پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرد که در جهت دو برابر کردن تعداد اعضای زن و ایجاد تنوع نژادی در میان اعضای آکادمی تا سال 2020 دست به یک سری تغییرات عمده خواهد زد.

دیباچه :

شریل بون آیزاکس رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در پاسخ به انتقادات علیه کمبود تنوع نژادی در میان نامزدهای جایزه اسکار اعلام کرد که آکادمی در راستای حل این مشکل دست به تغییراتی خواهد زد. او پیش از این نیز اعلام کرده بود که طی چهار سال گذشته در شرایط عضویت در آکادمی تغییراتی داده شده تا تنوع کافی در میان اعضا تضمین شود، ولی این تغییرات سرعت کافی نداشته است.

دیباچه - اسکار
خبرآنلاین نوشت در همین راستا سه عضو جدید به اعضای هیات رئیسه آکادمی اضافه خواهند شد تا تنوع را در سطوح رهبری آکادمی نیز افزایش یابد.

پس از اعلام فهرست نامزدهای جایزه اسکار چندین چهره سرشناس صنعت سینما از جمله ویل اسمیت و اسپایک لی اعلام کردند که در این مراسم شرکت نخواهند کرد. این دومین سال پیاپی است که هیچ بازیگر سیاه‌پوستی در میان نامزدهای چهار رشته اصلی بازیگری اسکار وجود ندارد.

البته این یک سوی قضیه است زیرا برای نمونه شارلوت رمپلینگ بازیگر «45 سالگی» نیز تحریم اسکار را نوعی نژادپرستی علیه سفید‌پوستان قلمداد کرده است.

رمپلینگ که برای بازی در «45 سال» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شده است، گفت : «ما هیچ وقت نمی‌فهمیم واقعا تبعیض بوده است یا نه. اما شاید به این دلیل باشد که هیچ بازیگر سیاه‌پوستی شایسته نامزد شدن نبوده است.»

مایکل کین هم در واکنش به این ماجرا از بازیگران سیاه‌پوست خواسته که بردبار باشند. او در این باره گفت : «بازیگر سیاه‌پوست کم نیست. نمی‌شود به خاطر سیاه‌پوست بودن به یک بازیگر رای داد.»

بون آیزاکس جمعه در یک بیانیه  با اشاره به این که آکادمی منتظر صنعت سینما نمی‌ماند، اعلام کرد که فرایند تغییرات به صورت قابل ملاحظه‌ای ترکیب اعضای آکادمی را تغییر خواهد داد.

نامزدهای جوایز اسکار از سوی بیش از شش هزار عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برگزیده می‌شوند که اغلب سفیدپوست، مرد و بالای 50 سال هستند.

پس از اعلام نامزدها و متعاقب آن بالا گرفتن اعتراض‌ها به ترکیب بیش از حد سفیدپوست نامزدها، کریس راک مجری سیاه پوست اسکار بیش از باقی افراد تحت فشار قرار گرفت و بسیاری خواستار کناره‌گیری او از اجرای این مراسم شدند. اما آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جمعه اعلام کرد که راک این مراسم را اجرا خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳