سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۱۰۴
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
جشنواره تئاتر تجربه که اولین دوره خود را با نام نمایش های کوتاه و خلاق در سال ۷۷ به همت دانشگاه تهران و مرکز تئاتر تجربی برگزار کرد و از قدیمی ترین جشنواره های تئاتر مستقل در حوزه تئاتر دانشگاهی است عصر امروز در تالار شهید آوینی دانشگاه تهران به هفدهمین دوره خود پایان می دهد.
به گزارش دیباچه، جشنواره تئاتر تجربه در هفدهمین دوره خود میزبان ۵۱ اثر نمایشی در ۷ بخش مختلف بود، این در حالی است که اولین دوره جشنواره با ۷ اثر، و بالاترین آمار دوره های قبل مربوط به دوره نهم با ۳۰ اثر شرکت کننده رکورددار این مقوله بوده است.
در هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه سالن های اصلی و کوچک مولوی، سالنهای استاد سمندریان، استاد صمیمی مفخم، استاد ناظرزاده کرمانی، کارگاه های ۱ و ۲ پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و همچنین محوطه پردیس مرکزی دانشگاه تهران میزبان گروه های شرکت کننده و تماشاچیان خود بود.
پرونده ای برای هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه

هفدهمین جشنواره تجربه در بخش صحنه ای میزبان نمایش های: ادیب شهریار به کارگردانی هدیه حسینی اصفهانی، ماما یرما به کارگردانی فرزین نوبرانی، شینو به کارگردانی سعدی محمدی عبد، ویتسک به کارگردانی حجت حسینی، یک عدد به کارگردانی سها آردم در سالن اصلی مولوی، بوفالوو به کارگردانی اردوان انتظاری، مرگ و دوشیزه به کارگردانی هه ژار رمضانی، فردای شب به کارگردانی جواد اسفندیاری در سالن کوچک‌ مولوی، بازی همگانی به کارگردانی نازنین بهرامی، بازگشت کلاون به کارگردانی سیامک دری، مناقشه به کارگردانی مرتضی محمدی، مجلس مختلف خوانی همین امروز به کارگردانی مرتضی جلیلی دوست، شب دوازدهم به کارگردانی محسن صادقی اصفهانی در سالن استاد سمندریان و نمایشهای باشگاه مردگان به کارگردانی مارال محمدی و این یک ناصرالدین شاه نیست به کارگردانی رضا عموزاد در سالن استاد صمیمی مفخم بود.

بخش مدرسان جشنواره با نمایش های عشق سرخ می پوشد به کارگردانی حامد سلیمان زاده و رستوران رازبقا به کارگردانی حمیدرضا پاسوار در سالن استاد صمیمی مفخم و نمایش پدر عشق بسوزه به کارگردانی هما جدیکار در سالن استاد سمندریان پردیس هنرهای زیبا پذیرای حاضرین در جشنواره بود.

در بخش کوتاه و خلاق این دوره از جشنواره نمایشهای هملت به کارگردانی علی کرسی زر و هیچ انتزاعی به کارگردانی امیر باباشهابی در سالن کوچک مولوی، تئاتر به کارگردانی شایان حبیبی فر و حماسه حضور به کارگردانی علیرضا کیانی در سالن استاد سمندریان، شهرزاد نظرپور، دوران به کارگردانی سهیل شفیعی، هملث به کارگردانی پریسا صحبتی و درنگ خدای به کارگردانی مهشید نوربالا در سالن استاد صمیمی مفخم، دستان در کارگاه ۱ و نمایش عنکبوتهای قطبی در تالار آوینی شرکت کنندگان این بخش بودند.

نمایشهای عنکبوت های قطبی، باشگاه مردگان، شب دوازدهم، یک عدد و بازی همگانی نیز شرکت کنندگان بخش پایان نامه های برگزیده این دوره جشنواره بودند.

بخش غیررقابتی این دوره از جشنواره با نمایش های بوفالو به کارگردانی اردوان انتظاری، خفته لای زخمی مزمن به کارگردانی محمدرضا گبکانی و فورتونا به کارگردانی مبین سپاس زاده در سالن کوچک ،نمایشهای حرف شور خانه به کارگردانی امیرمحمد ابراهیمی و لخته خون به کارگردانی امیرنیما الهی در سالن استاد صمیمی مفخم و نمایش بازتاب کلی به کارگردانی مائده شانه ساز میزبان تماشاگران بود.

نمایشنامه های شاه میرزا نوشته افشین اکبری، حبیب افسانه نادر نوشته احد خالقی، برای خواهر کوچکم نوشته جواد اسفندیاری، معاف از هضم نوشته علیرضا کیانی، گرگ و میش نوشته مجید اکبری، سری میان سرها نوشته مجتبی قربانی، کریستال پالاس نوشته پویا سعیدی، هجده گنده نوشته جواد پورمرزیان، در سالن استاد ناظرزاده کرمانی پردیس هنرهای زیبا میزبان مخاطبان بخش نمایشنامه خوانی جشنواره بودند.
 بخش تجربه و اجرا در مکانهای نامتعارف با نمایشهای راز اتاق قفل شده به کارگردانی علی عبدالهی و لایو به کارگردانی سعید زارعی و ایمان صیادبرهانی در کارگاه ۱، نکته دان عشق به کارگردانی امیرحسین گلکار، آ... به کارگردانی علی توکلیان و هر آنچه که هست به کارگردانی مرتضی سلطان محمدی و حمید ذکیانی برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار