شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
پخش فیلمهای سینمایی که از گذشته پای ثابت برنامه های جذاب برای مخاطبان بوده است،این روزها حال روز خوبی ندارد و این روندی است که چند سالی از آن میگذرد.

به گزارش رادیو و تلویزیون دیباچه، دو روز پایانی هفته که برای بسیاری از مخاطبان ایرانی، به عنوان تعطیلات پایان هفته تلقی می شود، زمان مناسبی برای پخش برنامه های جذاب و دیدنی از شبکه های سیما است.

همواره یکی ازگزینه های مهم شهروندان در زمان اوقات فراغت و تعطیلات برای سرگرمی، تماشای برنامه های تلویزیون است که دراین بین فیلم های سینمایی و جنگ های اجتماعی از اهمیت ویژه ای دراین بین برخوردار هستند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت دراستقبال از تعطیلات آخر هفته به تدارک و معرفی ویژه برنامه هایی دراین زمینه مبادرت می کند. 

برنامه های آخرهفته سیما/تعطیلات کسل کننده ی تلویزیون

در حوزه ی برنامه های سرگرم کننده، با آغاز ماه محرم و صفر دو برنامه ی پرطرفدارسیما یعنی «خندوانه» و «دورهمی» پایان یافتند و پس از اتمام ایام عزادری و آغاز ماه ربیع، بجز برنامه ی «دورهمی» که البته تولید فصل گذشته ی این برنامه است شروع به پخش نمود ولی برنامه ی «خندوانه» که ظاهرا هنوز درگیر مذاکره با مالک شخصیت «جناب خان» درباره مسائل مالی است که بعد از حل این اختلافات احتمالا به روی آنتن شبکه نسیم برود، و درواقع به جز این دو برنامه که هم اکنون در عمل پخش نمی شوند هیچ برنامه ی جذاب و متنوعی دراین حوزه وجود ندارد که مخاطبان را درگیر خود نماید و تنها گزینه ی باقی مانده فیلم های سینمایی است.

اما پخش فیلم های سینمایی که از گذشته پای ثابت برنامه های جذاب برای مخاطبان بوده است، این روزها حال روز خوبی ندارد و این روندی است که چند سالی از آن میگذرد، در حدود سه سال گذشته و به دلایلی از جمله کسری بودجه شدید در رسانه ملی و هم چنین نداشتن اولویت پخش فیلم های جدید و روز از این رسانه باعث ناامیدی مخاطبان سینما دوست ازاین رسانه شده و تلویزیونی که زمانی هفته ای یک فیلم جدید و جذاب از سینمای جهان را نمایش می داد، امروز به جز تعطیلات ایام نوروز که چند اثری را دست و پا شکسته از شبکه های سیما شاهد هستیم در دیگر ایام سال تقریبا موارد قابل توجهی را شاهد نیستیم. باکس فیلم های پخش شده از تلویزیون نشان می دهد که قریب به اتفاق آثار نمایش داده شده از سیما شامل فیلم های خارجی تکراری، فیلم های خارجی درجه 2 و 3 و هم چنین برخی از تولیدات تله فیلم می باشد.

روزهای طول هفته که جای خود، با این روند که رسانه ی ملی برای پخش برنامه های جذاب از جمله فیلم های سینمایی در تعطیلات پایان هفته در پیش گرفته، باید روز به روز شاهد ریزش بیشتر مخاطبان از رسانه ی ملی و انحراف آن ها به سمت شبکه های فارسی زبان ماهواره ای باشیم، اتفاقی که قطعا نه برای رسانه ی ملی و نه برای مخاطب ایرانی خوشایند نیست و آسیب ها و تبعاتی دارد که به مرور هویدا می شوند، ای کاش مدیران رده بالای سیما با بازتعریف دوباره ای از اولویت ها متوجه شوند که ریزش مخاطب چه تبعاتی برای سیستم فرهنگی جمهوری اسلامی دارد و درصورت تداوم مشکلات مالی در این سازمان و عدم حمایت های جدی از طرف دولت به این مجموعه، خود مسئولان صدا و سیما دست به کار شوند و با تزریق بودجه برخی برنامه ها و بخش های بدون کارکرد به سمت اداره ی تامین برنامه، به کنداکتور سینمایی تلویزیون سر و دستی بکشند.



میلاد نجفی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار