جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۹۵۷
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۶
به بهانه زادروز
امروز 23 تیرماه زادروز یکی از بازیگران جوان سینمای ایران است؛ هنرمندی که سینما را از پدرش آموخته و قهرمان بودن را در فیلم های او دوره کرده است. پولاد کیمیایی! زادروزش مبارک.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، امروز 23 تیرماه است زادروز یکی از بازیگرانی است که از کودکی در سینما حضور داشته و آموختنی ها را جلوی دوربین پدرش فرا گرفته است. پولاد کیمیایی! 

پولاد کیمیایی، قهرمانی که از زیر سایه نام پدر جان به در برد

پولاد کیمیایی، نخستین حضور سینمایی اش را در هشت سالگی تجربه کرده، آنهم با بازی در فیلم «سرب»، یکی از بهترین ساخته های مسعود کیمیایی؛ اثری که در آن بزرگانی چون هادی اسلامی، جمشید مشایخی و فریماه فرجامی ایفای نقش کرده اند. 

«تجارت» دومین اثر سینمایی پولاد است؛ فیلمی درباره مهاجرت که قهرمان آن فرامز قریبیان است، مردی که برای کمک به فرزندش به آلمان می رود و درگیر ماجرایی خونین می شود. پولاد کیمیایی که پیش از فیلم «تجارت» در آلمان زندگی می کرد پس از ساخت آن یعنی در سال 1373 به ایران می آید تا در دیگر فیلمهای پدر بازی کند. 

پولاد کیمیایی 15 ساله است که در فیلم «ضیافت» دیگر ساخته کیمیایی بازی می کند و یک سال بعد در فیلم «سلطان» با فریبرز عرب نیا همبازی می شود. 
«فریاد» یکی دیگر از فیلمهای مسعود کیمیایی است که پولاد در آن حضور داشته است. «فریاد» که محمدرضا فروتن و میترا حجار بازیگران اصلی آن هستند مدت زمان کوتاهی اکران شد و آنطور که باید به چشم نیامد. 

سال 1378 برای پولاد کیمیایی سال خوبی بود زیرا پس از حضورش در فیلم «اعتراض» توانست بجز بازی در فیلم های پدر، با دیگر کارگردان ها نیز همکاری کند و جلوی دوربین آنها برود. 

نگاهی به پرونده کاری پولاد کیمیایی گویای این است که او یکه قهرمان فیلمهای مسعود کیمیایی در سالهای اخیر بوده و همین موضوع همکاری او با دیگر کارگردان ها را  تحت تأثیر قرار داده است. 

 پولاد خود در این باره گفته است: «قهرمان سینمای کیمیایی بودن خودش بزرگترین فرصت است چون، این فرصت آرزوی خیلی از ستارگان سینماست اما برای من در جاهایی هم فرصت های زیادی را گرفته است».  

پولاد کیمیایی اما طی این سالها از زیر سایه نام پدر بیرون آمده و توانسته با ایفای نقش های متفاوت بخش دیگری از توانمندی های خود را به اثبات برساند. پوران درخشنده، فریدون جیرانی، سعید سهیلی کارگردان هایی هستند که پولاد کیمیایی با آنها همکاری کرده است.  
با اینکه از حضور پولاد کیمیایی در سینما سالها می گذرد اما او تاکنون موفق به کسب جایزه نشده و فقط برای بازی در فیلم «جرم» ساخته مسعود کیمیایی و «گشت ارشاد» ساخته سعید سهیلی، کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و نهمین  و سی امین دوره جشنواره فیلم فجر شده است. 

«سربازهای جمعه»، «رئیس»، «محاکمه در خیابان»، «متروپل» دیگر فیلمهای مسعود کیمیایی هستند که پولاد در آنها حضور داشته است. «گشت 2» ساخته سعید سهیلی و «خفگی» ساخته فریدون جیرانی، نیز جدیدترین فیلمهای پولاد کیمیایی هستند که اولی با فروش بالا یکی از پرفروش های سینمای ایران شده و دومی در نوبت اکران قرار دارد.
 
پولاد کیمیایی که متولد 1359 است امروز 23 تیرماه 36 ساله شد. زادروزش مبارک!
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار