جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۵۸۶
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
محمدرضا آهنج گفت: شرایط نامعلوم و هدف گذاری نامشخص در ساخت و شرایط بودجه‌ای از مهمترین دلایلی بود که از ساخت «بازگشت» انصراف دادم.

به گزارش دیباچه «محمدرضا آهنج» کارگردان سریال «بازگشت» به تهیه کنندگی محسن شایانفر گفت: مدت کوتاهی است که از کارگردانی این سریال انصراف دادم. حتی قراردادهایمان بسته شده بود و منتظر زمان کلید خوردن بودیم که آبان ماه تاریخ قطعی بود، اما به دلیل مشکلات مالی من دیگر حاضر به همکاری نیستم.

انصراف آهنج از ساخت «بازگشت»

وی دلیل این موضوع را اینگونه بیان کرد: مسائل مالی بزرگترین دلیلم بود. همچنین شرایط نامعلوم و هدف گذاری نامشخص در ساخت این سریال و شرایط بودجه‌ای انصراف دادم. مدام امروز و فردا می‌کنند و بودجه‌ای را به ما نمی‌دهند که سریال را کلید زنیم و هم تهیه کننده و هم پروژه در شرایط خطر قرار می‌گیرند.

این کارگردان ادامه داد: در بخش بودجه سیاست‌های سازمان صدا و سیما خیلی سخت شده و تصمیم گرفتند که با وجود مشخص شدن هشتاد درصد از بازیگران و گروه، همچنین زمان کلید خوردن، و فیلم‌نامه کامل، سریال متوقف شود و این وعده را دادند که بزودی دوباره کار تولید را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: منتظر بودیم که بودجه تزریق شود و بتوانیم کار را تولید کنیم که متاسفانه بعد از چند ماه معطلی و وعده و وعید هیچ کدام انجام نشد و تجربه به ما نشان داده که به این دلیل که کار سختی هم بود قطعا دچار چالش و ورشکستگی در طول کار خواهیم شد و به همین دلیل انصرافم را اعلام کردم.

کارگردان سریال «آسمان من» با اشاره به مدت زمان پیش تولید این سریال نیز بیان داشت: حدود چهار ماه مشغول پروسه پیش تولید بودیم اما با این اوضاع پیش آمده دیگر نتوانستم لااقل برای امسال گروه را همراهی کنم. اگر سال آینده شرایط جدیدی پیش رویمان بود انشاله با گروه همراه می‌شوم. شاید این سریال ماه آینده کلید بخورد اما من دیگر نیستم.

آهنج درباره اینکه با این اوصاف سریال با کارگردان دیگری ساخته می‌شود، گفت: محسن شایانفر دوست دارد تا با یکدیگر کار کنیم، اما با شرایط موجود من دیگر حاضر به همکاری نیستم.

وی ادامه داد: من دوست دارم که با تلویزیون کار کنم و هیچ مشکلی هم ندارم، منتهی اگر با شرایط جدید از من بخواهند حتما همکاری می‌کنم. قصه این سریال درباره زیاده خواهی انسان‌ها بود و جذابیت بسیاری برای مخاطبان داشت. دو با جناق بودند که در دو طیف مختلف داستان خانواده‌هایی داشتند و ... این سریال 28 قسمتی بود.

این کارگردان با اشاره به وضعیت موجود در تلویزیون گفت: تلویزیون نیز شرایطی تحمیل شده دارد و گل سر سبد برنامه‌هایش سریال‌ها است و مردم از بین برنامه‌های تلویزیون بیشتر سریال‌ها را دنبال می‌کنند و اگر این سریال‌ها تعطیل شود زنگ خطری برای تلویزیون است.

وی افزود: ماحصل ساخت محصولات فرهنگی آرامشی است که به جامعه تامیم داده می‌شود که آن هم در حال حاضر مورد خطر واقع شده است. وقتی سریالی 36 سال پیش پخش شده و الان دوباره پخش می‌شود، قطعا بخشی از مخاطبین را زده می‌کند چراکه فقط تعداد محدودی از افراد با آن نوستالژی دارند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲