جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
بابک کاییدان نویسنده سریال‌هایی چون «دارا و ندار»، «معراجی‌ها»، «سقوط یک فرشته» و «خوب، بد، زشت» می گوید پایان عصر تلویزیون آغاز شده است.




دیباچه:

 

تلویزیون

 

ایسنا نوشت: او درباره‌ی وضعیت فعلی تلویزیون می‌گوید: متأسفانه تلویزیون مثل یک کوه یخی عظیم در حال تجزیه است و قطعاتش در حال جدا شدن هستند.

این نویسنده درباره رویکرد صداوسیما در یک سالی که از تغییرات مدیریتی می‌گذرد، گفت: از آنجا که آقای سرافراز در دوره قبل هم در سازمان صداوسیما حضور داشتند، انتظار می‌رفت شرایط بهتری حاکم شود اما این‌طور نبود و ما کمتر ایشان را می‌بینیم.

کاییدان سپس تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر در حوزه نمایشی جلسات جدی و منسجم همگانی در سازمان صداوسیما برگزار نمی‌شود؛ در حالی که در دوره‌های قبل حداقل جلسات جدی بیشتر بود. در حال حاضر بسیاری از تهیه‌کنندگان خوب سازمان صداوسیما هم یا فعالیتی ندارند و یا دلسرد شده‌اند، در نهایت شبکه نمایش خانگی در این شرایط است که با تلویزیون رقابت می‌کند. به نظرم عملکرد آقای سرافراز در حوزه کارهای نمایشی مناسب نبوده است و طی این مدتی هم که گذشت به نظرم قابل قضاوت است و باید خروجی‌ها را بررسی کرد؛ ضمن اینکه اکثر سریال‌هایی هم که در حال حاضر از شبکه‌های سیما در حال پخش است یا مربوط به دوره آقای ضرغامی است و یا اگر هم مربوط به دوره جدید هستند، خیلی خنثی هستند و اتفاقی را رقم نمی‌زنند.

این فیلمنامه‌نویس در تکمیل صحبت‌هایش تصریح کرد:‌ این خیلی دردناک است که وضعیت فعلی تلویزیون این چنین است و مثل یک کوه یخ عظیم در حال تجزیه است، امیدواریم این وضعیت بهبود پیدا کند. ما فکر می‌کردیم آقای سرافراز با یک همت مضاعف وارد سازمان صداوسیما می‌شود و دست به تولیدات گسترده می‌زند اما این اتفاق برعکس شد و حتی تولیدات عادی هم به حداقل خودش رسیده است. به نظرم این اتفاق خیلی بد است؛ چراکه ما ظرفیت لازم در این زمینه را داشتیم.

او سپس اعلام کرد که یک سال و نیم است برای تلویزیون کاری انجام نداده است.

کاییدان در همین زمینه توضیح داد: بعد از سریال طنز نوروزی «خوب، بد، زشت»، برای تلویزیون کار دیگری انجام ندادم؛ چراکه معتقدم در فضای جدید تلویزیون نه می‌شود کاری تولید کرد و نه می‌شود قصه‌ای ارائه داد؛ اکثر قصه‌ها رد می‌شوند که البته بخشی از این مشکلات به کمبود بودجه برمی‌گردد اما در مجموع همین مسائل باعث می‌شود کارهای تلویزیون به تعداد محدودی برسد. در کل به نظر می‌رسد تلویزیون طی این مدت فضای محافظه‌کارانه‌تری را به خود گرفته است به همین خاطر من و امثال من در حوزه نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فعلا منتظریم تا ببینیم شرایط تلویزیون بهتر می‌شود یا خیر. از طرفی باید منتظر این باشیم که بودجه بیشتری به سازمان صدا‌وسیما تزریق شود تا شاید بشود کاری کرد.

این نویسنده سینما و تلویزیون در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود درباره مدیریت محمد سرافراز در سازمان صداوسیما اظهار کرد:‌ آقای سرافراز مدیری است که کمترین روابط عمومی را با اعضای تولیدکننده، حداقل در بخش‌های نمایشی دارد؛ این در حالی است که روسای سابق صداوسیما همچون آقایان ضرغامی و لاریجانی حداقل کاری که در سازمان انجام می‌دادند، ایجاد یک روابط عمومی و فضایی گرم و دوستانه بود و اگر هم کاری رد می‌شد، حداقل جلساتی برگزار می‌کردند و گفت‌وگوهایی انجام می‌دادند اما در دوره آقای سرافراز با وجود انیکه ایشان خودش در سازمان صداوسیما بوده، انتظار می‌رفت که شرایط بهتر باشد اما این‌طور نبود و ما کمتر ایشان را می‌بینیم. در کل درخصوص کارهای نمایشی من طی این مدت نشنیدم که اتفاق خاصی بیفتد.

این نویسنده مجموعه‌های تلویزیون در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره‌ی کارهای جدیدش اعلام کرد: یک سریال در شبکه نمایش خانگی نوشته‌ام. فیلم سینمایی «مازراتی» به کارگردانی منوچهر هادی از دیگر کارهای سینمایی‌ام است که از یک ماه دیگر تولیدش آغاز می‌شود. همچنین فیلم سینمایی «صلیب زرد» به کارگردانی داریوش فرهنگ را در حوزه دفاع مقدس نوشته‌ام. از طرفی دیگر این روزها منتظر اکران فیلم سینمایی «پریناز» هستیم که بعد از پنج سال قرار است این اتفاق بیفتد. فیلم سینمایی «ازدواج سعید و لیلا» هم از دیگر آثار سینمایی‌ام است که منتظر تولید آن هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲