایزه اش را به علی معلم تقدیم کرد. 

تندیس بهترین موسیقی فیلم  نیز به سهراب پور ناظری برای فیلم  «رگ خواب» ساخته  حمید نعمت الله تعلق گرفت. سهراب پورناظری پس از دریافت جایزه ضمن یاد کردن از همایون شجریان از حمید نعمت الله تشکر کرد. 

جایزه بهترین صحنه و لباس از میان کاندیداها امیر حسین قدسی(نگار)، بهزاد جعفری طادی (ماجرای نیمروز)، محسن نصراللهی و مارال جیرانی (خفگی), محمدرضا میرزا محمدی و اراده قوام (رگ خواب) و مهدی موسوی و مهدی لقا ناقد (ویلایی ها) تعلق به بهزاد  طادی برای فیلم ماجرای نیمروز ساخته محمد حسین مهدوی کنی تعلق گرفت. جعفریجعفری پس از حضور بر روی سن از تهیه کننده و کارگردان فیلم ماجرای نیمروز تشکر کرد. 

در ادامه فرزاد حسنی جمال امید منتقد قدیمی یادکرد و گفت امشب از ایشان تجلیل خواهد شد. پس از آن ویدئویی از گفته های جمال امید پخش شد که او از سوابق کاری و فعالیت های هنری اش گفت. 

سپس فرزاد حسنی از فریدون جیرانی، جمال امید و جواد طوسی دعوت  تا بر روی صحنه حاضر شوند و این هنرمندان با تشویق حاضران مواجه شدند. 

جیرانی گفت: با جمال امید خاطرات زیادی دارم و پس از آن از خاطراتش با این منتقد گفت. او اظهار کرد:  امید روزنامه نگار و منتقد و مدیر خوبی بود. ایشان مدیر واقعی بودند و به نظرم سینماگران او را دوست دارند. 

سپس امید گفت: از منتقدان و نویسندگان وممنونم و از همسرم تشکر می کنم. این هنرمند با تشویق حاضران صحنه را ترک کرد. 

جواد طوسی رییس انجمن منتقدان نیز گفت: علت اینکه چندبار به روی صحنه آمده این بوده که به عنوان عضوی از انجمن حضور داشته باشم و دیگر اینکه وظیفه خود دانستم به احترام جمال امید به روی صحنه بیایم. طوسی در ادامه از سازمان سینمایی و خانه سینما و دیگر همکاران و دست اندرکاران و دبیر جشن جعفر گودرزی تشکر کرد. 

طوسی گفت: لازم است بگویم تقارن برگزاری این دوره با تغییر و جابجایی وزیر محترم ارشاد فارغ از قواعد و بازی مرسوم امیدوارم شایسته سالاری نیز مد نظر قرار گیرد. نکته دیگر اینکه من و انجمن منتقدان تلاش کرده ایم به اهداف اولیه امن عمل کنیم. پس از صحبت‌های جواد طوسی فرزاد حسنی از داریوش یاد کرد و به او خوش آمدگفت. 

یازدهمین مراسم جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برگزار شد

پس از طوسی، حسنی از چنگیز جلیلوند دوبلور محبوب دعوت  کرد تا جایزه بهترین چهره پرداز را به او تقدیم کند که جلیلوند از میان کاندیداها ایمان امیدواری (خفگی)، سعید ملکان(ویلایی ها)، سهند ترابی(رگ خواب)، عبدالله اسکندری(خوب بد جلف) و محسن نارسنگ(ماجرای نیمروز) نام ایمان امیدواری را خواند و او جایزه اش را برای فیلم «خفگی» دریافت کرد. 

جلیل وند جایزه بهترین چهره پردازی را به محسن دارسنج برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا کرد. دارسنج حین دریافت جایزه از انجمن منتقدان و عوامل فیلم ماجرای نیمروز تشکر کرد وگفت: این دومین جایزه ام را به خانواده محسن حججی تقدیم می کنم. 

در ادامه مراسم نامزدهای بهترین تدوین اعلام شدند و فرزاد حسنی از جمشید مشایخی دعوت کرد تا به روی صحنه حضور یابد.  

جمشید مشایخی گفت: از بزرگمردی چون علی معلم یاد گرفتم که رک حرفم را بزنم و سپس از بازیگران قدیمی سینما یاد کرد. 

فرزاد حسنی سپس  از حاضران خواست سیامک شایقی و طهماسب صلح جو تشویق کنند تا به روی صحنه بیایند. پس از حضور این دو هنرمند سیامک شایقی گفت: حسنی در صحبت هایش واژه ای را گفت که چند سالی است اپرا نشنیده ام. ایشان به جای واژه منتقد از منقد استفاده کردند که درست هم هست زیرا منتقد و منقد باهم تفاوت دارند. 

شایقی، از میان کاندیداهای تدوین یعنی بهرام دهقانی(خفگی و نگار)، حسن حسندوست(فراری)، سپیده عبدالوهاب(سد معبر)، سجاد پهلوان زاده(ماجرای نیمروز) و مهدی سعدی(رگ خواب) دیپلم افتخار را  به سجاد پهلوان زاده داد و پهلوان زاده با تشویق حاضران به روی صحنه آمد و گفت هفته شگفت انگیز است و هفته پیش نیز جشن حافظ را بردم و جایزه منتقدان بسیاری این با ارزش و عزیز است. 

تندیس بهترین تدوین نیز به بهرام  برای فیلم «خفگی» رسید و فریدون جیرانی جایزه اش را گرفت و از دهقانی یاد کرد. 

فرزاد حسنی سپس از فرید مصطفوی فیلمنامه‌نویس یادکرد و پس از آن از مهرزاد دانش منتقد سینما و رخشان بنی اعتماد دعوت کرد تا به روی صحنه حاضر شوند. 

رخشان بنی اعتماد درباره فرید مصطفوی گفت: تشکر از منتقدان بابت این مراسم و یاد کردن از بزرگی که باید شخصا از او تشکر کنم که تا اخرین فیلم قصه ها با او همکار بودم. درباره او باید بگویم که نگاهی به کارنامه جدی او که در مسیر مشخصی قرار دارد نشان دهنده این است که سینما ما سینمای پرباری است.  

فرید مصطفوی با تشویق حاضران به روی صحنه رفت و جایزه اش را رخشان بنی اعتماد و مهرزاد دانش دریافت کرد و از همسرش و سینمایی های دهه پنجاه تشکر کرد. 

مهرزاد دانش نیز در ادامه گفت: از آمدن روی صحنه بدون هماهنگی غافلگیر شدم اما باید بگویم در دهه ۶۰ که افق روشنی وجود نداشت امثال مصطفوی به شکل خود به سینمای ایران جهت دادند. رخشان بنی اعتماد در ادامه از همسرمصطفوی و همکاری اش با او گفت و بابت آشنا کردنش با مصطفوی تشکر کرد. 

یازدهمین مراسم جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برگزار شد

پس از اعلام نامزدهای بهترین نقش مکمل مرد فرزاد حسنی از مجید مظفری و شاهین امین دعوت تا نام برنده را اعلام کنند.مجید مظفری گفت: اولین بار است که به جشن دعوت شدم البته گلایه او از میان نامزد ها احمد مهرانفر(ماجرای نیمروز)، بهرام افشاری(کارگر ساده نیازمندیم)، پرویز پورحسینی(رگ خواب)، نادر فلاح(سد معبر)، نوید محمدزاده(بدون تاریخ بدون امضا) وهادی حجازی فر(ماجرای نیمروز)، حجازی فر را برای بازی در ماجرای نیمروز لایق دریافت جایزه دانست. 

 حجازی فر پس از حضور بر روی صحنه گفت:  اینکه نام من در کنار نام بزرگان بازیگری است به خودم افتخار می کنم. او ضمن تشکر از مهدویان گفت امیدوارم در فیلم لاتاری بازهم حضور داشته باشم.  
مجید مظفری طی صحبت‌هایش  به جمشید هاشم پور که در سالن حضور سلام داد و پس از آن فرزاد حسنی به فواد بابان گوینده تلویزیون سلام کرد و از حاضران خواست او را تشویق کنند. 

حسنی سپس از خشایار اعتمادی یاد کرد و پس از اعلام نام نامزدهای جایزه بهترین بازیگر مرد از داریوش مهرجویی دعوت کرد تا جایزه بهترین بازیگر مرد را پس از اعلام به نامزدهای این بخش به کاندیدای منتخب اهدا کند. 

داریوش مهرجویی پس از تشویق حاضران پشت میکروفن رفت و از میان نامزدها امیر آقایی(بدون تاریخ بدون امضا)، حامد بهداد(سد معبر)، کوروش تهامی(رگ خواب)، محسن تنابنده(فراری)، مهرداد صدیقیان(ماجرای نیمروز)، نوید محمدزاده(خفگی) کوروش تهامی را لایق دریافت دیپلم افتخار دانست. 

کوروش تهامی با تشویق حاضران به روی صحنه رفت و پس از دریافت جایزه اش گفت: این اولین جایزه سینمایی من است که بابتش از حمید نعمت الله و عوامل فیلم تشکر می کنم .همچنین از همسرم ممنونم که در زمان ناامیدی به من امید می داد. 

مهرجویی تندیس بهترین بازیگر را به حامد بهداد برای بازی در فیلم «سد معبر» ساخته محسن قرایی اهدا کرد. 

بهداد پس از حضور بر روی صحنه گفت: جایزه با ارزشی را برده ام. افتخار زیادی است که جایزه ام را از مهرجویی گرفته ام. بهداد از کیارستمی یاد کرد و جای علی معلم را خالی دانست و گفت مخالفت خودم را با جنگ اعلام می کنم و نمی توانم از تصویر محسن حججی غافل شوم.این لحظه را به روح او تقدیم می کنم. 

در ادامه ویدئوی از حاضران و هنرمندان جشن های دوره قبل پخش شد و پس از آن نامزدهای بخش فیلمبرداری معرفی شدند و حسنی از علیرضا زرین دست عباس فاضلی و ماه چهره خلیلی خواست برای اهدای جایزه به روی صحنه بروند. 

زرین دست در ابتدای سخنانش از حاضران خواست برای وجود آب و باران دعا کنند. او سپس از میان نامزدها بهرام بدخشانی(نگار)، علی قاضی(ویلایی ها)، فرشاد محمدی(رگ خواب)، فرشاد محمدی(قاتل اهلی)، مسعود سلامی(خفگی) و هادی بهروزی(ماجرای نیمروز)، نام مسعود سلامی را به عنوان بهترین فیلمبردار جشن امسال گرفت . او پس از دریافت جایزه گفت،: خوشحالم که جایزه امرا از منتقدان می گیرم و اینکه از زرین دست جایزه ام را گرفتم بسیار خوشحالم زیرا از کودکی فیلمهای ایشان را می دیدم. 
ماه‌چهره خلیلی نیز آرزو کرد که چنین جشن هایی همچنان برگزار شود. 

فرزاد حسنی سپس از گوهر خیر اندیش یاد کرد و پس از آن کلیپی با حضور عزت الله انتظامی، علی نصیریان، اصغر فرهادی، لیلا حاتمی، نیکی کریمی، رضا کیانیان، درباره گوهر خیر اندیش پخش شد و هنرمندان نامبرده درباره او حرف زدند. 

حسنی در ادامه مراسم از تهمینه میلانی و کمند امیر سلیمانی دعوت کرد تا به روی صحنه حاضر شوند. تهمینه میلانی پس از قرار گرفتن پشت میکروفن گفت: نمی دانم چرا فیلم مرا ندیدید همانطور که در فجر نیز این اتفاق افتاد که باعث حیرتم بود.او از انجمن منتقدان و همکاران جشن بابت بی خبری اش و عدم دعوتش گلایه کرد. او در ادامه درباره خیراندیش گفت: در دو فیلم بازیگرم بوده و پر از انرژی است و رفیق است. 

کمند امیرسلیمانی نیز گفت: گوهر خیراندیش را از بچگی دوست داشتم و روی پای ایشان بزرگ شده ام.همیشه می گویم ایشان دوست داشتنی‌ هستند و اگر قرار باشد جای کسی باشم می گویم جای گوهر خیراندیش زیرا بازیگری چون او را ندیده ام و کسی مانند او محبوب نیست. 

سپس بانو گوهر خیراندیش با تشویق مکرر حاضران به روی صحنه رفت و پس از تشویق مجدد حاضران گفت: این جشن دوستانه را پاس بداریم و محرم یکدیگر باشیم. او گفت طی این سالها که در ایران و خارج از کشور بوده ام بابتش از فرزندانم ممنونم و ارزو دارم لحظه به لحظه شادی هایت را با حاضران قسمت کنم. 
او در ادامه از اصیل دیدگی اش سر صحنه یکی از سریالها و روال مداوایش گفت و از منتقدان و صاحبان قلم بابت توجهشان به خود تشکر کرد و گفت خوشحالم که هیچ نقد بدی درباره ام نوشته نشده است. 

خیراندیش در ادامه از همسرش زنده یاد جمشید اسماعیل خانی یاد کرد و جای او را در مراسم خالی دانست. 
پس از اعلام نامزدهای بخش خلاقیت و استعداد درخشان فرزاد حسنی از هوشنگ گلمکانی منتقد مطرح سینما و سامان مقدم کارگردان سینما  و فاطمه گودرزی دعوت تا برای اهدای جوایز روی صحنه حاضر شوند. 

هوشنگ گلمکانی از میان نامزدهای و استعداد درخشان اصغر یوسفی(خانه)، کام مولایی(کوپال)، کاوه صباغ زاده(ایتالیا ایتالیا)، محمدرضا خردمندان(۲۱روز بعد)، محمود غفاری(شماره ۱۷سهیلا)، مرتضی علی عباس میرزایی(انزوا) و مدیر قیدی(ویلایی ها) منیر قیدی  کارگردان فیلم «ویلایی ها» را لایق دریافت جایزه دانست. 
منیر قیدی پس از حضور بر روی صحنه و دریافت جایزه از انجمن منتقدان تشکر کرد و رای داوران را سالم و پاک دانست. 

در ادامه هوشنگ گلمکانی جایزه دوم خلاقیت را به اصغر یوسفی کارگردان فیلم «خانه» اهدا کرد. 
یوسفی گفت: افتخار می کنم که عضو انجمن منتقدان هستم و بابت حضور دیر هنگامم در سینما عذر می خواهم و جایزه ام را به هنرمندان شهرستان بخصوص همشهریانم در تبریز تقدیم می کنم. 
پس از اعلام نامزدهای نقش مکمل زن فرزاد حسنی از مسعود رایگان، نوید محمدزاده وعلی علاییخواست به روی صحنه حاضر شوند. 

محمدزاده گفت:از این که یکی از نامزدها هستم به خودم افتخار می کنم. او از کسب جایزه حامد بهداد و هادی حجازی فر اظهار خوشحالی کرد واز هنرمندان خواست به بازیگران پیشکسوت چون عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی احترام بگذراند. 

سپس مسعود رایگان گفت: تصور می کنم باید از هوشنگ گلشیری بزرگ بابت تلاشش در جا انداختن نقد در ایران یاد می کنم. 
مسعود رایگان جایزه بهترین مکمل زن را از میان نامزدها زکیه بهبهانی(بدون تاریخ بدون امضا)، شبنم مقدمی(آباجان)، طناز طباطبایی(ویلایی ها)، گیتی قاسمی(سد معبر)، گیتی قاسمی(ویلایی ها)، ماهایا پطروسیان(خفگی) و مینا ساداتی(تابستان داغ) بهناز طباطبایی برای بازی در فیلم «ویلایی ها» اهدا کرد. 

یازدهمین مراسم جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برگزار شد
 
طناز طباطبایی گفت: باعث افتخار است که جایزه ام را از انجمن منتقدان می گیرم همانطور که اولین بار جایزه ام را از این جشن گرفتم. طباطبایی در ادامه از سعید ملکان برای  ساخت چنین فیلمی تشکر کرد و پس از انقلاب از منیر قیدی و عوامل فیلم یاد کرد و از عوامل مراسم جشن تشکر کرد. 

در ادامه حجت اشرف زاده و گروهش به روی صحنه رفتند و به اجرای موسیقی پرداختند و پس از آن فرزاد حسنی از حاضران خواست لیلا بلوکات و فرشاد فرشته حکمت، و نادر مشایخی و تعدادی دیگر از هنرمندان حاضر در جشن را تشویق کنند. 
حسنی سپس از منوچهر شاهسواری رییس خانه سینما خواست به روی صحنه بیاید و با حاضران گفتگو کند. 

شهسواری گفت:  اتفاقاتی افتاد که می خواستم سالن را ترک کنم اما دیدم که حامد بهداد و نوید محمدزاده  از پیشکسوتان دفاع کردند و بد به حال نسل ما که نفرت می پراکنیم. او سپس با یادی از عباس کیارستمی از عزت الله انتظامی نام برد. 

در ادامه فرزاد حسنی از جشمید هاشم پور نامبرد که تشویق حاضران را در پی داشت. فرزاد حسنی با نام بردن از فیلمهای جمشید هاشم پور به تشویق حاضران شدت بخشید. 
فرزاد حسنی از سعید راد و جمشید هاشم پور خواست به روی صحنه حاضر شوند و به اتفاق حاضران کلیپی از بازی های جمشید هاشم پور را ببینند. 

پس از پخش کلیپ سعید راد به نقل خاطره ای پرداخت و از پرویز دوایی منتقد سینما گفت و درباره جمشید هاشم پور اظهار کرد: با هاشم پور دو فیلم کار کردم که عقابها و دادشاه هستند و در زمان خودشان خوب فروختند. راد گفت: هاشم پور به حق یکی از سوپراستارهای سینمای ماست. 
سعید راد جایزه جشن منتقدان را به هاشم پور اهدا کرد و هاشم پور نیز از بانیان جشن و دست اندرکاران این تشکر کرد. سعید راد مجددا پشت میکروفن رفت و از علی معلم نام برد و او را استاد خودش دانست و نسبت به چنگیز جلیلوند ادای احترام کرد و از او به عنوان یکی از ماندگاران دوبله نام برد. 

فرزاد حسنی پس از مراسم تقدیر از هاشم پور از همسر او دعوت کرد تا کنار همسرش قرار گیرد و حاضران آنها را تشویق کردند .

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از میان نامزدها الناز شاکر دوست(خفگی)، ثریا قاسمی(ویلایی ها)، زهرا داوود نژاد(شماره ۱۷ سهیلا)، سارا بهرامی(ایتالیا ایتالیا)، لیلا حاتمی(رگ خواب) و محدثه حیرت(خانه) به ثریا قاسمی برای بازی در فیلم ویلایی ها رسید و منیر قیدی به نمایندگی از او به روی صحنه رفت و ضمن یاد کردن از ثریا قاسمی از بازی و صبوری اش در طول تولید فیلم تشکر کرد. 
تندیس بهترین بازیگر زن نیز رسید به لیلا حاتمی برای بازی در فیلم سینمایی «رگ خواب رسید  که در مراسم حضور نداشت. 

در ادامه مراسم جایزه بهترین فیلمنامه از میان نامزدها ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان(ماجرای نیمروز)، اصغر یوسفی نژاد(خانه)، علی زرنگار و وحید جلیلوند(بدون تاریخ بدون امضا)، کامپوزیا پرتویی(فراری)، معصومه بیات(رگ خواب) و منیر قیدی و ارسلان امیری(ویلایی ها) به « معصومه بیات»برای نگارش فیلم سینمایی «رگ خواب» رسید و رامتین شهبازی، حمید نعمت الله، غلامرضا موسوی برای اهدای جایزه به روی صحنه آمدند. 

معصومه بیات پس از حضور بر روی صحنه نسبت به دریافت جایزه اش ابراز خوشحالی کرد. 
پس از اعلام نامزدهای بهترین کارگردانی، مرد فرزاد حسنی از رخشان بنی اعتماد، محسن امیر یوسفی و جعفر پناهی دعوت کرد تا برای اهدای جایزه این بخش به روی صحنه بروند. 

محسن امیر یوسفی ازمیان نامزدها اصغر یوسفی نژاد(خانه)، حمید نعمت الله(رگ خواب)، علیرضا داوود نژاد(فراری)، فریدون جیرانی(خفگی)، محمدحسین مهدویان (ماجرای نیمروز) و وحید جلیلوند(بدون تاریخ بدون امضا)  محمدحسین مهدویان را برای ساخت فیلم ماجرای نیمروز لایق دریافت دیپلم افتخار دانست. 

مهدویان گفت: افتخار می کنم که نامم در کنار نامهای بزرگان قرار گرفته و خوشحالم که جایزه بهترین فیلم را در فجر از مردم گرفتم و اینجا ازمنتقدان؛و از انها بابت این انتخاب تشکر می کنم. 
جعفر پناهی نیز  گفت: نمی گویم کسی فیلم بسازد یا خیر. اما دولتی ها فیلم بسازند و هزینه کنند و تنها یک سینما هم به ما بدهند. زمانی که قرار بود فیلم نسازم حالم بود و افسرده شده بودم و خواستم برایم فیلم و سریال بیاورم که ببینم و فکر نکنم. سریالی ایرانی دیدم که همان موقع به سازنده اش زنگ زدم زیرا کارگردانش را مستعد می دانستم و حال خوشحالم که جایزه بهترین کارگردان را به حمید نعمت الله می دهم. 

حمید نعمت الله پس از حضور بر روی صحنه گفت: نظر منتقدان برایم مهم است فکر کنم برای همه سینماگران مهم است. ممنون که باعث می شوید فیلمها دیده شوند و به آنها توجه می کنید. 
پس از اعلام نامزدهای بهترین فیلم فرزاد حسنی از منوچهر شاهسواری، جوادطوسی و جعفر گودرزی و جهانگیر کوثری  و مدیر روابط عمومی بانک رفاه دعوت کرد تا برای اعلام نام برگزیده بهترین فیلم به روی صحنه بروند .

شاهسواری  برای اعلام نام برگزیده بهترین فیلم پشت میکروفن رفت و از حمید نعمت الله به عنوان برنده دیپلم افتخار نام برد. نعمت الله گفت: از عوامل رگ خواب خیلی تشکر می کنم و این جایزه به آنها تعلق دارد. 
در پایان مراسم جعفرگودرزی با نام بردن از اعضای جشن از انها بابت همکاری و همدلی شأن تشکر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲