جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
کارگردان مجموعه تلویزیونی «آرام می‌گیریم» گفت: بازی زنده یاد جوهرچی هنوز در سریال به پایان نرسیده بود و به دلیل فوت ایشان، برای تولید ادامه سریال به چند راه جایگزین فکر کرده‌ایم.

به گزارش دیباچه، «روح اله سهرابی» ضمن ابراز تاسف از درگذشت «حسن جوهرچی» گفت: هنوز برایمان قابل باور نیست که بازیگر متعهد و با اخلاق سینما و تلویزیون از بین ما رفته است و برای بازماندگانش از خداوند متعال طلب صبر دارم.

پایان «آرام می‌گیریم» بدون حسن جوهرچی چه خواهد شد؟

وی ادامه داد: از حدود ۲ الی ۳ ماه پیش دوست عزیزمان حسن درگیر بیماری شد و ما به همین دلیل سکانس‌های ایشان را به تعویق انداختیم تا خوب و بهتر شوند ولی متاسفانه حالشان بدتر شد و ما مجبور شدیم وقتی که حالشان هم خوب نبود از ایشان بازی بگیریم. تا به حال ضبط نصف سکانس‌های مربوط به ایشان انجام شده و نصف آن که حدود ۱۰ جلسه است، باقی مانده است. البته زمان ضبط ما چون به مرحله پخش رسیده بودیم، از ایشان خواستیم که اگر می‌توانند بیایند که اعلام کردند می‌توانند بیایند و آن زمان ۲ سکانس را ضبط کردیم که در تصویر کاملا حس و حالشان معلوم است، البته به مرحله پخش نرسید چون راکورد ظاهریشان حفظ نشده بود و در نهایت به شکل دیگری سکانس‌ها را پیش بردیم.

وی ادامه داد: حتی تخت بیمارستان هم نتوانست این آدم را از تعهدش به کار و پروژه جدا کند و تعهد به کار برایش مهم‌تر از بیماری و سختی بود که می‌کشید. در دوره‌ای که حضورها در آثار علی‌السویه شده و یا برخی بازیگران چند کار را با هم می‌پذیرند و خروجی کیفی هم چندان مهم نباشد، دیدن این حجم از غیرت و تعهد ستودنی است. جالب اینجاست که وقتی تلفنی صحبت کردیم و فهمید که پخش داریم، گفت می‌آیم و سکانس‌های فوری شما را انجام می‌دهم. نگاه او به حال و احوالش گونه‌ای بود که برود و ۳ الی ۴ روز استراحت کند و با حال خوب برگردد که متاسفانه این اتفاق افتاد و هیچ وقت دیگر برنمی‌گردد.

سهرابی تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر درباره حسن جوهرچی این بود که آدمی که تا این حد محبوب است و مورد اقبال مخاطبان است، بسیار محجوب و فروتنانه در مقابل پروژه و کارگردان رفتار می‌کرد و شاید محبوبیت او نیز به خاطر نگاه اخلاق مدارانه به کار بود و فضای حرفه‌ای و تخصص برایش خیلی مهم بود که البته عقب‌تر از نگاه اخلاقی و انسانی‌اش قرار می‌گرفت. برای همین هم بود که می‌گفت سریالی که هزینه بسیاری برای تولید آن صرف شده، نباید معطل بماند و با یک روز تعلل هزینه‌ها بیشتر می‌شود و من هرجور شده می‌آیم تا کار شما لطمه نخورد و با غیرت و تعصب کارش را در پروژه انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ریزی‌ها برای ادامه کار بدون حضور زنده یاد جوهرچی چگونه است؟ توضیح داد: ما با توجه به اینکه در مرحله پخش هستیم، نیاز داریم که جلسه‌ای فورا با تهیه کننده و نویسندگان برگزار کنیم و ببینیم که به چه نتیجه‌ای می‌رسیم. می‌توانیم هم خط قصه بهزاد و دخترهایش را استحاله کنیم و جوری که به قصه لطمه نخورد آن را در داستانک‌ها محو کنیم. مدل دیگر این است که قصه باقی بماند و پدر را تغییر بدهیم و شخصیت دیگری مانند عمو را درگیر قصه کنیم و مدل آخر نیز این است که پدر را تغییر بدهیم و قصه را همان طور که بود، ادامه بدهیم و چه بسا راه‌های دیگری هم باشد که با مشورت به آن برسیم.

وی در پایان گفت: علی‌رغم فوریتی که به خاطر پخش داریم، ولی به دلیل شوکی که به ما وارد شد، حس و حال برگزاری جلسه نبوده و گروه ناراحت هستند. اما باید چند مدل مختلف را بررسی کنیم که ببینیم چه می‌شود و امیدوارم که بتوانیم جوری که مخاطب این خلاء را حس نکرده و آزار نبیند داستان را پیش ببریم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲