پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۶
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
 

سالار عقیلی خواننده موسیقی اصیل ایرانی که به دلیل حضور در استودیو شبکه تلویزیونی من وتو در لندن از جشنواره موسیقی فجر کنار گذاشته شده بود، با انتشار یادداشتی برای اولین بار به حواشی حضورش در این شبکه ماهواره ای واکنش نشان داده است.اختصاصی دیباچه:


سالار عقیلی در متنی که به صورت اختصاصی در خبرگزاری فارس منتشر کرده است، ضمن اشاره به این که نیتی جز ترویج موسیقی فاخر ایرانی نداشته، ابراز امیدواری کرده که سوتفاهمات پیش آمده هرچه زودتر حل می شود. کمیته ی نظارت برجشنواره نیز اعلام کرد که شرایط برای حضور ایشان در جشنواره فراهم نیست، اما باتوجه به اینکه وی خواننده شناخته شده ای است و در این مدت خدمات بسیاری نیز انجام داده، من و دیگر مسئولان جشنواره تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا ایشان به جدول جشنواره بازگردند.

واکنش به این موضوع به اینجا ختم نشد و تا جایی پیش رفت که شب گذشته سیروان خسروی خواننده جوان پاپ با انتشار متنی در اینستاگرام خود به این ماجرا واکنش نشان داد: «بیش از 3 ماه از ممنوعیت فعالیت برادرم به اتهام همکاری با سایت رادیو جوان گذشته است. منظورم از همکاری استفاده بدون اجازه این سایت از آهنگهای برادرم وتمامی خوانندگان پاپ وسنتی مجاز کشور است.به چه حقی فقط زانیار خسروی باید شامل این محدودیت باشد؟ اگر این اتهام ثابت نشده و پوچ است و باید منجر به ممنوع الفعالیت شدن شود، باید شامل تمامی خوانندگان مجاز در کشور شود. جناب آقای جنتی وزیر محترم ارشاد، در ابتدای پاییز که تمامی خوانندگان مطرح پاپ کشور ممنوع الفعالیت بودند آیا واکنشی به این موضوع نشان دادید؟ حتی اگر این موضوع شایعه ای بیش نبود آیا فکر نمی کنید نیازمند دخالت و اظهار نظر رسمی شما به عنوان بلند پایه ترین مقام دولتی کشور در امر هنر بود؟

دیباچه- سالار عقیلی

چگونه است که در مورد سالار عقیلی که برای چندمین بار اگاهانه خلاف خط قرمزهای مشخص شده در نظام از جمله موضوع کشف حجاب و مصاحبه با شبکه های ماهواره ای معاند عمل کرده اند، سریعا واکنش نشان داده اید؟ نکته جالب این است که هیچ اظهار ندامتی نیز از سوی ایشان انجام نشده اما، با اینکه خوانندگان پاپ طی یک نامه رسمی و سرگشاده از شخص رییس جمهور تقاضای دادخواهی کردند ، هیچ گونه واکنشی نشان ندادید. چرا باید امثال سالار عقیلی ها از چنین مصونیتی برخوردار باشند که طبق قانون کشور فرانسه با آنها برخورد شود و با امثال زانیار خسروی ها نه طبق قوانین کشور عزیزمان ، بلکه طبق سلیقه مسئولان رفتار شود؟ حقایق ناگفته بسیار بیشتر از این چند سطر بوده و هست. منتظر پاسخ صریح و سریع مسئولان هستم.»

 

با این حساب و با اتفاقات پیش آمده یا باید منتظر پاسخگویی مسئولان زیربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افرادی چون سالار عقیلی باشیم و یا تا پایان جشنواره فجر صبر کنیم و نتیجه تمام اتفاقات این مدت را ببینیم. فقط امیدواریم دود این ماجرا در چشم قشر خاصی از موسیقی کشور نرود و عادلانه در این مورد قضاوت شود.

  • زهرا تمکین

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲