پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۰۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
 

معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت در مورد اعتبارات حوزه کتاب و رسانه ها یارانه خوبی پیش بینی کرده به طوری که حدود 35 درصد یارانه کتاب و نشریات در سال آینده افزایش یافته است.

دیباچه:

«علی اصغر کار اندیش مروستی» شنبه شب درسیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان در بندرعباس ، گرانی کتاب و کاغذ را یکی از عوامل کم بودن سرانه مطالعه دانست.
وی ادامه داد: ناشران و اهالی فرهنگ و هنر باید به محتوای کتاب ها توجه بیشتری داشته و با ارائه محتوای مناسب به گروه های سنی مختلف بپردازند.
ایرنا نوشت: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران در طول تاریخ دارای نویسندگان بزرگی بوده است، افزود: ایران از تمدن فرهنگی غنی برخوردار است و استان هرمزگان نیز سابقه دیرینه ای در این تمدن دارد.
کاراندیش سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سوق دادن امکانات به سوی استان ها دانست و تصریح کرد: در حوزه کتاب و دیگر بخش های فرهنگی و هنری این هدف دنبال می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه های کتاب نباید تنها برای فروش بیشتر باشد، اظهار داشت: هدف اصلی، ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه است و باید ارزیابی شود که برگزاری نمایشگاه های کتاب تا چه حد توانسته فرهنگ مطالعه را در استان ها ارتقا دهد.
کاراندیش اضافه کرد: برنامه های جنبی می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه بسیارمؤثر باشد به ویژه حضور کودکان در این برنامه ها می تواند در آگاهی بخشی و علاقه مند سازی آن ها به مطالعه بسیار اثرگذار باشد.
مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: نمایشگاه های کتاب ، معدل فرهنگی هرمزگان را ارتقا داده است و معاونت فرهنگی وزارت بسیار خرسند است که متولی برگزاری چنین رویداد بزرگی در سراسر کشور با همکاری استان ها است .
«همایون امیرزاده» از نمایشگاه کتاب به عنوان پر نفوذ ترین فعالیت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و اظهارداشت: برای برگزاری مطلوب چنین نمایشگاه هایی باید دل ها و دست های فراوانی به هم پیوند بخورد و در استان هرمزگان همیشه استوانه های راسخی بوده و هستند که تنور فرهنگ را گرم نگاه می دارند.

دیباچه- کتابد



وی به برگزاری 300 نمایشگاه کتاب در سراسر کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: همه این فعالیت ها گویای اتفاقات خوبی است و به پاتوق هنرمندان، اساتید، نویسندگان و علاقه مندان به فرهنگ تبدیل شده است و همه این ها به برکت کتاب است.
وی برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب هرمزگان را در این حجم گسترده ناشی از یک خرد جمعی در استان به محوریت استاندار دانست و گفت : بدون شک این سرمایه گذاری، معدل فرهنگی هرمزگان را ارتقاء می بخشد.
مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نشست تخصصی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در هرمزگان پرداخت و بیان کرد: این نشست سه روزه ، 83 مصوبه به دنبال داشت که به نقشه راه معاونت فرهنگی در حوزه استان ها تبدیل شده است .
امیر زاده از مؤسسه برگزاری نمایشگاه های فرهنگی کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود : برگزاری مستمر نمایشگاه های کتاب در سراسر کشور با قدرت ادامه خواهد داشت و تا پایان بهمن ماه شاهد برگزاری سه نمایشگاه دیگر در استان های مختلف خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان گفت: روند نمایشگاه های کتاب هرمزگان به سمت تخصصی شدن است وکتاب ، باعث استحکام روابط فرهنگی جامعه می شود و بر همین اساس، به عنوان یک مطالبه جدی همیشه مورد پیگیری مردم است.
«علیرضا درویش نژاد» اظهار داشت: امسال در جهت ارتقای سطح کیفی نمایشگاه و حرکت به سوی تخصصی شدن، این رویداد مهم فرهنگی در دو بخش داخلی و خارجی برگزار می شود .
وی یاد آور شد: در بخش خارجی 53 ناشر از کشورهای مختلف حضور دارند و در بخش داخلی نیز حدود 540 ناشر و نمایندگی و در حوزه رسانه های دیجیتال 60 غرفه شرکت کرده اند که در مجموع 60 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شده است که 10 هزار عنوان آن مربوط به ناشران خارجی است.
وی گفت: نمایشگاه سیزدهم فقط مربوط به عرضه کتاب نیست بلکه برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری ، کارگاهی ، آموزشی متنوعی در نظر گرفته شده که همه علاقه مندان می توانند از آن استفاده کنند.
درویش نژاد از حضور دفتر آیت الله صافی گلپایگانی برای اولین بار در نمایشگاه هرمزگان خبر داد و گفت: آثار این مرجع عالیقدر به صورت مستقیم در این نمایشگاه عرضه می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر ناشران داخلی و خارجی ، هفت ناشر استانی و بیش از 10 انجمن فرهنگی هنری حضوری فعال دارند و آثارشان را در راستای حمایت از نویسندگان و مؤلفان بومی و هنرمندان عرضه می کنند.
سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان با حضور ناشران داخلی و خارجی 10 الی 16 بهمن پذیرای شهروندان است و علاقه مندان می توانند اقلام فرهنگی مورد نیاز خود را با تخفیف 30 درصد تهیه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳