شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
در شب اول جشنواره موسیقی فجر؛
کنسرت پرواز همای شب گذشته 24 دی ماه در اولین روز از برپایی جشنواره موسیقی فجر در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، با آغاز سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 24 دی ماه، اجراهای سنتی، پاپ و خارجی آغاز شد. در این روز 13 کنسرت از گروه های مختلف در تالارها و سالن‌های شهر روی صحنه رفت. در مرکز همایش های برج میلاد نیز از ساعت ۱۸:۳۰ پرواز همای و ساعت ۲۱:۳۰ ژیوان گاسپاریان از کشور ارمنستان کنسرت خود را اجرا کردند.

کنسرت دو زبانه پرواز همای روی صحنه رفت/ آوای عشق در برج میلاد پیچید

جمعیت بسیاری برای تماشا و گوش کردن موسیقی همای به برج میلاد آمده بودند و به دلیل ازدحام وسایل نقلیه، ترافیک شدیدی در مسیرهای منتهی به برج میلاد ایجاد شده بود به طوری که حتی تا یک ساعت پس از آغاز کنسرت نیز افراد وارد سالن می‌شدند. یکی از مشکلات همیشگی برگزاری کنسرت‌های پرمخاطب، تامین پارکینگ است. البته برج میلاد با توجه به بازدیدکنندگان زیادی که هر روز از برج دیدن می کنند، وضعیت اسفبارتری برای علاقمندان به موسیقی دارد، چراکه پارکینگ های برج به گفته نگهبانان پر شده است!! و ماشین های دیگر باید به پارکینگ های دیگر این مرکز مراجعه کنند.


قبل از ورود گروه موسیقی، یکی از برگزارکنندگان جشنواره روی صحنه آمد و درباره تعویق برنامه های جشنواره صحبت کرد. وی همچنین پیام تسلیت ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر را به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد.

کنسرت دو زبانه پرواز همای روی صحنه رفت/ آوای عشق در برج میلاد پیچید

دکور مرکز همایش های برج میلاد برای اجرای کنسرت های جشنواره، متشکل از 7 طرح اسلیمی پوستر جشنواره بود که طیفی از رنگ های بنفش، قرمز، فیروزه ای و سفید داشت که از گوشه تا وسط صحنه پخش بودند.


پس از آن پرواز همای به همراه گروهش در میان تشویق های فراوان حضار روی صحنه آمدند و هر کدام از اعضای گروه شاخه گلی را به سوی حضار پرتاب کردند. پرواز همای در ابتدای کنسرت بدون اینکه گروهش را معرفی کند تنها به حضور «پوری بنایی» به عنوان مهمان ویژه اشاره کرد. وی همچنین گفت: امیدوارم اجرای امشب ما شما را راضی نگه دارد و از این برنامه لذت ببرید و خیلی سپاسگزار هستم از اینکه ما را حمایت می کنید.


پشت جایگاهی که گروه همای نشستند، چهار پایه و بوم قرار داده شده بود که هنرمند خوشنویسی روی آن سیاه مشق می نوشت و این سیاه مشق ها متناسب با اجرای هر قطعه موسیقی توسط پرواز همای بود.


گروه موسیقی همای، با اجرای «خدا در روستای ماست» برنامه خود را آغاز کردند و قطعه های «خدا را می‌شناسم»، «مست مستم» و «دیوانه خوشم، نخورده مستم» بود که در قطعه «دیوانه خوشم، نخورده مستم»، همای از حضار خواست که در خواندن قطعه همراهی‌اش کنند و این اتفاق افتاد.


«با همه عشق می کنم» قطعه بعدی این هنرمند بود که نحوه اجرای همای در این قطعه سبب خنده حضار در سالن شد. همای که در آثار خود سبک جدید از موسیقی سنتی ایرانی را ارائه می‌دهد، اشعاری را اجرا می‌کند که خودش آنها را سراییده و از واژه هایی چون مستی، عشق، باده، شراب و ... بیشتر استفاده می‌کند.


قطعه بعدی همای، «مرگ پایان زندگی نیست» بود که در ابتدا با ساز طبلای هنرمندی هندی آغاز شد. همای در این مورد گفت: از امروز یک هنرمند هندی به جمع ما اضافه شده که ساز طبلا می نوازد و او رامداس دشپاند است. این قطعه توسط همای و رامداس دشپاند به زبان فارسی و هندی اجرا شد. هنرنمایی هنرمند هندی در نواختن طبلا نیز شور و وجد خاصی در سالن ایجاد کرد.


بر این اساس، از اینجا به بعد حضار آهنگ های درخواستی خود را که برخی از آنها مجوز اجرا نداشتند با صدای بلند فریاد می زدند که همای نیز با لبخند جواب آنها را می‌داد. همای برای اینکه با گروهش درباره اجرای قطعات صحبت کند با مشکل روبرو شد و گفت: فاصله های ما از هم زیاد است و برای حرف زدن با هم صدا به صدا نمی رسد.


«دیوانه تر شدم»، «دل دیوانه من منزل ویرانه توست» و «ای خانه ات خراب بی من مخور شراب» قطعات بعدی و پایانی گروه همای بود.


در پایان کنسرت نیز هنرمند خوشنویس به تعداد قطعاتی که اجرا شد، سیاه مشق آماده کرد که بر روی بوم‌ها خودنمایی می کرد.


پرواز همای و گروهش در میان تشویق های ممتد حاضران به آنها ادای احترام کردند و صحنه را ترک کردند.


در این اجرا، پرواز همای را مسلم علیپور نوازنده کمانچه، محمود نوذری نوازنده سنتور، سایوری شفیعی نوازنده قره نی و میثم مروستی نوازنده ویلن و عود همراهی کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار