پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۰۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
همایون اسعدیان به کسانی که علاقه‌مند به سینما هستند، پیشنهاد کرد،اگر حوصله‌ی دیدن یک فیلم جدی را دارند، به تماشای «یک روز بخصوص» بنشینند تا خود را در قبال یک اتفاق محک بزنند.

به گزارش دیباچه، فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» جدیدترین ساخته همایون اسعدیان است که پس از حدود پنج سال از ساخته شدن «بوسیدن روی ماه» از امروز 25 اسفند ماه روانه‌ی پرده سینماها شده است.

همایون اسعدیان: فیلم «کفشهایم کو» در اکران نوروزی له شد!

در این فیلم که موضوعی اجتماعی را نمایش می‌دهد، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران آن هستند و اولین نمایش فیلم در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر هم از نظر خود کارگردان رضایت‌بخش بود.

اسعدیان با اشاره به تجربه‌های قبلی فیلمسازی‌اش به ویژه «طلا و مس» که بازخورد خوبی داشت، بیان کرد:‌ با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده‌ام، آدم واقع‌بینی هستم به همین دلیل برای این نوع فیلم‌ها انتظار یک فروش بالا ندارم. البته فیلم‌هایی مثل «خوب، بد، جلف» که کمدی است و همچنین آثار جوانانه‌ای مثل «بارکد»‌ که به نظرم سالی ۱۰ نمونه از آن‌ها باید در سینما ساخته شود، فروش خود را دارند، اما «یک روز بخصوص» با این نوع فیلم‌ها تفاوت دارد و ایده‌آل برای من به نسبت یک فیلم اجتماعی، این است که این اثر به یک فروش متوسط برسد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشم این بوده که اگر مخاطب «یک روز بخصوص» را نگاه می‌کند در پایان به خود بگوید، اگر من در چنین موقعیتی بودم چه می‌کردم؟!

اسعدیان با بیان اینکه «یک روز به خصوص» از ۲۵ اسفندماه در تهران و شهرستان‌ها اکران شده است، درباره اکران این فیلم در کنار دیگر فیلم‌های نوروزی که سه اثر کمدی هم شامل آن می‌شوند، گفت:‌ به جز فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲»، دو فیلم دیگر اکران نوروزی یعنی «یک روز بخصوص» و «آباجان» شرایط چندان جالبی ندارند چون فضای اطلاع‌رسانی به شدت برای آنها ضعیف است و از آنجا که تبلیغ در ماهواره هم ممنوع است، امکان و فضای چندان مناسبی برای تبلیغات در اختیار نداریم.

او افزود: واقعیت این است که اگرچه تیزرهای داخلی داریم اما شبکه‌های ما خیلی بیننده ندارند و بدون رودربایستی باید گفت که تلویزیون چندان مخاطبی ندارد. با این حال در شبکه‌های مجازی کارهایی انجام شده و شیوه‌های جدیدی برای تبلیغات راه افتاده که اتفاق خوبی است. از جمله پخش سریالی چند تیزر تبلیغاتی درباره هر کدام از شخصیت‌های «یک روز بخصوص» که در پایان و همزمان با شروع اکران به یک قصه کلی تبدیل می‌شوند.

اسعدیان یادآور شد: در بخش تبلیغات این نکته را هم باید اشاره کرد که استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و عرشه‌های پل اساسا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست چون در شهری مثل تهران چهار بیلبورد کافی نبوده و حداقل باید ۲۰۰ بیلبورد داشته باشیم، به همین دلیل با توجه به شرایط، اکران فیلم من و هاتف علیمردانی (آباجان) یک ریسک است.

این کارگردان ادامه داد: البته سال گذشته دو فیلم «ابد و یک روز» و «بادیگارد» در اکران نوروزی با وجود جدی بودن موفق بودند اما متأسفم که فیلم آقای پوراحمد (کفش‌هایم کو) له شد و امیدوارم این اتفاق برای ما نیفتد و هر فیلمی مخاطب خودش را پیدا کند.

اسعدیان که ریاست شورای صنفی نمایش را هم بر عهده دارد در ادامه با بیان اینکه پخش فیلم‌اش را موسسه «فیلمیران» بر عهده دارد، درباره چیدمان فیلم‌های نوروزی گفت:‌ روال این است که مانند همیشه فیلم‌های متقاضی براساس فراخوان درخواست خود را ارائه می‌کنند و با وجود اینکه فیلم‌های دیگری هم متقاضی بودند، امکان زیاد بودن تعداد فیلم‌های کمدی خیلی فراهم نبود چون اگر چهار، پنج فیلم کمدی در یک موقعیت روانه سینماها شوند به شکلی حرام کردن آن‌ها بود که هم به خودشان ضرر می‌رسد و هم باقی ماه‌های سال خالی از فیلم کمدی می‌شود.

او افزود: فیلم «سه بیگانه» قرار بود سه ماه قبل اکران شود اما با توجه به مشکلاتی که برای آن پیش آمد، پس از برطرف شدن مشکل محق دانستیم که آن را به اکران برسانیم و به همین دلیل در اکران نوروزی سه فیلم کمدی بر پرده سینماها رفتند.

وی خاطر نشان کرد: سه فیلم جدی دیگر اکران نوروزی هم براساس تقاضاها انتخاب شدند، به همین دلیل به نظرم ترکیب فعلی بد نیست. ضمن اینکه فیلم «مبارک» که اکران آن به تازگی رونق گرفته همچنان به نمایش خود در نوروز ادامه می‌دهد چون فیلم خوبی است و برای اینکه در تعطیلات فیلم مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان هم داشته باشیم، اتفاق ویژه‌ای می‌تواند باشد.

اسعدیان درباره فیلم‌های دیگری مثل «رگ خواب» و «بدون تاریخ، بدون امضا» که گفت می‌شد متقاضی اکران نوروزی هستند، توضیح داد: ما معمولا تقاضاها را از دفتر پخش می‌گیریم اما متوجه شدیم مثلا آقای جلیلوند تمایلی به اکران در نوروز نداشته است. با این حال فیلم‌های «فراری» علیرضا داودنژاد یا «رگ خواب» حمید نعمت‌الله هم متقاضی اکران در نوروز بودند اما با احتساب اینکه از یک دفتر پخش نمی‌شد سه، چهار فیلم نمایش داد امکانش فراهم نشد.

در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» آمده است: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲