پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۷۰۸
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۴
سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس، کاهش برنامه‌های رسانه ملی که مصرف‌گرایی را ترویج می‌کنند امری مسلم دانست و بیان کرد: مدیران رسانه ملی در شرایط کمبود بودجه، بین ترویج مصرف‌گرایی و تعطیلی شبکه‌ها، اولی را انتخاب کرده‌اند.




دیباچه:

تلویزیون

 

خانه ملت نوشت: ابوذر ندیمی به افزایش برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون و عوارض آن از قبیل مصرف‌گرایی در میان مردم اشاره کرد و با تاکید براینکه ضرورت کاهش برنامه‌هایی که مصرف‌گرایی را ترویج می‌دهند امری مسلم است، افزود: باید از یک‌سو نگران مصرف‌زدگی در جامعه و از سوی دیگر نگران وضعیت نابسامان اقتصادی صدا و سیما بود و امید است برای حل این مشکل در برنامه 5 ساله فکری اندیشیده شود چراکه در حال حاضر، مدیران رسانه ملی بین ترویج مصرف‌گرایی یا تعدیل نیروی انسانی و تعطیلی شبکه‌ها، اولی را انتخاب کرده‌اند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کیفیت تولید آثار نیز به دلیل بودجه ناکافی پایین آمده است و قدرت رقابت تلویزیون با شبکه‌های خارجی بسیار کم شده است لذا برای حل تمام این مشکلات باید به مسائل مالی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه رسانه ملی باید تعریف درستی از اقتصاد رسانه داشته باشد، افزود: رویکرد به برنامه‌سازی‌های تجاری هرچند آسیب‌هایی به دنبال دارد اما ظاهرا مدیران برای کاهش مشکلات اقتصادی و جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی اقدام به تولید این برنامه‌ها می‌کنند.

ندیمی با ابراز امیدواری از اینکه برای حل مشکل اقتصادی رسانه در قانون بودجه 95 و یا برنامه ششم توسعه اقداماتی اساسی و زیربنایی صورت گیرد، بیان کرد: با ادامه این وضعیت مردم بیش از پیش به شبکه‌های ماهواره‌ای رجوع خواهند کرد، همچنین تولید برنامه‌های تجاری فرهنگ جامعه را دستمایه قرار داده و مصرف‌گرایی گسترش پیدا می‌کند.

سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس بیان کرد: مدیران صدا و سیما طی جلسات متعددی که با کمیسیون تلفیق بودجه و فراکسیون‌های فرهنگی داشته‌، مکرر از چندین صد میلیارد تومان کمبود بودجه صحبت می‌کنند و حتی به تعطیلی برخی از شبکه‌ها اشاره کرده‌اند؛ با این حال شرایط اقتصادی دولت به گونه است که نمی‌تواند به این سازمان ا کمک کند و به همین دلیل رسانه ملی بین تعطیل کردن شبکه‌ها یا تامین هزینه‌های خود از طریق ساخت برخی از برنامه‌های تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی، انتخاب خود را کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲