پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
محمدهادی کریمی در گفتگو با دیباچه عنوان کرد:
کریمی گفت: به هیچ وجه رویکرد سیاسی در «کمدی انسانی» نداشتیم؛ این فیلم آشکار و رو قصه یک انسان را روایت می‌کند و به جناح های سیاسی کاری ندارند.
به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر دیباچه، «محمدهادی کریمی» امسال در جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «کمدی انسانی» در مقام نویسنده، کارگردان و تهیه کننده حضور داشت.

«کمدی انسانی» به جناح‌های سیاسی کاری ندارد/ چپ‌دستی نمایانگر اقلیت است


وی که بیستمین فیلمنامه سینمایی خود در عرصه سینمای حرفه‌ای، پنجمین فیلمش در مقام کارگردانی و اولین تهیه کنندگی مستقل را در این فیلم تجربه کرده است، درباره اینکه هدف اصلی اش در ارتباط با مخاطبان و نتیجه گیری آنها به خبرنگار دیباچه گفت: با دیدن این فیلم مخاطبان در سنین مختلف هر کدام احساسات و برداشت های متفاوتی خواهند داشت و من در این فیلم سعی کردم قصه بگویم. «کمدی انسانی» فیلمی روانشناختی درباره ریشه‌های خشونت است و کمدی این فیلم، نگاهی از زاویه دیگر به یک موقعیت تراژیک است.


کریمی در پاسخ به پرسش دیباچه درباره استفاده از نماد جناح های سیاسی چپ و راست در فیلم، توضیح داد: به هیچ وجه رویکرد سیاسی در «کمدی انسانی» نداشتیم؛ این فیلم آشکار و رو قصه یک انسان را روایت می‌کند و به جناح های سیاسی کاری ندارند. این فیلم روایتگر زندگی کودکی است که در دهه های گذشته، چپ دست به دنیا می آید و این چپ دستی برایش مشکلاتی را به وجود می آورد که مثل مابقی کودکان همسن خود نباشد.


وی با بیان اینکه این موضوع رویکرد روانشاختی دارد و ارتباطی به مسائل سیاسی پیدا نمی کند؛ گفت: برای مثال کودکی که از شهرستان به تهران می آید و زبان فارسی را خوب صحبت نمی‌کند، مورد شماتت قرار می گیرد و معمولاً از کودکان دیگر عقب می ماند و در اقلیت واقع می شود که قصد داشتم این موضوع را به نمایش بگذارم.


این کارگردان سینما در توضیح این مطلب بیان کرد: از نمایش دادن اقلیت در «کمدی انسانی» این قصد را داشتم که بگویم نظم حاکم، نظم اکثریت است همچنان که در جوامع انسانی قدرت به‌ طور طبیعی در دست اکثریت است، اما چه خوب که اکثریت از تعداد بی‌شماری اقلیت قوی اما متحد تشکیل شده باشد نه اینکه همه اقلیت‌ها در یک اقلیت دیگر حل و ادغام شده و آن را به اکثریت تبدیل کند.



کریمی در پایان درباره استفاده از لحن شاعرانه و عارفانه در فیلمی که خشونت و تلخی نمایش می دهد، گفت: در فیلم زندگی پسربچه ای را روایت می کنیم که با ناکامی ها و تلخی های بسیاری تا دوران جوانی و میانسالی روبرو می شود و برای اینکه بتوانم این تلخی ها را تعدیل کنم، از لحن شاعرانه استفاده کردم.




نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار