جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد
امیر علی نبویان که در عرصه هنر حضور گسترده ای دارد و علاوه مجری گری در تئاتر نیز دستی بر آتش دارد و چند نمایشنامه نوشته است؛ در جدیدترین تجربه اش نمایش «ریش فیدل غبغب مرکل» را به روی صحنه برده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه امیرعلی نبویان هنرمند سه عرصه بازیگری، نویسندگی و مجری گری که این روزها در اولین تجربه تئاتری اش نمایش «ریش فیدل غبغب مرکل» را به روی صحنه برده است درباره علت کارگردانی اثر توسط خودش گفت: واقعیت این است که اگر این اثر را شخص دیگری می نوشت هرگز به کارگردانی اش فکر نمی کردم و همین نویسنده اثر بودن به من جسارت داد تا در جهت با کیفیت تر ارائه دادن تجربه نخستینم، قدم های محکم تری بردارم.

نبویان افزود: یکی از ویژگی های نمایش ما موزیکال و مسجع بودن آن است؛ و همین مهم بودن کلام به عنوان عنصری تأثیرگذار، کارگردانی پیچیده ای را نمی طلبید و به کسی نیاز داشت که کارگردانی نکند، بنابراین خودم سکان را به دست گرفتم، اما فقط بازیگردانی کردم؛ علاوه بر اینکه، نمایش ما اثری است بر اساس «نمایش ایرانی» شامل تعزیه و تخته حوضی؛ که همین موضوع نیز تکلیف مرا در ارائه میزانسن، روشن می کرد.

این کارگردان درباره چگونگی انتخاب بازیگران «ریش فیدل غبغب مرکل» گفت: بازیگران نمایشم دو دسته اند. یک دسته آنهایی که در درجه اول نوازنده اند و فضای نمایش می طلبید که بازیگر باشند و البته تجربه بازی روی صحنه را داشته باشند؛ به همین دلیل به سراغ چنین بازیگرانی رفتم که چنین ویژگی هایی داشتند؛ و دسته دوم بازیگرانی که پیشینه تئاتری ایرانی دارند و این گونه از تئاتر رامی شناسند؛ هنرمندانی مثل سپند امیرسلیمانی که بازیگری ویژگی ژنیکی خانوادگیشان است یا هدایت هاشمی که پیشینه پر رنگی در این زمینه دارد و مانند دیگر اعضای گروه با تجربه تئاتر است.


امیر علی نبویان: نمایشم کارگردانی نمی خواست!/ نوشتن به من جسارت داد

امیرعلی نبویان در پایان، در پاسخ به این سوال که درباره بخش مالی و چگونگی پرداخت دستمزد به بازیگران نمایشش چه راهکاری در ذهن دارد، گفت: خوشبختانه بازیگران نمایش چشم داشت مالی ندارند و از ابتدا تا کنون شرایط به گونه ای درست پیش رفته است.

در خلاصه «ریش فیدل غبغب مرکل» آمده است: شبی از همین شب‌ها یک لولو به دهی در ناکجا می‌رود و دست به سرقت می‌زند. فردای آن شب، اهل ده در می‌یابند که هرچه از آنها دزدیده شده عاریه بوده و آنها فقط ادعای مالکیت داشته‌اند. در این بین پسر کدخدا هم مفقود شده. است.

نمایش «ریش فیدل غبغب مرکل» به نویسندگی و کارگردانی امیر علی نبویان با بازی مسعود کرامتی، هدایت هاشمی، سپند امیر سلیمانی، بهرنگ بقایی، رامونا شاه، فرزین محدث، روزبه مهر، مهشید ناصری، بهار نوروزپور، مهشید ناصری، بهار نوروزپور در تماشاخانه پالیز، سالن شماره یک، رأس ساعت 19:00 به روی صحنه می رود و تا 27 اسفندماه اجرا دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار