پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۲۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر با حضور جمع کثیری از مسئولان و هنرمندان ایرانی و خارجی در تالار وحدت برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، مراسم اختتامییه سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر عصر امروز هفتم اردیبهشت ماه با حضور سینماگران خارجی و هنرمندانی چون رضا کیانیان، فاطمه معتمد آریا، نگار جواهریان و اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد. 
گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز دقایقی پیش از آغاز مراسم در تالار وحدت حاضر شد
در این مراسم با آداب و قوانین خاصی از میهمانان خارجی جشنواره استقبال شد؛ به این ترتیب که آنها پیش از ورود به سالن از فرش قرمز می گذشتند پس از اندکی تامل برای عکس گرفتن وارد سالن می شدند.
مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهاتی فجر با تاخیری 30 دقیقه ای آغاز شد؛ البته پیش از آن، میهمانان و سینماگران ایرانی  در لابی تالار وحدت به صرف نوشیدنی پرداختند.

در آغاز مراسم اشکان خطیبی مجری برنامه به حاضران خوش آمد گفت به زبان انگلیسی متنی را برای میهمانان خواند تا به این وسیله حضور آنان را پاس داشته باشد.
سپس کلیپی از روند اجرای جشنواره پخش شد.

در اختتامیه جشنواره جهانی فجر سیمرغ ها تقسیم شد!

پس از آن دبیر جشنواره رضا میرکریمی به میهمانان خوش آمد گفت .
در ادامه جوایز بخش نتپک (شبکه ترویج سینمای آسیا) را به منتخبان اهدا شد. جایزه این بخش به فیلم خانه ساخته اصغر یوسفی نژاد تعلق گرفت

پس از آن، در بخش بین‌المذاهب، دیپلم افتخار و مبلغ 50.000.000 ریال جایزه نقدی به وانگ ژابو کارگردان «چاقو در آب پاک» از کشور چین اختصاص یافت.

مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر امسال با اهدای جوایز جلوه‌گاه شرق (جوایز فیلم‌های بلند آسیایی) ادامه یافت. در این بخش تندیس بهترین فیلم کوتاه آسیایی و مبلغ 50.000.000 ریال جایزه نقدی به آروین وزیری دفتری کارگردان «هنوز نه» محصول ایران اختصاص یافت.

در بخش جوایز جلوه‌گاه شرق (جوایز فیلم‌های بلند آسیایی) تندیس بهترین کارگردان آسیایی و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی به شهربانو سادات کارگردان «گرگ و بره»‌ محصول افغانستان، دانمارک، فرانسه، سوئد اهدا شد.


در این بخش همچنین تندیس بهترین فیلم بلند آسیایی (برای کارگردان) و مبلغ 200.000.000 ریال جایزه نقدی به ثابت کورمانبکف کارگردان «بازآمده» از قزاقزستان تعلق گرفت

در ادامه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه٬ محمدمهدی حیدریان و رضا کیانیان برای اهدای جایزه محمد امین(ص) به روی سن آمدند و تندیس ،دیپلم افتخار و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی به مظفر حسین‌خانی کارگردان فیلم «بابایی»‌از ایران اختصاص یافت.
در اختتامیه جشنواره جهانی فجر سیمرغ ها تقسیم شد!

رضا کیانیان برای اهدای جایزه محمد امین (ص) به روی سن آمد و گفت: افتخار می کنم که گفتند جایزه اخلاق را من اعلام کنم. چون جنگ‌ها، مهاجرت‌ها و فقر همه از بی‌اخلاقی می‌آید٬ چون بی‌اخلاق به خودش اجازه می دهد که  قانون را زیر پا بگذارد. از تمام بی اخلاقی‌های خودم معذرت می خواهم.

پس از کیانیان داوران بخش مسابقه بین‌الملل (سینمای سعادت)فلوریان گالنبر گر، جسیکا وودورث، لخ مایوسکی، میکو هارادا، اوبرتو پازولینی، فاطمه معتمدآریا و رسول صدرعاملی به روی سن آمدند تا جایزه های این بخش را اهدا کنند.

لخ مایوسکی پیش از اهدای  جایزه بهترین فیلم کوتاه گفت: سیمرغ سیمین بهترین فیلم کوتاه و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی به قصیده گلمکانی کارگردان «آگهی فروش» محصول ایران تعلق گرفت.

‌قصیده گلمکانی بعد از دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش سینمای سعادت گفت: این اولین جایزه ای‌ست که درایران می گیرم و برایم بسیار ارزشمند است. ممنون از دبیر محترم جشنواره و تمام عوامل فیلمم که بسیار کمک کردند. همیشه از بچگی به جشنواره فیلم فجر می‌آمدم و هیچ وقت فکر نمی‌کردم خودم این بالا بیایم و جایزه بگیرم.

در ادامه، جایزه بعدی بخش سینمای سعادت به این ترتیب اهدا شد: سیمرغ سیمین جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین دستاورد هنری در یکی از زمینه‌های فیلم‌برداری، تدوین، موسیقی،طراحی صحنه یا طراحی لباس و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی به جین‌جینگ ژو (فیلم‌برداری)، وانگ تو (کارگردان هنری) فیلم سینمایی «آقای بی‌دردسر»‌ محصول چین و فرانسه اختصاص پیدا کرد.


فاطمه معتمدآریا نیز یکی از هنرمندانی بود که به روی صحنه رفت و ضمن خیر مقدم گفت: باعث افتخار ما هفت نفر هست که همه ما توانستیم سینمای جهان را مرور کنیم و انسانی ترین ها را انتخاب کنیم . امیدوارم  ما بی راه نرفته باشیم و درست انتخاب کرده باشیم و شما هم در قضاوت ما تردید نکنید.

جایزه بعدی بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) را رسول صدرعاملی ا اهدا کرد و سیمرغ سیمین و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی برای بهترین بازیگر مرد به استفان دنولیوبوف بازیگر «گلوری» محصول بلغارستان اختصاص یافت. در ادامه، سیمرغ س

یمین و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی برای بهترین بازیگر زن به مارگیتا گوشوا بازیگر فیلم «گلوری» محصول بلغارستان اختصاص پیدا کرد.

سیمرغ سیمین و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی برای بهترین فیلمنامه نیز به اصغر یوسفی‌نژاد نویسنده « ائو » از ایران تعلق گرفت و سیمرغ سیمین و مبلغ 100.000.000 ریال جایزه نقدی برای بهترین کارگردان به ایوان دی گائونا کارگردان «گناهکاران» از کلمبیا اهدا شد.

محمدمهدی حیدریان دیگر مسئولی بود که به روی صحنه رفت و سیمرغ زرین بهترین فیلم و مبلغ 400.000.000 ریال جایزه نقدی به فیلم «ائو» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد محصول ایران اهدا کرد. فاطمه معتمدآریا نیز گفت: سیمرغ بلورین بهترین فیلم به اثری می‌رسد که همه ما را شگفت‌زده کرده بود. 
یوسفی نژاد نیز برای سومین بار  روی صحنه آمد و گفت: این جایزه برای استادم کیارستمی و برای تبریز است. زنده باد ایران.

پایان بخش مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر اجرای علی زندوکیلی بود.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اجرای زنده علی زندوکیلی و گروهش به پایان رسید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
بسيار عالى
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳