جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵
تماس با نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس
یکی از مهم ترین بخش های فرهنگی کشور که نقس اساسی درسیاست گذاری های فرهنگی دارد، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می باشد.
یکی از مهم ترین بخش های فرهنگی کشور که نقس اساسی درسیاست گذاری های فرهنگی دارد، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است که مانند دیگر کمیسیون های تخصصی مجلس وظیفه ی هدف گذاری و حمایت از فعالیت های فرهنگی در کشور را عهده داراست. درسال های گذشته همواره یکی از کمیسیون هایی که کمترین تقاضا را دربین نمایندگان برای عضویت داشت این کمیسیون بود که نشان از عمق مظلومیت فرهنگ در کشوری بود که نظام حاکم برآن حاصل انقلابی فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب همواره بر نقش محوری فرهنگ در پیشرفت کشور اشاره دارد. به همین خاطر خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه، جهت بررسی پاسخگویی نمایندگان این کمیسیون در حوزه فرهنگ با تعداد زیادی ازاین نمایندگان تماس تلفنی برقرار نمود که با نتایج جالب توجهی رو بروشد.
خبرنگار دیباچه از حدود ساعت9:30 صبح تا حدودساعت13 ظهر با تعداد12نفر از نمایندگان عضو دراین کمیسیون تماس تلفنی برقرار نمود و برای گفتگو با آنها لاقل با هرکدام دوبار تماس برقرار نمود. از نمایندگانی که اقدام به برقراری ارتباط صورت گرفت هفت نفر مطلقا پاسخگو نبودند و تنها 5نماینده تلفن خود را پاسخ دادند که مختصرا به شرح ماجرا می پردازیم.

نماینده ی موردنظر در دسترس نمی باشد/ فرهنگی که همچنان مظلوم است

کمیسیونی که درتعطیلات است
خانم سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده ی مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر پاسخ تلفن خود را دادند اما شخصی غیر ازایشان که ظاهرا از اعضای دفترایشان بودند و به حضورخانم ذولقدر در ماموریت بین المجالس اشاره کردند و عذرخواهی نمودند.
محمدعلی وکیلی،نماینده ی مردم تهران،ری،شمیرانات،پردیس و اسلامشهر که ازفعالان فرهنگی جریان اصلاح طلب هستند پاسخ تلفن خبرنگار دیباچه را دادند ولی گفتند علاقه ای به مصاحبه ندارند، لازم به ذکراست ایشان مدیرمسئول روزنامه ی ابتکارنیز می باشند.
پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،پردیس و اسلامشهر پس از دوبار تماس، یکی از اعضای دفترایشان پاسخ تلفن را دادند و پس از درخواست مصاحبه در حوزه فرهنگ اشاره داشتند که این همه نماینده چرا از دیگران سوال نمیکنید، و پس از اصرار خبرنگاردیباچه گفتند دو ساعت دیگر تماس بگیرید که پس از دوساعت هم جواب تلفن را ندادند.
مهدی شیخ، روحانی اصلاح طلب و نماینده ی مردم تهران،ری،شمیرانات،پردیس و اسلامشهر بعد از پاسخ تماس خبرنگار دیباچه ابتدا فرمودند اهل مصاحبه نیستند و سپس گفتند سوالات خود را پیامک کنید وقتی به تهران بازگشتم احتمالا پاسخ های آنها را ارسال میکنم.
اصغرمسعودی، نماینده ی مردم نی ریز و استهبان پس از دوبار تماس، جواب تلفن را دادند و پس از اطلاع از عدم مصاحبه ی دیگرهمکاران در این کمیسیون به مصاحبه با دیباچه پرداختند و سوالات خبرنگار ما در حوزه ی مسئولیت های کمیسیون فرهنگی مجلس را پاسخ دادند.
آنچه مشخص است در کنار ترافیک کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی که قابل درک است، پاسخگویی و اطلاع رسانی نمایندگان محترم در موضوعات مسئولیت خود از مهمترین مطالبات مردمی و رسانه های کشوراست، خصوصا وقتی موضوع پیگیری مسائل مربوط به فرهنگ و هنر کشور باشد که همواره با کم لطفی های برخی مسئولین جزو مسائل دست چندم کشور قلمداد شده است و گویا برخی از مسئولین محترم هرچقدر برای سیاست و دعواها و حواشی آن وقت دارند برای فرهنگ کمتر وقت دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲