پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۰۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
سیروس مقدم از «علی البدل»، انتظار برای دریافت مجوز ساخت نسخه سینمایی «پایتخت»، ماجراهای سری پنجم این سریال و همکاری با سازمان فرهنگی اوج سخن گفت.

به گزارش دیباچه، سیروس مقدم نویسنده و کارگردان درباره قطعیت زمان پخش سریال «علی البدل» در نوروز بیان کرد: باور کنید خود من هم هنوز کاملا اطمینان ندارم که این سریال نوروز پخش می شود یا خیر.

سیروس مقدم: «علی البدل» مشکلی برای پخش ندارد/«پایتخت» متعلق به همه مردم است

وی درباره اینکه چقدر ممکن است تردید درباره پخش سریال «علی البدل» به خاطر انتخابات ریاست جمهوری باشد، اظهار کرد: سریال «علی البدل» ربطی به انتخابات ندارد، به طور مثال اگر در سریالی کسی بد رانندگی کند و سال آینده ارتباطی با طرح ترافیک داشته باشد نباید این سریال را پخش کنند؟ سریال «علی البدل» فضای شیرین و مفرحی دارد و در عین حال قصه سطحی نیست و شاید بخواهند در زمان دیگری روی آنتن ببرند که مردم با فراغ بال آن را ببینند.

مقدم اضافه کرد: «علی البدل» مشکلی برای پخش ندارد. شورایی آن را تصویب کرده و همه متن ها و دیالوگ های آن خوانده شده است.

«هنگام بیداری» به دکور، دوخت لباس و اکسسوارهای زیاد نیاز دارد

این کارگردان درباره ۲ سریالی که سازمان اوج سفارش دهنده آن است، اظهار کرد: «پایتخت» سریالی تقریبا جا افتاده با بازیگرانی معین است و تا حدود زیادی حال هوای کار مشخص است چون این مجموعه سبقه‌ای چندین ساله دارد اما سریال «هنگام بیداری» حداقل بازه ای چند ماهه برای تحقیق و نگارش و ساخت دکورهای زیادی نیاز دارد. این سریال به دوخت لباس و ساخت اکسسوارهای زیادی نیاز دارد و لوکیشن های آن در بوشهر، شیراز، قزوین و تهران است به همین دلیل در چند ماهی که مقدمات این کار فراهم می شود سریال «علی البدل» را می‌سازیم.

وی درباره همکاری با این سازمان و اینکه در کنار آن چه پیشنهادهایی از طرف سازمان اوج در فیلمنامه یا کلیت کار داشته است، توضیح داد: ما پیشنهاد خوب برای ساخت فیلم یا سریال را از طرف هر نهادی باشد می‌پذیریم اما اگر منظور سفارش خاصی است، تا الان چنین دخالتی نبوده است چون فکر می کنم این دوستان هم «پایتخت» را دوست دارند. ممکن است از بیرون از این سازمان به نظر برسد که تفکرات خاصی بر آنها حاکم است و یا در چرخه تولید ضوابط خاصی دارند ولی به دلیل اینکه همه آنها بدون استثنا سریال «پایتخت» را دوست دارند به نظرم انتخاب و تصمیم گیری درستی هم انجام می شود چون «پایتخت» باعث نزدیک شدن سازمان اوج به توده مردم می شود و از طرفی باعث می شود که موسسه بتواند اسم خود را در جامعه بیشتر بشنود.

امیدواریم مجوز سینمایی «پایتخت» هم به زودی به دستمان برسد

کارگردان «پایتخت» درباره اینکه چرا ابتدا نسخه سینمایی در این سازمان ساخته نشد، عنوان کرد: ابتدا قرار بود در سازمان اوج نسخه سینمایی «پایتخت» را بسازیم و بعد از آن سراغ سریال برویم ولی چون قرار شد سریال «پایتخت» به ماه مبارک رمضان برسد اولویت را روی همین کار گذاشتیم.

ابتدا قرار بود در سازمان اوج نسخه سینمایی «پایتخت» را بسازیم و بعد از آن سراغ سریال برویم ولی چون قرار شد سریال «پایتخت» به ماه مبارک رمضان برسد اولویت را روی همین کار گذاشتیم .مقدم درباره مجوز سینمایی «پایتخت» و اینکه چرا هنوز آن را دریافت نکرده اند، تصریح کرد: مجوز سینمایی «پایتخت» دست سازمان صداوسیما امانت است که هنوز به ما نداده اند و امیدواریم همین روزها به دستمان برسد. اگر این مجوز را به ما بدهند بعد از سریال سراغ نسخه سینمایی می رویم. دلیل این را که چرا هنوز مجوز سینمایی ارایه نشده، نمی دانم اما شاید مدیران با خود فکر می کنند که اگر سیروس مقدم سراغ سینما برود دیگر به تلویزیون بازنگردد درحالیکه من متعلق به تلویزیون هستم و هروقت احساس نیاز بوده است آنتن سازمان را به خوبی پر کرده ام. شاید هم بیشترین نگرانی از هم صنف های خود من باشد که این سوال برایشان پیش می آید که «پایتخت» چه ویژگی ای دارد که باید به آن امتیاز سینمایی داده شود. به هر حال «پایتخت» متعلق به همه مردم و برندی شناخته شده است و منافع مالی و معنوی آن شامل حال تلویزیون هم می شود و اینگونه نیست که فقط تیم سازنده ذی نفع باشد. با این حال مشکلی وجود ندارد و به زودی مجوز سینمایی این اثر هم صادر می شود.

اهمیت وطن و درک درست از کنار هم بودن

کارگردان «چاردیواری» درباره قصه «پایتخت» و همچنین انتقاداتی که به فیلمنامه سری چهارم آن وارد می شد، بیان کرد: من پخش مجدد این سریال را از شبکه آی فیلم می بینم و با خود فکر می کنم اگر این سریال قصه نداشت پس مردم چه چیزی را دنبال می کنند. اتفاقا این مجموعه قصه داشت و من تعجب می کنم از انتقاداتی که به آن مطرح شد با این حال من گفته ام که «پایتخت» را تا زمانی می سازیم که ایده و سوژه خوب داشته باشد.

کارگردان «علی البدل» درباره خرده داستان های «پایتخت ۵» که قرار است از آتن در کشور یونان آغاز شود، گفت: ترکیب اصلی فیلمنامه «پایتخت ۵» این است که خانواده ای مجبور می شود به دلایلی سر از آتن دربیاورد و بعد ماجراهایی برایشان اتفاق می افتد که ما همبستگی و عشق و علاقه این خانواده را به یکدیگر می بینیم. همچنین در این مجموعه اهمیت وطن و درک درست از کنار هم بودن به مخاطب نشان داده می شود و فکر می کنم همین موارد است که برای سازمان اوج جذاب بوده است.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲