شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۳۸۷
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
به مناسبت زادروز
امروز آخرین روز اردیبهشت ماه زادروز یکی از با اخلاق ترین بازیگران سینماست؛ هنگامه قاضیانی! هنرمندی که با گزیده کاری کارنامه با ارزشی برای خود رقم زده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، امروز 30 اردیبهشت ماه، زادروز یکی از بازیگران گزیده کار سینمای ایران است؛ بازیگری که طی سالهای فعالیتش در عرصه سینما با کارگردان های شاخصی همکاری داشته است. 

هنگامه قاضیانی زاده 1349 است و در رشته جغرافیای انسانی اقتصادی تحصیل کرده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه سان فرانسیسکوی آمریکاست.

قاضیانی بازیگری را سال 1370 با فیلم «سایه روش» ساخته حسن هدایت آغاز کرد و پس از آن بود که به تئاتر رفت و با پیوستن به گروه تئاتر «لیو» به سرپرستی و کارگردانی حسن معجونی بازی روی صحنه را تجربه کرد تا به این ترتیب به کارنامه هنری اش اعتبار ببخشد.

قاضیانی تنها در سینما و تئاتر فعال نیست و در عرصه ترجمه نیز دستی بر آتش دارد و تا کنون کتابهای «سرزمین مرد سرخپوست»، «قانون مرد سفیدپوست» نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه خود دارد و در سال ۱۳۹۴ کنسرت موسیقی بانوان را در مقام خواننده با اجرای قطعاتی بیادماندنی از موسیقی ایران با تنظیم رضا تاجبخش در تالار وحدت به روی صحنه برد.

هنگامه قاضیانی طی سالهای فعالیتش در عرصه سینما چند جایزه سینمایی گرفته که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از سی امین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی «روزهای زندگی» شاخص ترین آنهاست. اثری جنگی ساخته پرویز شیخ طادی که در سال 1390 مورد استقبال مخاطبان و سینما دوستان قرار گرفت.

قاضیانی تاکنون در فیلمهایی چون « به آهستگی» ساخته پرویز شهبازی، « ساکن طبقه وسط» ساخته شهاب حسینی، « جینگو» ساخته تورج اصلانی، « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته روح الله حجازی فر، « سعادت‌آباد» ساخته بازی کرده و «برادرم خسرو» نخستین اثر احسان بیگلری که این روزها بر پرده سینماهاست از آخرین آثار اوست.

هنگامه قاضیانی بازیگر با اخلاق، کاربلد و گزیده کار سینما امروز 47 ساله می شود. به امید دیدن اون در نقش های متفاوت چون همیشه. زادروزش مبارک!

هنگامه قاضیانی بازیگری گزیده کار و کاربلد!



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار