جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۰۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
«اسپایک لی»، کارگران سرشناس و سیاه‌پوست آمریکایی اعلام کرد در مراسم نهایی جوایز سینمایی اسکار در ماه آینده حاضر نمی‌شود.

دیباچه :

کارگردان فیلم «کارِ درست را انجام بده» که در ماه نوامبر سال گذشته به پاس خدماتش در عرصه فیلمسازی، جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد، به سبب آنچه آن را عدم تنوع نژادی در میان نامزدهای این رویدادهای سینمایی خواند، در مراسم اصلی اعطای جوایز اسکار در 28 فوریه حضور نمی‌یابد.

دیباچه - oscar

ایسنا نوشت وی در پیامی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: "باید از «چریل بون ایساکس» رئیس و هیئت مدیره آکامی علوم و هنرهای سینمایی اسکار برای اعطای جایزه اسکار افتخاری به من در ماه نوامبر 2015 تشکر کنم. با این وجود همسرم «تونیا لوئیس» و من در مراسم آتی اعطای جوایز آکادمی در ماه فوریه شرکت نمی‌کنیم. این به معنای بی‌احترامی به دوستانم «کریس راک» مجری مراسم پایانی و «رگی هادلین»، تهیه‌کننده مراسم آکادمی اسکار نیست. اما چگونه ممکن است برای دومین سال پیاپی تمامی 20 نامزد شاخه بازیگری نقش مکمل مرد و زن جوایز اسکار سفید پوست باشند؟ اجازه دهید وارد سایر شاخه‌ها نشویم. 40 بازیگر در طول دو سال و بدون حتی یک بازیگر سیاه پوست. نمی‌توانیم کاری کنیم؟"

هنوز مشخص نیست اقدام «اسپایک لی» در بایکوت مراسم پایانی اسکار واکنشی به درخواست «جادا پینکت اسمیت» بازیگر سیاه پوست آمریکایی و همسر «ویل اسمیت» است یا خیر، که در صفحه توئیتر خود از اقلیت‌های نژادی خواسته بود همگی مراسم اسکار را بایکوت کنند.

شاید ناامید کننده‌ترین نتیجه اعلام نامزدهای اسکار 2016 عدم حضور حتی یک بازیگر رنگین‌پوست در میان 20 نامزد چهار شاخه بازیگری بود، اتفاقی که برای دومین سال پیاپی رخ داد و باز هم حاشیه‌های فراوانی را به سبب عدم تنوع نژادی به سمت آکادمی اسکار روانه کرد.

«مایکل.بی جوردن» و «تسا تامپسون» برای فیلم «اعتقادنامه»، «ادریس آلبا» و «آبراهام آتا» برای بازی در فیلم «جانوران بی‌سرزمین»، «ویل اسمیت» بازیگر فیلم «ضربه مغزی» و تیم بازیگران فیلم «از کف خیابان‌های کمپتون» همگی از گزینه‌های رنگین پوستی بودند که می‌توانستند در میان نامزدهای شاخه بازیگری نقش اصلی و مکمل مرد و زن جای داشته باشند اما باز هم «اسکار سفید» دیگری رقم خورد تا مجددا انتقادهای توئیتری از آکادمی اسکار بالا بگیرد.

این موضوع حتی با انتقاد «چریال بون ایساکس» رئیس سیاه پوست آکادمی اسکار نیز همراه شد.

مراسم اعطای جوایز هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 28 فوریه (یکشنبه نهم اسفند) در سالن «دالبی تئاتر» لس‌آنجلس با اجرای «کریس راک» برگزار می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار