سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
به بهانه زادروز
امروز 25 بهمن ماه زادروز همایون اسعدیان یکی از هنرمندان عرصه سینماست؛ کارگردانی که در آستانه 58 سالگی همچنان پویا و جاری فیلم می سازد و دغدغه های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، امروز 25 بهمن ماه، زادروز همایون اسعدیان یکی از کارگردان های خوش نام سینماست که اهل اصفهان است و در سال 1337 به دنیا آمده است. اسعدیان که در میان اهالی سینما به خوش اخلاق بودن شهره است فعالیت هنری اش را از شانزده سالگی با حضور در کلاس های آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آغاز کرد و در سال 1357 به دانشگاه هنرهای دراماتیک رفت و سینما خواند؛ اما پس از انقلاب فرهنگی تحصیلاتش را نیمه کاره رها کرد و به سمت هایی چون دستیاری کارگردان و برنامه ریزی روی آورد.

همایون اسعدیان کارگردان خوش اخلاق سینمای ایران

این هنرمند، سینمای حرفه ای را سال 1365 با عکاسی فیلم سینمایی «دبیرستان» ساخته اکبر صادقی آغاز کرد و در سن سی و شش سالگی نخستین فیلم بلندش را ساخت که «نیش» نام داشت؛ و پس از آن آثاری چون «مرد آفتابی»، «شوخی»، «ده رقمی» را جلوی دوربین برد. اسعدیان سال پیش با فیلم سینمایی «طلا و مس» توانست نظر مخاطبان، منتقدان و داوران جشنواره بیست و هشتم فجر را به خود جلب کند؛ که نگار جواهریان برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد.

البته باید گفت همایون اسعدیان طی این سال ها فقط به کارگردانی اکتفا نکرده و در عرصه عکاسی و نویسندگی نیز فعال بوده است که «آخر بازی»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «عشق من، شهر من»، «شب روباه» عنوان برخی از فیلمنامه های اوست. این کارگردان امسال نیز با فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت اما موفق به کسب جایزه نشد.

همایون اسعدیان که حال دیگر او را بعنوان یکی از کارگردان های ژانر اجتماعی سینمای ایران می شناسند امروز 58 ساله شد. به امید اینکه این هنرمند همچنان در عرصه سینما فعال باشد و از حرکت باز نایستد. تولدش مبارک!



یادداشت وحید خانه ساز

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار