جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
هفته چهارم از برنامه اجتماعي شبكه ٢
فاكتور هاي موثر بر ادبيات محاوره و عادات كلامي ما در "نگي كه نگفتي" از خانواده تا جامعه ، فضاي مجازي و...در گفت و گو و مراوده با افراد مختلف از چه ادبياتي استفاده مي كنيم.
به گزارش دیباچه، " نگي كه نگفتي" اين برنامه اجتماعي مفرح در هفته چهارم به سراغ سبك  و سياق ما در گفت وگو، ادبيات ما در كلام و لحني كه در برخورد با ديگران انتخاب ميكنيم مي رود.
 مجتبي احمدي تهيه كننده و كارگردان برنامه " نگي كه نگفتي"  در اين باره ميگويد:
يكي از هنجار هاي قابل بحث و گفت و گو در اجتماع ما نحوه گپ و گفت افراد مختلف در مكان هاي مختلف با يكديگر است. در واقع تصميم داريم با ادبيات محاوره ايي مان به خصوص در انتخاب كلمات و لحن انتخابي در برخورد با ديگران و عادات درست يا گاهي غلط در گفتار شوخي كنيم و از اين طريق ياداوري كنيم كه عادت هاي كلامي چگونه مي توانند در تعريف شخصيت ما موثر باشند.


مجتبي احمدي ادامه ميدهد:قطعا اينكه ما كنترلي روي گفتارمان نداشته باشيم و جسورانه در هر محيطي بدون در نظر گرفتن قاعده و قانون محل و حاضرينش با عادت هاي هميشگي خودمان لب به كلام مي گشاييم يك ناهنجاري محسوب مي شود كه حتما  خوشايند اجتماع و جايگاه ما در جامعه نخواهد بود.
اين هفته ما با  موضوع ادبيات كلامي را با بررسي آن در خانواده كليد مي زنيم به جامعه هاي كوچك از جمله محل كار، دانشگاه و حتي مدرسه مي رويم ، به تاثير فضاي مجازي روي ادبيات كلامي مي رسيم و عادت هاي درست يا غلط در گفتار را در فضايي مفرح و فان به يكديگر ياداوري مي كنيم.
تهيه كننده وكارگردان برنامه نگي كه نگفتي در پايان ميگويد:در كشوري با اين سابقه فرهنگي و حساسيت روي ادبيات كلامي، از عفت كلام گرفته تا عادت هاي ناخوشايند و نا موزون گفتار قطعا خانواده ايراني بر تمام مباحث ما از ابتدا تا انتها واقف است ،  برنامه "نگي كه نگفتي" بسيار شوخ طبع و مفرح هدف يادآوري دارد و اين مساله فرمت محتوايي ما در طرح تمام مسائل است، ما نه نصيحت ميكنيم نه تدريس، تنها به هم ياداوري مي كنيم آنچه را شايد به دليل روزمرگي ها و... از توجه مان كمي فاصله گرفته است.
بي شك در اين هفته نيز نظرات مخاطبان برنامه همراهي مان خواهد كرد تا به روز و مستقيم با آنچه طرح مساله كرده ايم با ايشان به گپ و گفت بنشينيم. جالب است بدانيد در سه هفته اخير كه با موضوعات تنبلي ، نظم و انتخاب اسم با برنامه" نگي كه نگفتي" همراه بينندگان محترم شبكه دو بوديم آنها بسيار فعال با ما درگير موضوع شدند طرح موضوع كردند زاويه جديدي از سوژه هفتگي مارا در خواست كردند و حتي گاهي ما را به سمتي كه مد نظرشان بود سوق دادند و به اين ترتيب بايد بگويم مخاطبان ما به اعضاي اتاق فكر برنامه اضافه شدند.  مجتبي احمدي معتقد است يكي از اولويت هاي ما در اين برنامه ارتباط نزديك با مخاطب است در اين زمان كوتاه اين ارتباط از طرق مختلف از جمله صفحه اينستاگرام برنامه ، كانال و.... برقرار شده و اين تبادل نظر و همراهي با مخاطبان در جلب نظر بينندگان بسيار موثر بوده است. جالب است بدانيد بر اساس هر موضوع هفتگي ما شاهد ارسال ويدئو هاي مختلفي از سوي همراهانمان از اقصي نقاط كشور هستيم كه به زودي در بخشي آثار ارسالي را نيز روي آنتن خواهيم برد.

برخي از عوامل اصلي اين برنامه عبارتند از:مجري طرح : حامي سيما، مجتبي احمدي طراح و تهيه كننده برنامه ، ژيلا صادقي مجري برنامه و امير مكين كارگرداني آيتم هاي اين برنامه را برعهده دارد.ميثم سوري تصويربردار آيتم ها و شهريار رحيمي كار تدوين اين آيتم ها را انجام مي دهد. رامين اسدي طراح لوگو برنامه است و ايمان جمالي دكور برنامه را اجرا كرده است، كوروش معصومي بازيگر آيتم ها، مرتضي علي آبادي گفت و گو گزارش هاي برنامه را اجرا ميكند. گروه نويسندگان برنامه خانم فاطمه جانثاري، معين فاطمي، احمد درمان و مجتبي احمدي  هستند و نفس مدرسي و سميه بختياري  عكاسان برنامه و امور رسانه برنامه بر عهده مينا صمدي است.
برچسب ها: دیباچه ، نگی که نگفتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲