در هفته مد میلان که از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه برگزار شد، نام های تجاری و برندهای مهم ایتالیایی مجموعه های پاییز و زمستان سال آینده (۲۰۱۶) را عرضه کردند.
دیباچه:
یورونیوز نوشت:
دولچه و گابانا
نمایش مد دولچه و گابانا در میلان، با موسیقی متن فیلم «بخاطر مشتی دلار» ساخته انیو موریکونه شروع شد تا نشان دهد مضمون کلکسیون تازه طراحان اهل سیسیلی وسترن سیسیلی است.
این کلکسیون سینماتیک به نام «وسترن سیسیلی»، اشاره به وسترن هایی است که دهه ۶۰ میلادی با فیلم های سرجیو لئونه شروع شد و شامل پوشاکی از جیر، چرم و خز و همچنین کاپشن جین و پیراهن های نخی، و دستمال گردن های معروف است.
کاوالی
کلکسیون کاوالی با راک اند رول گلم (Glam) و یا زرق و برق دار عرضه شد. این سبک راک با عناصر زنانه که دیوید بوئی از پیشروان آن بود، مضمون اصلی این نمایش است. پیتر دونداس، طراح کاولی روز جمعه در پایان این نمایش گفت از تاثیر دیوید بوئی بر سبک کارش هر چه بگوید کم گفته است. مجموعه پاییز و زمستان سال آینده، پوشاکی لوکس شامل پارچه های طرح پوست حیوانات، شال و پلیورها با طرح های بومی نروژی است. مدیر کاوالی گفت پوشاک مردان، نقش مهمی در توسعه این نام تجاری خواهد داشت و درآمد آن از ده به ۲۵ درصد می رسد.
مسیونی
مجموعه مسیونی با طراحی کولین بری گذری به هیمالیا و برگشت با کوله باری از تزیینات بازتاب آسمان، از نارنجی غروب تا آبی پررنگ صبحگاهی است.
لباس های بافتنی معروف این خانه مد با منگوله و آینه های تزیینی، زره جنگی را تداعی می کند. کت های سنگین، و شال و اشارپ با شلوارهای گشاد و جیب دار یا شلوار کارگو، همراه شده اند. کیف و وسایل سفر با همکاری یک برند ژاپنی به نام پورتر، بخش دیگری ازاین کلکسیون تازه بود.