پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
علی لهراسبی ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه تولید آلبوم و اجرای زنده، پیرامون گرانی بلیت کنسرت های پاپ توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش دیباچه، علی لهراسبی با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی، بیان کرد: بسیاری از مخاطبان صدای من را از روی خوانندگی تیتراژها و مجموعه های تلویزیونی می شناسند و به محض اینکه از فضای تیتراژها دور می شود تصور می کند که کم کار شده ام اما واقعیت ماجرا این نیست. چراکه من تعمدا مدتی از این فضا دوری کردم و سعی کردم با انتشار تک آهنگ ها و کار روی آلبوم جدید در این حوزه متمرکز باشم. از سوی دیگر در این مدت به شدت درگیر آماده سازی برای تور کنسرت های آمریکا بودم که قرار بود شهریورماه برگزار شود ولی به دلیل تعویق پروسه اخذ ویزا در بهار سال آینده برگزار می شود.

علی لهراسبی از حاشیه ها تا برگزاری کنسرت رایگان!

پایانی برای کم کاری ها

وی ادامه داد: غیر از اجرا در تهران برنامه هایی برای برگزاری کنسرت در شهرستان ها هم دارم که با توجه به مکانیزم برگزاری کنسرت در شهرستان ها هنوز نمی توانم برنامه اجراهای را به صورت قطعی اعلام کنم. البته بنا به دلایل شخصی تاخیر یک سال و چندماهه ای در برگزاری کنسرت ها داشتم که شاید این موضوع باعث شده کمی کم کار به نظر برسم اما به هر ترتیب قرار است طی ماه های آینده علاوه بر حضور در یک تیتراژ فیلم سینمایی در دو سریال تلویزیونی نیز حضور داشته باشم که فکر کنم پایانی برای شائبه های کم کاری ام باشد.

لهراسبی درباره روند رو به افزایش گرانی بلیت کنسرت های پاپ و شبهاتی که در این مورد به خوانندگان نسبت داده می شود، توضیح داد: باور کنید گرانی بلیت کنسرت ها دست ما نیست. من هم این موضوع را قبول دارم که ۱۵۰ هزار تومان اصلا قیمت مناسبی برای یک کنسرت پاپ نیست چراکه تماشاگر پول بسیار زیادتری را بابت آنچه در کنسرت دریافت کرده، پرداخت می کند، ضمن اینکه اساسا به دلیل همین قیمت گران بلیت انحصار تماشای کنسرت ها در تهران فقط محدود به جمعیتی خاص می شود که فقط آنها استطاعت خرید بلیت دارند و بقیه شهروندان مجبورند فقط حسرت بخورند.

حاضرم کنسرت رایگان برگزار کنم

این خواننده گفت: اگر شما یک آمار ساده بگیرید متوجه می شوید که در این بین خواننده به هیچ عنوان مقصر نیست زیرا وقتی از اجاره بهای سالن های اجرای موسیقی به رقم های نجومی و عجیب و غریبی می رسید متوجه می شوید که خواننده و تهیه کننده تقصیری در افزایش قیمت بلیت ها ندارند. به هر ترتیب من حاضرم در جنوبی ترین نقطه تهران کنسرت رایگان برگزار کنم اما باید متولی در این زمینه وجود داشته باشد که بتواند ضمن ساماندهی فضای موجود به فکر ایجاد فضایی باشد که کنسرت ها در آن ارزان تر برگزار شود.

این خواننده پاپ در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این پرسش که چرا خوانندگان پاپ تمایلی برای پذیرش نقد ندارند؟ بیان کرد: من فکر نمی کنم چنین ذهنیتی در خوانندگان پاپ وجود داشته باشد کما اینکه حداقل خود من بر این باورم که نقد کارشناسی شده همیشه باعث پیشرفت است زیرا مانند کارشناسی است که می تواند در مقام مشورت دهنده برای پیشرفت یک خواننده موثر باشد اما برخی از اوقات برخی از نقدها نقد نیست و فقط سلیقه شخصی یک نفره است که به شدت ماجرا را تحت تاثیر قرار می دهد. ای کاش این نقدها نقدهای رسمی باشد که خواننده برای افزایش اطلاعات خودش هم که شده از آن استفاده کند.

حاشیه ها را تبدیل به ابزاری برای مشهور شدن نکنیم

وی با ابراز خرسندی از شرایط چند ماهه اخیر موسیقی بعد از انتقادهایی که پیرامون این موضوع داشت، بیان کرد: خوشبختانه شرایط فعلی موسیقی شرایط بهتری شده زیرا متر و معیار من برای بیان نکته مجاز شدن برخی از خوانندگانی بود که قبل از این مجوزی برای فعالیت رسمی نداشتند همین موضوع نویدبخش اتفاقات خوبی است چرا که طی سال های اخیر ما هنرمندان و خوانندگان مستعدی داشتیم که می توانند در یک فضای قانونی به فعالیت در عرصه موسیقی مشغول شوند. به هر حال اگر شرایط و قوانین مربوط به فعالیت های موسیقی در سراسر کشور همگون باشند به طور حتم این موضوع موجب کاسته شدن حواشی می شود اما اگر ماجرا به سمتی هدایت شود که سلیقه های شخصی وارد کار شده و موجب لغو کنسرت ها شود برای هنرمندی که خواهان ایجاد حاشیه است، ماجرا را تبدیل به یک امتیاز می کند. یعنی آن هنرمند و خواننده می تواند از این فضا سوءاستفاده کرده و در اجرای بعدی اش به مخاطب بگوید: «مردم من همانی هستم که کنسرتم در فلان شهرستان لغو شده» و مردم نیز به خاطر همین موضوع هم که شده می آیند و از کنسرت آن خواننده استفاده می کنند.

لهراسبی در پایان تاکید کرد: ما باید به جایی برسیم که هنرمند ما و مقوله تخصصی خوانندگی با قابلیت فنی آن مطرح شود و این حواشی نباشند که برای مخاطب جذاب هستند. متاسفانه این حواشی در بسیاری از موارد جلوی خود موسیقی قرار می گیرد.

منبع: مهر
برچسب ها: دیباچه ، علی لهراسبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲