جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
گیل‌آبادی گفت: ترجیحم این است اثری خلق کنم و در آن از زاویه دید خود درباره مشکلات جامعه حرف بزنم.

به گزارش دیباچه، شهرام گیل آبادی در خصوص هدف خود از اجرای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» گفت: تئاتر، معرفت و حرف فکری من است. ترجیحم این است اثری خلق کنم و در آن از زاویه دید خود درباره مشکلات جامعه حرف بزنم. سه گروه در برطرف کردن مشکلات جامعه نقش دارند؛ در ابتدا، مسئولان، گروه دوم، مردم و اجتماع که باید به یکدیگر کمک کنند و گروه سوم، خود فرد که باید اتفاقات زندگی‌اش را کنترل کند.

شهرام گیل آبادی: «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نمایشی تعاملی است

وی درباره موضوع نمایش خود اظهار داشت: امروز کارتن‌خوابی و مسئله کودکان کار، از معضلات جامعه است. با این شرایط، توجه به موضوع زنان کارتن خواب از اهداف ما برای اجرای این نمایش بود.

گیل‌آبادی در خصوص ملاک انتخاب بازیگران اظهار داشت: ما نمایشنامه را بعد از بررسی زندگی 53 نفر از زنان کارتن خواب نوشتیم. ما تنها زندگی 4 نفر از این زنان را بر صحنه بردیم و براساس شخصیت‌ها، بازیگران کار را انتخاب کردیم. ویژگی‌هایی که برای ما بسیار اهمیت داشت، به این شرح است؛ قدرت و توان بالای بازیگر در ایفای نقش، جذابیت این بازیگران در میان مردم، سازگاری با ماهیت نقش و یعنی در اوج قدرت با مردم ارتباط برقرار کردن، خیرخواهی این بازیگران برای جامعه.

این کارگردان درباره رضایت از سالن اجرای نمایش تصریح کرد: در سال های اخیر حدود 32 سالن به سالن های تئاتر افزوده شد، ولی سالنی که برای اجرای ما مناسب باشد، بسیار محدود است؛ چرا که تئاتر ما یک تئاتر تعاملی است.

وی در خصوص تعاملی بودن نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» خاطرنشان کرد: این سبک، یک گونه از تئاتر است که رویکرد بسیاری نسبت به آن وجود دارد. در این سبک از تئاتر، ما از نظرات مخاطب در نمایش استفاده می کنیم. مخاطب در حین نمایش حتی می‌تواند کاری را که می خواهد انجام دهد. به طور مثال سلفی بگیرد. این فرم از نمایش یعنی فهم پیام و تعامل مثبت برای رسیدن به هدف.

کارگردان نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» درباره تاثیر حضور ستاره‌های تلویزیون و سینما بر تقویت تئاتر و فروش بلیت بیان کرد: نخبگان و چهره‌ها برای مردم، جذابیت دارند. یکی از ارکان ارتباطات در عالم هنر، استفاده از جاذبه‌ها برای بیان حرف هایی است که ارزش هنری دارند. بدون شک یکی از اهداف اولیه اثر هنری، تاثیر ذهنی و روحی بر مخاطب است که فرد را مجاب می کند، به تماشای هنر بنشیند.

گیل آبادی در پایان گفت: تئاتر برای ما، حرف و بن مایه فکری است. من امیدوارم برای تئاتر ایران، هم از لحاظ فرم و هم از لحاظ معنی، اتفاقات خوبی بیفتد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار