چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
شانزدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران با تقدیر از شش مدیر تولید جوان و پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش دییاچه در این مراسم که با ضیافت افطار همراه بود، از یونس صباحی، طهورا ابوالقاسمی، محسن شایان فر، جواد نوروزبیگی، سعید شرفی کیا و حسن مصطفوی تقدیر شد.

جشن مدیران تولید سینمای ایران برگزار شد

حسن آقاکریمی رئیس هیأت مدیره انجمن مدیران تولید در سخنانی با بیان این که شانزده سال است به تنهایی تلاش می کنیم این جشن برگزار شود، گفت: اما متأسفانه در مجامع سینمایی و حتی در جشن سینما که خود اهالی سینما برگزار می کنند مدیران تولید نادیده گرفته می شوند و کمترین توجهی به آنها نمی شود.

وی ادامه داد: امیدوارم در سال جدید با نظام مند شدن نظام صنفی سینما خصوصا طرحی که برای به رسمیت شناخته شدن سینما مطرح شده موجب آبادانی بیشتر سینما شود و حمایت رنگ بیشتری خارج از سلیقه های شخصی به خود بگیرد. مدیران تولید هم جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما هم در سخنانی با بیان اینکه خانه سینما قدرتش را از اصناف می گیرد، گفت: اصناف هم قدرت را از واقعی بودن و همبستگی شان می گیرند.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند جدی در بازنگری مفاهیم هستیم ادامه داد: همه ما در سینما هم فرهنگ را می فهمیم هم به آن ارادت داریم و اینکه ما صنفی و دیگران فرهنگی غلط و خانه برانداز است. جامعه اصناف سینمای ایران اگر متکی به خود عمل کند روزهای خوبی در انتظار خواهد بود.

اجرای این مراسم را که جمع زیادی از چهره های سینمایی و سیاسی حضور داشتند، کامران ملکی برعهده داشت و در بخشی از مراسم از حاضران خواست برای سلامتی حبیب الله کاسه ساز دعا کنند.

منوچهر شاهسواری، سیروس الوند، حسن آقاکریمی، آزیتا موگوئی، سیدمحمود دعایی، همایون اسعدیان، مصطفی کواکبیان، قربان محمدپور، پژمان بازغی، احسان قاضی زاده هاشمی، سعید راد و علی قائم مقامی از سینماگران و مدیرانی بودند که برای تقدیرها به روی سن حاضر شدند.

قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از اینکه رونق سینمای ایران سال به سال بهتر از سالهای قبل باشد، گفت: مجلس پیگیر حقوق سینماگران است تا سینمایی فعال و پویا داشته باشیم و با ارتباطات خوبی که در دوره جدید خانه سینما برقرار شده امیدواریم وضعیت بهتر شود.

از حاضران در این مراسم که در هتل انقلاب برگزار شد می توان به جمشید مشایخی، علیرضا تابش، سیدجمال ساداتیان، حبیب اسماعیلی، پوران درخشنده، احمد مسجدجامعی، مستانه مهاجر، مجتبی فرآورده، محمدرضا شرف الدین، سعید سهیلی، محمدمهدی عسگرپور، مسعود اطیابی، اصغر هاشمی، کاظم راست گفتار، محمدرضا فرجی، مرتضی رزاق کریمی، قاسم قلی پور، غلامرضا موسوی، روح اله برادری، محسن علی اکبری و محمود صادقی و علیرضا محجوب از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه خانواده شهید کشوری و شهید شیرودی اشاره کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳