پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۹۳۸
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۰۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز بیستم تیرماه به استان چهارمحال و بختیاری رسید.

به گزارش دیباچه، تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از سال ۵۳ شروع به فعالیت و اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان کرده است روز ۲۰ تیرماه به استان چهارمحال و بختیاری رسید و قرار است هنرمندان تا ۲۶ تیرماه در ۱۶ روستا از این استان به اجرای نمایش بپردازند.

روز گذشته ۲۰ تیرماه این تریلی به سه منطقه محروم رفت و در ادامه در روستاهای هرچگان و حیدری برای کودکان و نوجوانان نمایش اجرا شد.

تریلی تئاتر سیار به چهارمحال‌ و بختیاری رسید

تریلی تئاتر سیار کانون که از سوی مرکز تئاتر کانون فعالیت می کند، هر فصل به سه استان و مناطق محروم می رود و بعد از انجام فعالیت های خود به تهران باز می گردد و سفر بعدی را آغاز می کند.

این تریلی نمایشی تاکنون به همه استان های ایران سفر کرده است و این برای چهارمین بار است که در استان چهارمحال و بختیاری حضور پیدا می کند.

تریلی تئاتر سیار کانون در یک ماه گذشته علاوه بر چهار محال و بختیاری به قزوین و اصفهان نیز رفته است.

فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان چهارمحال و بختیاری پس از اجرای نمایش گفت: امروز برنامه خوبی در روستای حیدری اجرا شد که من باور نمی کردم چنین فضایی ایجاد شود. یکی از اهداف ما در کانون این است که فضای شاد و با نشاطی برای بچه ها ایجاد کنیم از همین رو به بزرگترها توصیه می کنیم در ایجاد چنین فضاهای با نشاطی به ما کمک کنند.

وی افزود: ما در کشور، روستاهای زیادی داریم که امروز می توانستیم در آنجا به اجرای نمایش بپردازیم اما ما این روستا را اختصاصا انتخاب کردیم.

رحیمی در پایان عنوان کرد: ما در کشور خود بسیار جای کار داریم و به نظرم باید به مسایل فرهنگی و آموزشی بچه ها توجه شود، از همین رو از خانواده ها می خواهم در زمینه های فرهنگی کودکان به ویژه کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش کنند.

تریلی سیار در سال ۱۳۵۱ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کشور آلمان سفارش داده شد. در سال ۱۳۵۲ این تریلی از شهر برمن واقع در ۱۵۰ کیلومتری هامبورگ راهی ایران شد. این تریلی دارای صحنه‌ای به ابعاد ۳۰/۴ * ۵ متر و دارای امکانات نور و صدا است که اجرای آثار نمایشی را در آن ممکن می‌کند.

با رسیدن تریلی در ایران گروه نوجوانان این مرکز در مرداد سال ۱۳۵۳ نخستین اجراهای خود را در شمال ایران از آستارا آغاز و در مازندران به پایان رساندند. آنها در اولین سفر تریلی گروه تئاتر کانون توانستند هر روز ۴ تا ۵ اجرا داشته باشند.

این تریلی جدای از برنامه های خود وقتی در یک مکان بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله رخ می دهد، برای شادسازی فضا عازم منطقه می شود.

منبع: مهر
برچسب ها: دیباچه ، تئاتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳