چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
گفت‌وگوی دیباچه با مدیرعامل انجمن سینمای جوان
مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت:خدا پدر و مادر کسی که این کلنگ را زد بیامرزد اما از این کلنگ باید ترسید چرا که یک گروهی را درگیر می‌کند. اتفاق اتفاق خوبی بود و شکل مناسب تری به ظاهر انجمن میدهد چرا که ساختمان فعلی برای انجمن مناسب نیست. در قبال صرفه جویی هایی که در انجمن انجام شد در ادامه مسیر انجمن خیلی کمک کرد و در طی ۶ ماه گذشته شروع به تکمیل ساختمان جدید کردیم که بعد از برگزاری جشنواره و آذرماه به ساختمان جدید خواهیم رفت.

فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان و دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی دیباچهدر خصوص برگزاری این رویداد سینمایی،وضعیت انجمن سینمای جوان، مراحل ساخت ساختمان جدید و نوع نگاه مدیرت کلان سینما به حوزه فیلم کوتاه به اظهار نظر پرداخت.

دیباچه-فرید فرخنده کیش

*جشنواره فیلم کوتاه آغاز شده،بطور کلی این دوره از جشنواره را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من فکر نمیکنم حتی جشنواره فجر با این عظمت مانند جشنواره فیلم کوتاه دغدغه موضوعی مانند جشنواره فیلم کوتاه را داشته باشد.این جشنواره فرهنگی ترین جشنواره ای است که برگزار می‌شود.جشنواره فیلم کوتاه تهران در این دوره ثابت خواهد کرد که یکی از پرشورترین جشنواره سی و سه دوره اخیر خواهد بود.
*برخی میگویند که جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره شگفتی ها است، برای مراقبت از این فضا شما چه برنامه هایی دارید؟
در جشنواره فجر فیلمسازی مثل سعید روستایی هوش را از سر آدم میپراند که این نشان دهنده یک ادم متفاوت در سینما است و به همین علت جشنواره فیلم کوتاه محل تولد سینمای ایران است.
*جنس جشنواره فیلم کوتاه متفاوت از دیگر جشنواره ها است و به همین علت میتوانیم جشنواره فیلم کوتاه را محل تربیت نسل تماشاچی سینما بدانیم؟
ما در کنار کارهای تخصصی که انجام میدهیم به نگاه های میان رشته ای مثل اقتباس و ادبیات هم ورود کرده ایم تا بتوانیم در زمینه ارتقای فرهنگی کمک کنیم ولی در کنار آن جذابیت هم موضوع مهمی است و سعی میکنیم فضای شاد و جذابی را در جشنواره فیلم کوتاه تهران فراهم کنیم.
*کاری مثل پاتوق فیلم کوتاه که ایجاد کردید کار بسیاری مهمی است و امیدوارم با تغییر مدیریت این اتفاقات خوب فراموش نشود؟

من هم مثل شما امیدوارم این اتفاق فرهنگی خوب تداوم یابد و همانطور که ما اتفاقی که سال‌ها قبل رخ داده بود را به شکلی بهتر و کاملتر اجرا کردیم در دوره بعد از ما هم این اتفاق فراموش نشود و پاتوق فیلم کوتاه نعطیل نشود،چرا که پاتوق فیلم کوتاه یک اتفاق فرهنگی برای جوانان کشور است که خیلی از آنها به فیلم کوتاه علاقه‌مند هستند.

*ساختمان جدید انجمن به کجا رسید؟
خدا پدر و مادر کسی که این کلنگ را زد بیامرزد اما از این کلنگ باید ترسید چرا که یک گروهی را درگیر می‌کند. اتفاق اتفاق خوبی بود و شکل مناسب تری به ظاهر انجمن میدهد چرا که ساختمان فعلی برای انجمن مناسب نیست. در قبال صرفه جویی هایی که در انجمن انجام شد در ادامه مسیر انجمن خیلی کمک کرد و در طی ۶ ماه گذشته شروع به تکمیل ساختمان جدید کردیم که بعد از برگزاری جشنواره و آذرماه به ساختمان جدید خواهیم رفت.
*شما چند بار تاکید کردید که امیدوارم نگاه ها به سمت فیلم کوتاه عوض شود، آیا این نگاه تاکنون عوض شده است؟
یکی از دغدغه های دوستان در دوران قبل مسئله تولید بود که حمایت خوبی هم طی این چند سال از سوی سازمان سینمایی اتفاق افتاده است و تا امروز تولیدات مجموعه با کیفیت خوبی همراه بوده است البته این افتخار ما نیست و ما دوست داریم کمک کنیم تا نام ما در یک فیلم خوب در انجمن ثبت شود. دغدغه ای که دوستان پیش از ما داشتند تولید بود و ما در یک شرایط مطلوب تر از گذشته قرار داریم به دلیل اینکه مطمئن این شرایط ایجاد خواهد شد. اعتقاد دارم سینمای جوان ارزشش بیش از این است ما باید در جشنواره فیلم فجر که جشنواره ملی ما است باید بخشی از فیلم کوتاه داشته باشیم اما با توجه به اینکه نقش مهم سینمای کشور در فیلم کوتاه است فکر میکنم تندیس فجر حداقل لطف دوستان است. امیدواریم دوستان درباره حضور فیلم کوتاه در فجر قطعی شود.
*همچنان معتقدید با وجود انجمن سینمای جوان که به نوعی دانشگاه سینمای جوان محسوب می‌شود؛وجود مدرسه ملی سینما لزومی ندارد؟
اینکه مدرسه سینما باشد یا نباشد یا انجمن باشد یا نباشد خیلی مهم نیست مهم این است اما وظیفه هرکدام را طوری تعریف کنیم که برای سینما مفید باشد. اگر نطفه جدیدی بنام مدرسه ملی سینما بسته شود باید طوری با شرایط فعلی خود را تطبیق بدهد که در راستای سینمای کشور باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار