سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال در جشنواره‌ی فیلم فجر با تفاوت محسوسی مواجه خواهیم بود،درباره‌ی ویژگی جشنواره‌ی امسال گفت: بیشتر فیلم‌ها در این دولت ساخته شده‌اند و مانند فیلم‌های دوره‌های گذشته که در دولت‌های قبلی ساخته شده بودند و با مشکلاتی مواجه بودند و نیازمند اصلاحات بودند و یا اصلا قابل نمایش نبودند‌، نیستند.

دیباچه :

علی جنتی که 7 بهمن ماه در نشست جلسه‌ی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین "رایتل" و سازمان سینمایی" برای برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر سخن می‌گفت،همچنین مطرح کرد: در آستانه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر همه از روسای سه قوه تا مردم عادی از ما تقاضای بلیت دارند و این موضوع نشان می‌دهد که سینمای ما برای همه جذابیت دارد‌.

ایسنا نوشت او با بیان اینکه سینمای ایران اهمیت خاصی در داخل و خارج کشور دارد و یکی از نقاط درخشان فرهنگ ایران است اظهار کرد: سینما وسیله‌ای است که فرهنگ و هنر ما را به دنیا معرفی می‌کند و در داخل کشور نیز غیر از جنبه سرگرمی از جنبه آموزشی و فرهنگ سازی نیز موثر و جذاب است.

جنتی اتهام سیاه‌نمایی به سینمای ایران را چندان درست ندانست و تاکید کرد: مسائل اجتماعی به خوبی در فیلم‌ها پرداخته شده است، ضمن اینکه جامعه را به راه حل‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز راهنمایی می‌کند.

دیباچه - علی جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه تحولات زیادی در حوزه فیلم در این دولت اتفاق افتاده است‌، به راه اندازی سیستم VOD اشاره کرد و گفت: در این دولت با همکاری و همفکری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این سیستم در آینده‌ای نزدیک راه اندازی خواهد شد تا امکان دسترسی وسیع به فیلم‌های مورد علاقه مردم فراهم شود، بیش از سه هزار فیلم داستانی در تاریخ سینمای ایران ساخته شده است که می‌تواند روی شبکه VOD قرار بگیرد و مخاطبان با قیمتی نازل به آن دسترسی یابند.

جنتی با بیان اینکه رویکردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی نیز در این کار تحقق پیدا می‌کند و به مباحث عدالت محوری‌، دانش‌محور بودن‌، درون زا بودن‌ و برون گرا بودن و مردمی بودن طرح راه اندازی VOD اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این سیستم کاری دانش محور است که تولیدات فرهنگی ما را به جهان صادر می‌کند و عموم مردم نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر ارشاد در ادامه با بیان اینکه در دو سال و نیم گذشته شعار ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقتصاد فرهنگ و هنر بوده است‌ که در آینده نتایج آن نمود پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: بحث اقتصاد خلاق نیز که پیش از این اصلا مطرح نبود‌، در وزارتخانه به طور جدی پیگیری می‌شود‌ و می‌تواند در جامعه فرهنگی ارزش افزوده ایجاد کند، ما نیز باید با آینده نگری به این سمت برویم زیرا اقتصاد خلاق می‌تواند سهم خوبی در تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

جنتی با اشاره به اینکه تاکید دولت بر واگذاری تصدی‌گری به بخش‌های خصوصی است‌، اظهار کرد: بخش عمده نمایشگاه کتاب را به اتحادیه ناشران واگذار کرده‌ایم که در آینده نیز احتمالا سهم آنها در این امر بیشتر خواهد و در برگزاری جشنواره‌ها نیز به این سمت حرکت کرده‌ایم. در همین راستا سال گذشته با همکاری وزارت رفاه شروع به این کار کردیم که برای هر دو طرف مفید بود و امیدواریم در سال‌های آینده نیز این همکاری ادامه پیدا کند، دولت در سال گذشته تنگناهای مالی بسیاری داشته است و مشارکت دستگاه‌های دیگر به خصوص در حوزه فرهنگ بسیار مفید خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار