چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به اینکه نباید در چند روز اول؛ جشنواره فیلم فجر را براساس فیلم‌های نمایش داده شده قضاوت کرد، گفت: البته معتقدم اگر چیدمان فیلم‌ها در برج میلاد به گونه‌ای بود که جشنواره فیلم‌های قوی‌تر و مطرح‌تری شروع می‌شد، بهتر بود.

به گزارش دیباچه، حبیب‌ایل‌بیگی درباره انتقاداتی که نسبت به برخی فیلم‌های نمایش داده شده در دو روز اول جشنواره در برج میلاد و نیز عملکرد هیأت انتخاب مطرح می‌شود، بیان کرد: من همه فیلم‌های حاضر در جشنواره را دیده‌ام و به نظرم کلیات آن‌ها خیلی رو به جلو است. در این باره هم واقعا شعاری اظهارنظر نمی‌کنم چون هر سال همین‌طور بوده که تعدادی فیلم خوب در جشنواره داشته‌ایم ،امسال هم از نظر من حدود ۲۰ فیلم خوب در جشنواره وجود دارد.

حبیب ایل بیگی:  از نظر من حدود ۲۰ فیلم خوب در جشنواره وجود دارد!

او افزود: بنابراین نباید با چند فیلم در روزهای اول جشنواره قضاوت کرد، هر چند باید چیدمان فیلم‌ها به شکل دیگری می‌بود چون شروع جشنواره هم مثل خود سینماست که دوست داریم وقتی فیلمی را در سالن می‌بینیم شروع داستان طوری باشد که ما برای ادامه تماشا کردن، نگه دارد. این اتفاق باید در انتخاب فیلم‌های روزهای اول هم در برج میلاد پیش می‌آمد، هر چند در برج میلاد که اهالی رسانه و منتقدان حضور دارند باید همه، تمام فیلم‌ها را ببینند.

ایل بیگی با بیان اینکه در روزهای آینده فیلم‌های قوی‌تری را خواهید دید که رضایت همه را جلب می‌کنند، گفت: جشنواره فجر این گونه است که یک سال کارگردان‌های صاحب نام زیادی به آن می‌آیند و یک سال کمتر و امسال به نظرم شاید تعداد پیشکسوتان کمتر باشد اما فیلم‌های فیلمسازان تازه‌کار هم خوب است.

او درباره وضعیت پروانه نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره برای اکران عمومی خاطر نشان کرد که همانند روال عادی سال‌های گذشته با توجه به تغییراتی که معمولا توسط سازندگان پس از جشنواره بر فیلم‌ها اعمال می‌شود و نیز ناقص بودن برخی فیلم‌ها پیش از نمایش در جشنواره، پس از این رویداد، فیلم‌ها برای گرفتن پروانه نمایش و اکران عمومی باید دوباره بررسی شوند.

ایل‌بیگی در پاسخ به اینکه تکلیف فیلم‌های مجوز اکران نگرفته در ماه‌های آخر دولت یازدهم چه می‌شود که یکی از آن‌ها فیلم «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری است که در افتتاحیه جشنواره هم به آن اشاره شد، اظهار کرد: ما هنوز فیلم «کاناپه» را ندیده‌ایم و نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم اما اگر هر فیلمی سازوکار خود را طی کند، تکلیفش مشخص می‌شود.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در این باره توضیح داد: گاهی یک فیلم باید برای مجوز اکران، نظر شورا را تأمین کند و در صورت نیاز تغییراتی را در فیلم انجام دهد. اما اگر فیلمی در شورای نظارت و ارزشیابی رد شود باید به شورای عالی نظارت برود و اگر در آن شورای عالی هم رد شود، دیگر تکلیف معلوم است و اصلا مجوز نمی‌گیرد چون به غیر از این راه، اصلا روند دیگری نداریم.

او گفت: فیلم‌هایی که این مسیر را طی کرده‌اند و به نتیجه نرسیده‌اند، قانون چیز دیگری را برایشان پیش‌بینی نکرده است. البته گاهی مواردی هم پیش می‌آید که مثلا دولت می‌گوید که مشکل آن فیلم را حل می‌کند اما فعلا حرف ما درباره قانون است و تأکید می‌کنم که اگر فیلمی از این راه قانونی به نتیجه نرسیده، فعلا نمی‌توان برایش کاری انجام داد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳