جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۹۵۴
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
اکران نخستین فیلم کاوه صباغ زاده در جشنواره جهانی فجر
«ایتالیا ایتالیا» نخستین ساخته کاوه صباغ زاده در جشنواره جهانی فجر اکران شد. این فیلم که یکی از آثار ایرانی بخش بازار است ملودرامی کمدی است که مخاطب را تا به آخر با خود همراه می کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه ،فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» یکی از آثاری است که در سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر حضور دارد و روز پیش در بخش بازار اکران شد.

«ایتالیا ایتالیا» نخستین ساخته کاوه صباغ زاده است. این فیلم قصه زندگی نادر برف کوبانی (با بازی حامد کمیلی) است. آدمی که عشق ایتالیاست بی آنکه به این کشور سفر کرده باشد؛ اما با این حال نویسنده و مترجم زبان ایتالیایی است. نادر همه فکر و ذکرش ایتالیاست. برند ایتالیایی می پوشد، موسیقی ایتالیایی گوش می دهد، ادبیات ایتالیا را دنبال می کند، غذاهای ایتالیایی می پزد و خلاصه اینکه همه زندگی او در ایتالیا خلاصه شده است تا اینکه به وسیله دوست بازیگرش (همایون ارشادی) پایش به سینما باز می شود و و در همان دقایق نخست به دستیار کارگردان فیلم، برفا آسمانی (با بازی سارا بهرامی) دل می بندد و بالاخره اینکه رابطه شکل می گیرد و به ازدواج ختم می شود و ...ماجراهای جدیدی رخ می دهد.

«ایتالیا ایتالیا»، مخاطب را به ایتالیا می برد و بر می گرداند!

کاوه صباغ زاده در نخستین تجربه سینمای اش موفق عمل کرده زیرا «ایتالیا ایتالیا» ملودرامی کمدی است که موزیکال هم هست، با شخصیت هایی عجیب و غریب که شادی های زندگی شان همراه تلخی است و تلخی های زندگی شان همراه با شادی است و مخاطب در این کشاکش سهیم است.

«ایتالیا ایتالیا» اما فیلمنامه پر کنشی ندارد و آنچه قصه را پیش می برد بخش موزیکال و شاد فیلم و موقعیت های گاه کمدی و گاه جدی است که توسط نادر و برفا خلق می شود و در نهایت، فیلم بدون پایانی مشخص تمام می شود.

«ایتالیا ایتالیا» با وجود کاستی هایش مخاطب را تا به آخر با خود همراه می کند تا در نهایت او راضی از سالن سینما بیرون برود؛ بنابراین این پتانسیل را دارد که در گیشه خوب بفروشد و البته در بخش بازار جهانی فجر موفقیت های برون مرزی کسب کند.

حامد کمیلی، سارا بهرامی، همایون ارشادی، ، رضا سخایی، جهانگیر میرشکاری، دانش اقباشاوی، علی ملاقلی‌پور، فائزه علوی، علی جناب، حسن زاهدی در فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» بازی می کنند و مهدی صباغ زاده آنرا تهیه کرده است.

فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» روز گذشته 5 اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی چارسو اکران شد تا یکی از آثار ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فجر باشد. این فیلم در بخش آزار اکران شد.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.



یادداشت وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار