جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۱۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
لیلا اوتادی: خبرنگارانِ رسانه‌ها افرادی نادان و بی‌تربیت هستند! این ها جملات گرانقدر یک بازیگر در برنامه تلویزیونی بی ادبانه ی هفت بود .

معناي اصطلاحي لمپنیسم و لمپن كه غالباً در مباحث اجتماعي و سياسي كاربرد دارد، گروه يا اقشار وازده جامعه است كه معمولاً ‌در حاشيه شهرهاي بزرگ جوامع صنعتي زندگي نموده و از ارتباط و اتصال با طبقات فعال و مولد جامعه بريده اند.

زنده باد فراستی ! خانم لیلا اوتادی ، برای شما وجود فراستی ها لازم است !

درست مانند ادبیات و رفتار و کرداری که ظاهراً در جوامع فرهنگی این روزها شاهد هستیم ، بحث را از ادبیات منتقد سینما ، مسعود فراستی آغاز کنیم که در روزگاری نه چندان دور ذرت پراکنی های گسترده ای بر آنتن تلویزیون این کشور داشته ، همین رویه استفاده از واژگان سخیف باعث شد حتی زمانی که حرف او درست و منطقی هم بود محلی از اعراب نداشته باشد و قابل دفاع نباشد ، پس از آن یکی از ورزشکاران شورای شهر تهران نیز هیجان زده شد و چشمانش را بست و فحش مودبانه داد ، هر چه به جلو میرویم ظاهراً بی ادبانه تر با هم رفتار می کنیم ، دیشب هم که تیر خلاص را لیلا اوتادی در بکار گیری واژگان نادان ، بی سواد و بی ترتبیت زد ، اما ذکر چند نکته تامل بر انگیز لازم است :

اول اینکه باید برای اهالی فرهنگ به خصوص بازیگران این نکته را یادآوری کرد که چنانچه رسانه ها از شما چیزی ننویسند و عکس های منشوریتان را که برای دلبری می گیرید را منعکس نکنند و در بهترین حالت کار شما را نقد نکنند شما اصلاً دیده نمی شوید و حرفتان به گوش کسی نخواهد نرسید که حالا بخواهید اینگونه گستاخانه خبرنگاران شریف را زیر سوال ببرید ، شما اصلاً در جایگاهی نیستید که لب به چنین سخنانی باز کنید .

دوم اینکه از ماست که بر ماست ، روزگاری عنوان خبرنگار و روزنامه نگار به هر کسی تعلق نمی گرفت اما امروزه با پیشرفت فضای مجازی هر کسی دست به قلم شده که وزارت ارشاد قطعاً باید به این بی سرو سامانی نظارتی کند ، پس از درگذشت حبیب ( خواننده ) که بازار اخبار و شایعه ها داغ بود سایت خبری تیتر زده بود : عکس حبیب در حال جوجه کباب درست کردن ! و البته عجیب که متاسفانه این خبر فوق زرد را آنقدر کلیک کردند که در لیست پر بازدیدها قرار گفت .

سوم از خبرنگاران انتظار می رود که بر خوردی متناسب با این جمله ی لیلا اوتادی صورت بدهند که اگر دیر بجبیم فردا شاخ شکستن را به گردن خودمان می اندازند .

چهارم حالا معلوم می شود که وجود فراستی و فراستی ها برای امثال این بازیگران چقدر لازم است .

و در آخر آقای افخمی نمی دانستیم معلم آقای فراستی شما هستید !

اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
2
فوق العاده بود.ممنون
ک یخچالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
2
نویسنده اشاره ای زیرکانه و واقع گرایانه به مسئله نقد و نقادی دارد که باید به ان توجه شود تا نقادی با فحاشی مودبانه امیخته نشود و دوم اینکه هنرمندانی مثل فرد نامبرده شده بدانند که در هیچ زمانی حق توهین به هیچ دسته و گروهی را ندارند.
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
2
خانم اوتادی من به عنوان کسی که تحصیلات آکادمیک در زمینه کارگردانی سینما دارم به شما اعلام میکنم که با چپوندن دوتا لنز رنگی و فیس زیبا نه در ایران در هیچ جای دنیا هرگز کسی بازیگر نبوده همه فیلمهایی که شم بازی کردید هرگز یک بازی قوی از شما ندیدم این مدل بازی رو که خانم شنگول سر کوچه ما و امثال او هم با مرد همسایه کناری هر روز انجام میدن لاس و لوس بازیگری نیست خانم لیلا حاتمی و باران کوثری بازیگرند و نامشان از پدر و مادر نیست قول میدم اگر شما هفت خاندانتان هم سینمایی و هنرمند بودند با این مدل بازی از این لول بالاتر نمی رفتید پس جایگاه خودتان را بشناسید و ادعای بیشتر از جایی که هستید نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار