جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۶۵۰
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
در نشست خبری سهراب پورناظری و همایون شجریان عنوان شد(1)
آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» به اهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان که توسط بانو رخشان بنی اعتماد کارگردانی شده بود رونمایی شد .

به گزارش خبرنگار موسیقی پایگاه خبری دیباچه :نشت رونمایی آلبوم «خداوندان اسرار» در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگذار شد.

سرطان کنترل شده در کمین استاد شجریان / آلبوم  تصویری خداوندان اسرار رونمایی شد

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در ابتدای نشست ضمن ابراز خرسندی از انتشار این آلبوم تصویری بیان کرد: خوشحالم که گروهی به نام «سیاوش» به وجود آمد تا میراث‌دار گذشتگان موسیقی اصیل ایرانی باشد. به هر حال دو خانواده بزرگ شجریان و پورناظری نمایندگانی دارند که به نظر من از این خانواده‌ها آبروداری می‌کنند و بسیار خوشحالم که امروز شاهد رونمایی آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» هستیم که توسط بانو رخشان بنی‌اعتماد کارگردانی شده و از فردا در دسترس علاقه‌مندان موسیقی قرار می‌گیرد.

سهراب پورناظری آهنگساز این البوم  نیز گفت:باتشکر از همه و تشکر از بانوی رخشان بنی اعتماد و گروه فوق العاده ای که داشتنند کسانی ماننده باران کوثری عزیز سرکار خانوم صفی یاری عبدالوهاب ومجتبیمیرطهماسب  که مارا در این پروژه یاری کردند .این پروژه از سال 91 بود که ما 53 اجرا داخلی و خارجی داشتیم .

وی تشریح کرد :سه اپیزود دارد که از شعرهای مولوی شروع میشود به ترتیب خیام و در انتها با حافظ تمام میشود یکی از قطعات این کار از پدرم بانام «یاوران»نیز در این کار آمده است.
 
همایون شجریان درخصوص کوتاهی زبان اثر  و اینکه چرا این کار را با اثر آینه ها یکی نکردند و اینکه آیا این کار برای افزایش سود مالی بود گفت :فضا کار ها متفاوت حتی دکور و صحنه هم فرق میکرد و مجموعه را نمیتوانستیم در یک سی دی بگنجانیم و به هیج وجه بحث مالی در این اثر حکم ران نبوده است .

ویی افزود:قرار بر این است که جدای از این آلبوم تصویری یک مستند نیز برای مخاطبان ارائه شود که برای رونمایی و ارائه آن برنامه‌های دیگری توسط شرکت «ایران‌گام» طراحی شده است.

پورناظری نیز در این خصوص افزود: حتی لباس کارها هم مختلف بود و اینکه خود پروژه آینه ها 80دقیقه است و پروژه خداوندان اسرار نیز 40دقیقه و گنجایش بیش از 80 دقیقه در یک سی دی ممکن نیست در حال حاضر ما کار را با قیمت یک  دی وی دی عرضه میکنیم اما فایل صوتی کار هم در کنار دی وی دی وجود دارد پس بحث مالی پشت قضیه نیست.

سهراب پور ناظری در این خصوص که پروژه را با بانو بنی اعتماد  همکاری کرده اند گفت :در درجه اول آشنایی با باران عزیز برای طراحی صحنه اتفاق افتاد که اقای کوثری به ما گفتند چرا خوده بانو بنی اعتماد کار را کارگردانی نکنند و این موضوع با بانو بنی اعتماد مطرح شد.

شجریان افزود:حتی بانو چند روزی هم در خصوص این همکاری فکر کردند و خوشبختانه ما را لایق به همکاری دانستند.

پورناظری افزود: این کار استاندارد های موسیقی شاخص را داشته است که بانو رضایت به همکاری داده اند زیرا ایشان هرکاری را انجام نمیدهند.

همایون شجریان درخصوص جذب مخاطب به موسیقی ایرانی گفت: تنها مساله‌ای که برای اجرای هر پروژه‌ای اهمیت داشته و دارد، توجه به نسل آینده کشورمان است که باید این موسیقی را بشنود و با آن زندگی کند و این موسیقی نیز بتواند نیازهای روزمره این نسل را جوابگو باشد. نسل امروز ما، نسل بچه‌های من و شما هستند و شما خوب می‌دانید که هم‌اکنون در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که کنار هم قرار دادن  نسل جدید به ریشه اصیل موسیقی کار بسیار مشکلی است. شما برای اینکه بتوانید این پیوند را ایجاد کنید، کار بسیار سختی پیش رو دارید تا بتوانید این موسیقی اصیل ایرانی را به گوش نسل جدید برسانید. بنابراین من به عنوان یک خواننده، تمام تلاش خود را کرده‌ام که کاری کنم تا این ارزش‌ها به نسل آینده موسیقی انتقال داده شود .

متأسفانه ادبیات ایران در حال حذف شدن است و ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که با موسیقی، این پیوند را با گذشته عمیق‌تر و گسترده‌تر کنیمسهراب پورناظری در ادامه صحبت‌های همایون شجریان بیان کرد: موسیقی ایرانی زبان اصلی جامعه نیست قطعا باید حمایت شود و قطعاهم بدون خطا واشتباه نیست .

همایون شجریان در خصوص مجوز گرفتن آثار استاد شجریان افزود: کارهای ایشان مجوز گرفته اند و در حال آماده سازی کارهایی هستیم که تا به حال از ایشان پخش نشده است .ولی فعلا بازگشت به صحنه امکان پذیر نیست.

سهراب پور ناظری نیز در این خصوص گفت: کاش این مجوز زودتر داده می شد .

شجریان در خصوص اینکه چرا برای آموزش فعالت نمی کند گفت : شاید دلیل اصلی این باشد که من کم حوصله و تنبل هستم و توقع دارم در مرحله اول کاملا یاد بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲