پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۴۳۶
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
کارگردان «کله سرخ» از برنامه ریزی برای حضور این فیلم در جشنواره های بین‌المللی سخن گفت.

به گزارش دیباچه، کریم لک‌زاده کارگردان «کله سرخ‌» درباره زمان اکران این فیلم گفت: همان زمانی که می خواستیم این فیلم را در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش بگذاریم تمام کارهای ساخت آن را به طور کامل انجام دادیم اما هیات انتخاب گروه «هنر و تجربه» ترجیح دادند فیلم هایی را که در بخش سودای سیمرغ هستند در بخش ویژه قرار دهند و حتی «کله سرخ» را لایق حضور در بخش جنبی هم ندانستند.

«کله سرخ» در حال برنامه ریزی برای اکران های بین المللی !

وی افزود: به هر حال این فیلم آماده نمایش است و ما در حال برنامه ریزی برای اکران های بین المللی آن هستیم، همچنین در نظر داریم «کله سرخ» را سال آینده در سینماهای «هنر و تجربه» به نمایش بگذاریم.

لک زاده عنوان کرد: البته ما برای پخش بین الملل آن هنوز با پخش کننده ها به صورت قطعی قرارداد نبستیم. این را هم باید بگویم که به نظرمان این فیلم برای «کن» مناسب نبود به خاطر همین آن را به این جشنواره نفرستادیم اما در نظر داریم «کله سرخ» را به جشنواره های مهم پیش‌رو ارسال کنیم.

این کارگردان با اشاره به نامه ای که پیش از برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به مسئولان گروه «هنر و تجربه» نوشته بود، بیان کرد: در آن زمان من نامه ای درباره نحوه نگاه شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» نوشتم. باید بگویم که مسئولان «هنر و تجربه» علیرغم وظیفه ای که بر دوش دارند، علاقه زیادی به سینمای بدنه غیر هنر و تجربه ای دارند. برهمین اساس حتی من چند بار خواستم با دبیر شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» صحبت کنم اما او زمانی را برای صحبت کردن به من اختصاص نداد به همین دلیل من این نامه را نوشتم. جالب این است که حتی بعد از آن نامه هم آقای علم الهدی وقت دیداری نداند اما به هر حال آن نامه به دست خیلی از افراد رسید و بسیاری با آن هم نظر شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه چرخه فعالیت علیه معترض از خود اعتراض زودتر عمل می کند من توقعی نداشتم که بعد از آن نامه کسی از من حمایت کند اما خوشبختانه نقد من به گوش بسیاری از دوستان رسید.

لک زاده در پایان گفت: گذشت زمان درست یا غلط بودن این سیاستگذاری ها را نشان می دهد چون به هر حال فیلم هایی که برای نمایش در جشنواره فیلم فجر انتخاب نشدند در جشنواره های دیگر حضور پیدا می کنند برای مثال فیلم «تمارض» به کارگردانی عبد آبست به بخش فورم جشنواره برلین راه یافت در حالی که جشنواره ما آن را نپذیرفت. امیدوارم روزی نرسد که مسئولان به شکل رسمی بگویند پشیمان هستیم.

«کله سرخ» با بازی بهزاد دورانی، علی باقری، سونیا سنجری، میلاد اکبرنژاد، لیلا طاهرپسند و وحید حبیبیان داستان مردی است که بعد از سال‌ها به زادگاه خود بازمی‌گردد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی مهدی رشیدی و محصول ریپس فیلم است و سایر عوامل آن عبارت‌اند از فیلمبردار: پویان رنجبر، صدابردار: هادی معنوی پور، طراح گریم: حسنا خانمحمدی، طراح صحنه و لباس: رضا رزم، تدوین: پویان شعله ور، مدیر تولید: احد محمد کرمی، دستیار کارگردان: حامد نجابت.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳