پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی فروش آثار شبکه نمایش خانگی را نشان از استقبال مخاطبان از این رسانه دانست.

به گزارش دیباچه علیرضا تابش درباره ارتقای سطح کیفی شبکه نمایش خانگی گفت: این رسانه در شرایط فعلی با خانواده‌ها ارتباط مستقیمی دارد، به خانه‌های بیشتر مردم راه یافته و با استقبال مورد قبولی مواجه شده است.

او تاکید کرد: شبکه نمایش خانگی روند رو به رشدی داشته و وضعیت کنونی آن با گذشته قابل قیاس نیست.

علیرضا تابش: نمایش خانگی از رقبای خود مثل صدا و سیما پیشی گرفته است

مدیرعامل بنیاد فارابی با مقایسه جذب مخاطب شبکه نمایش خانگی با تلویزیون، توضیح داد: مخاطب نمایش خانگی بیشتر در محیط خانه و خانواده تعریف می‌شود و استقبال از این رسانه در بین اقشار و گروه‌های اجتماعی مختلف در سال‌های اخیر روند روبه رشدی داشته است.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: این رسانه توانسته هم در سطح تک ویدئوها و هم در سطح مجموعه‌های ویدئویی در قالب آثار نمایشی و برنامه‌های موضوعی مختلف، رقابت خوبی با تلویزیون داشته باشد و مخاطب خاص خود را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی دوره‌ها حتی شاهد بودیم شبکه نمایش خانگی از رقبای خود مثل صدا و سیما پیشی گرفته است، گفت: همین امر سبب شده فعالان این عرصه به ظرفیت‌ها و امکانات شبکه نمایش خانگی بیشتر توجه کنند.

تابش افزود: حضور و فعالیت شماری از بزرگان و مفاخر سینمای ایران در این عرصه از جمله حسن فتحی و داود میرباقری با خلق آثاری موقر و تاثیرگذار ثبات و اطمینان را برای مخاطب و این رسانه همراه دارد.

وی همچنین درباره ارتباط اقتصادی شبکه نمایش خانگی با سینما، تصریح کرد: با بررسی میزان فروش عرصه‌های سینما و نمایش خانگی در چندسال اخیر متوجه می‌شویم این دو رسانه رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

تابش با اشاره به آمارهای منتشر شده در زمینه فروش آثار سینمایی در شبکه نمایش خانگی، گفت: فیلم‌هایی که در اکران با استقبال مخاطبان همراه بودند، در توزیع شبکه نمایش خانگی نیز با اقبال قابل توجهی روبرو شدند.

این مدیر سینمایی درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس، خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره نشانه بالندگی و پویایی شبکه نمایش خانگی است و این جشنواره هم مثل هر جشنواره دیگری یک فرصت برای سینما محسوب می‌شود.

تابش افزود: جشنواره‌ها محل عرضه، نقد و بررسی فعالیت‌ها و تولیدات یکساله است و این روند می‌تواند در ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات شبکه نمایش خانگی تاثیر داشته باشد.

مدیرعامل فارابی با بیان اینکه جشنواره فیلم یاس از رخدادهای مهم هنری محسوب می‌شود، ادامه داد: برنامه ریزی‌های اصولی و هدفمند، انتخاب‌های صحیح، داوری‌های هوشمندانه و هدایتگر متناسب با نیازهای مخاطب می‌تواند تاثیر زیادی در تلاش‌های فعالان این عرصه داشته باشد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی از 22 تا 27 آذرماه در شهر رامسر برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳