جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۸۶۱
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
غلامرضا آزادی در گفتگو با دیباچه مطرح شد
غلامرضا آزادی، تهیه کننده، فیلمبردار و کارگردان سینما که امسال یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره کودک و نوجوان بود از کیفیت آثار تولید شده و وضعیت سینمای کودک و نوجوان طی سالهای اخیر گفت.

غلامرضا آزادی تهیه کننده و کارگردان سینما است که طی سالهای فعالیتش در جشنواره های مختلفی شرکت کرده و امسال برای نخستین بار در جشنواره کودک و نوجوان امسال به عنوان داور حضور داشته و آثار را مورد بررسی قرار داد.

این کارگردان درباره کیفیت آثار شرکت کننده در سی امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: متأسفانه آثار ضعیفی در جشنواره حضور داشتند و سطح کیفی آنها در حد آثار سینمایی نبود و بیشتر به سریال های تلویزیونی شباهت داشتند.

دهه شصت و هفتاد دوران طلایی سینمای کودک و نوجوان!

آزادی افزود: سطح آثار سینمایی کودک و نوجوان آنقدر ضعیف است که نمی توان آنها را با فیلمهای دهه 60 و 70 مقایسه کرد. فیلمهای آن دوره علاوه بر وجه سرگرم کننده شان در مسیر تربیت کودکان و نوجوان ساخته می شدند و  حامل پیام های با ارزشی بودند.

غلامرضا آزادی ادامه داد: فیلمسازان آن دوره، نگاه ویژه ای به بچه ها داشتند و برای آنها فیلم می ساختند؛ در حالی که الان اینگونه نیست و به نظرم نگاهی که به کودکان و نوجوانان وجود دارد شایسته فیلمسازان این عرصه نیست.

غلامرضا آزادی گفت: بیشتر فیلمهای حاضر در جشنواره کودک و نوجوانان امسال مشکل قصه و فیلمنامه داشتند؛ البته فیلمهای رده سنی نوجوانان نسبت به فیلمهای کودکان از ضعف های کمتری برخوردار بودند؛ هرچند فیلم شاخصی در میان آنها نبود.

غلامرضا آزادی در ادامه، یکی از عوامل موفقیت جشنواره را ریاست مستمر جشنواره دانست و در اینباره گفت: اگر قرار باشد که جشنواره ای تأثیرگذار داشته باشیم باید برای اداره آن برنامه طولانی مدت تنظیم کنیم و مدیریت آن را به صورت طولانی مدت بعهده یک نفر بگذاریم تا سیاست های اجرای اش را عملی کند.

آزادی گفت: بهتر آن است که برای پیشرفت بیشتر در سالهای بعد، جشنواره های معتبر خارجی را الگو قرار دهیم.

وی در اینباره گفت: به طور مثال جشنواره «جی فونی» ایتالیا می تواند الگوی مناسبی باشد. «جی فونی» مهم ترین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان است که در ایتالیا برگزار می شود و داوران آن از میان بچه ها انتخاب می شوند. این جشنواره با کادری کم جمعیت اداره می شود و افراد زیادی در آن دخالت ندارند و همه اینها در یک جمله خلاصه می شود و آن این است که جشنواره بچه ها باید به دست بچه ها برگزار شود.

غلامرضا آزادی اعمال سلیقه شخصی را یکی دیگر از ضعف های جشنواره های داخلی دانست گفت: ابراز سلیقه همه جا وجود دارد و نمی توان کتمانش کرد؛ اما نباید در نوع انتخاب داوران تأثیر بگذارد و باعث شود جشنواره به محلی برای نمایش آثاری گزینشی تبدیل شود و امیدوارم اگر ابراز سلیقه وجود دارد لااقل به روز باشد و این به سطح سواد و دانش داوران بستگی دارد.

غلامرضا آزادی در پایان گفت: امیدوارم جشنواره سال بعد با نظم و ترتیب بیشتر و در حد و اندازه فرهنگ غنی اصفهان و مردم خوبش برگزار شود


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار