پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
رییس سازمان سینمایی با اشاره به همکاری های فرهنگی چین و ایران گفت: دو کشور در حال تبادل تجارب سینمایی هستند.




دیباچه:


 

ایران و چین

 

روابط عمومی سازمان سینمایی نوشت: حجت الله ایوبی در گفت وگو با دو رسانه ی چینی اظهار امیدواری کرد با دیدار روسای جمهوری دو کشور سطح همکاری های فرهنگی دو کشور گسترش یابد.
وی افزود خوشحالم سفر رییس جمهور شما به ایران انجام می شود و خرسندم در کنار اتفاقات اقتصادی، ایران و چین بتوانند همکاری های فرهنگی و سینمایی خود را گسترش دهند.
وی با بیان اینکه دو کشور از منظر فرهنگی و هنری به هم نزدیک هستند ادامه داد: خرسندم از اینکه پیشتر روابط سینمایی ایران و چین آغاز شده است؛ ما در آستانه یکی از بزرگترین اتفاقات سینمایی ایران هستیم و همه سینماها و سینماداران ایران درگیر جشنواره فیلم فجر هستند.
رییس سازمان سینمایی یادآور شد: در سال، حدود 100 فیلم تولید می کردیم و امسال حدود 200 فیلم به جشنواره فیلم فجر آمد و ظرفیت تولید فیلم در ایران دو برابر شده است.
ایوبی توضیح داد: سالی که گذشت شمار مخاطبان ما در سینما دو برابر شد و سینمای ایران امروز حالش خوب است.
وی عنوان کرد: چین ایران را در سال های تحریم یاری کرد و از دوستان ما بود. امروز که درهای دنیا به روی ما باز شده چین همچنان در اولویت ما قرار دارد و ملاقات دو رییس جمهور نقطه آغاز روابط گسترده تر دو کشور ایران و چین است.
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: به عنوان مدیر فرهنگی انتظار دارم در بین روابط دو کشور پیوست فرهنگی و اقتصادی دو کشور فراموش نشود.
ایوبی گفت: در روابط کشورها، اقتصاد خود را تحمیل می کند؛ مدیران فرهنگی و اهالی رسانه باید فشار بیاورند که در کنار روابط اقتصادی، روابط فرهنگی نیز گسترش یابد.
وی اظهار کرد: مطمنم تمدن ایران و چین جز قدیمی ترین تمدن ها هستند. ما و شما تنها ملتی هستیم که نوشتن و خط میان آنها به عنوان هنر تلقی می شود و هنر خوشنویسی داریم. توقع ما گستردگی بیش از پیش همکاری های فرهنگی است.
رییس سازمان سینمایی توضیح داد: یکی از نقطه های وصل ایران و چین جاده ابریشم است و می دانم در چین برای احیای جاده ابریشم فعالیت کردید. ایران در مسیر جاده ابریشم است. جاده ابریشم جاده تبادل تجاری نبوده و محملی برای تبادل فکر و اندیشه بوده است.
ایوبی تاکید کرد: خیلی دوست داریم این جاده احیا شده و به مسیری برای تبادل فرهنگ و هنر تبدیل شود. در ایران برای جاده ابریشم برنامه های فرهنگی و هنری گاهی برگزار می شود و از سینما و دیگر رشته های هنری می توان برای احیای این جاده استفاده کرد.
وی با اشاره به سفر خود به کشور چین و گفت وگو با مدیران سینمایی عنوان کرد: در این سفر غیر از توافقات برای همکاری های فرهنگی و سینمایی دو تفاهم به امضا رسید.
رییس سازمان سینمایی درباره توافقات انجام شده یادآور شد: تولید فیلم مشترک که نهایی شده و با دو نویسنده ایرانی و چینی و کارگردان های مشترک گفت وگوهایی انجام شده است. قصه این فیلم در چین و ایران می گذرد.
ایوبی توضیح داد: کار دوم استفاده از تجربه چین برای سینماهای سیار است. کارشناسان ما در چین بوده و در باره چگونگی استفاده از این مهم در حال بررسی شرایط هستند.
به گفته رییس سازمان سینمایی، ایران و چین در زمینه خوشنویسی، موسیقی، تئاتر و سینما می توانند همکاری های خوب و گسترده داشته باشند.
ایوبی یادآور شد: در زمینه سینما در چند زمینه می توانیم با یکدیگر فعالیت کنیم. ساخت سالن یکی از این موارد است. شما 27 هزار سالن سینمایی دارید و 50 هزار سینمای سیار دارید بنابراین تجربه ارزشمندی دارید که ما می توانیم از آن استفاده کنیم. در تولید مشترک نیز می توانیم مشارکت داشته باشیم و وارد بازار چین شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲