پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
در نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر عنوان شد
دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در نشست خبری این جشنواره عنوان کرد که آثار خارجی جشنواره هیچ گونه ممیزی ندارد.

 به گزارش دیباچه،  امروز  شنبه هفتم مرداد 96 نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با حضور علی احمدی دبیر جشنواره در پردیس سینمایی ملت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی احمدی دبیر جشنواره گفت: جشنواره فیلم شهر، در سال های گذشته در زمان های مختلف برگزار می شد و در دوره پنجم خواستیم این جشنواره در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار شود که در این زمان جشنواره فیلم فجر برگزار می شد و به همین دلیل تاریخ جشنواره تغییر کرد.


وی ادامه داد: امیدوارم که این جشنواره نیز یک تقویم داشته باشد و از نظر ما بهترین زمان برگزاری این جشنواره اردیبهشت ماه می باشد .
دبیر جشنواره توضیح داد: درباره هزینه جشنواره فیلم شهر نیز باید بگویم تمام هزینه برگزاری این جشنواره از طریق فروش بلیت در سینما تامین می شود و از بودجه سازمانی و دولتی استفاده نمی کنیم. در واقع پردیس ملت محل کسب درآمد موسسه تصویر شهر است و از طریق آن جشنواره، تولید فیلم و تجهیز سالن ایوان شمس تامین شده است و این باعث افتخار ما است که از طریق درآمد سینما برای بدنه  سینما هزینه شده است.

ورود برای همگان آزاد است /آثار خارجی بدون ممیزی


احمدی با اشاره به برگزاری بزرگداشت و نکوداشت در جشنواره فیلم شهرنیز ، افزود: در مراسم افتتاحیه بزرگداشت فاطمه معتمدآریا و نکوداشت زنده یاد حبیب الله کاسه ساز و در مراسم اختتامیه نیز بزرگداشت ژاله علو و محمود کلاری برگزار می شود.


وی اظهار کرد: رونمایی از آژانس فیلم تهران در طول برگزاری این جشنواره انجام می شود. همچنین از دیگر برنامه های جنبی جشنواره می توان به رونمایی ۲ گالری در پردیس سینمایی ملت اشاره کرد که شامل اقلام تبلیعاتی و ۵۰ فریم عکس فیلم از نمای شهری است.
دبیر جشنواره توضیح داد: بعد از اتفاقات تروریستی تهران یک بخش شهر امن را در جشنواره ایجاد کردیم که نگاه ویژه به اتفاقات منطقه دارد. تاکید می کنم که نمایش فیلم ها برای علاقمندان رایگان است و اگر فیلمی با استقبال همراه بود سانس ویژه برای آن در نظر گرفته می شود.
احمدی عنوان کرد: رویکرد ما در موسسه تصویر شهر خدمت به بدنه سینمای ایران است اما در مورد جشنواره فیلم شهر باید بگویم که به فیلمی توجه می کنیم که تنها محدود به شهر تهران نیست. البته این را هم می دانیم که هنوز صد در صد به یک جشنواره شهری تبدیل نشده است.
وی در خصوص هیئات انتخاب جشنواره گفت: هیئات انتخاب کاملا مستقل بود و هیچ نظر شخصی در آن دخیل نبود حتب خود من از دو سه فیلم خوشم می آمد که اصلا در اسامی نهایی فیلم ها آن را مشاهده نکردم. مثلا یک فیلمی  مانند «سد معبر» یک فیلم اعتراضی است که ما با افتخار از آن استقبال کردیم.

وی در خصوص ممیزی بخش بین الملل نیز عنوان کرد که: هیچ فیلمی دچار ممیزی نشده است و ما سعی کرده ایم که در انتخاب هابا فیلم هایی  را انتخاب کنیم که هم سو با ارزش هایمان باشد.


دبیر جشنواره فیلم شهر ضمن اظهار امیدواری از اینکه با تغیرات شهرداری، این جشنواره دستخوش تغییرات و دچار لطمه نشود، گفت: البته تصور نمی کنم که یک چنین اتفاقی رخ دهد.


در پایان این مراسم، پوستر این جشنواره که توسط طاها ذاکر طراحی شده است به کمک علی احمدی دبیر جشنواره و خبرنگار روزنامه اطلاعات به دلیل نزدیک بودن به روز خبرنگار رونمایی شد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲