پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
کارگردان سینما در گپ‌وگفت با دیباچه از مشکلات سینماگران پس از بازنشستگی می‌گوید
دیباچه: خسرو معصومی با اشاره به اینکه بی‌ارزش بودن حقوق بازنشستگی تلخ‌ترین موضوع برای سینماگران است،اظهار داشت:باور کردنش سخت است که کارگردانی پس از سه دهه فعالیت در سینما و ساخت بیش از 15 فیلم سینمایی پس از بازنشستگی؛ ماهیانه 900 هزار تومان دریافت کند! هنرمندانی که برای سینمای ایران افتخارآفرین بوده‌اند حالا پس از سال‌ها تلاش و فعالیت، پا به دوران بازنشستگی می‌گذارند و به استراحت نیاز دارند؛ حال آن‌که با حقوقی کمتر از یک میلیون تومان مواجه هستند و این بسیار تلخ است.

خسرو معصومی کارگردان سینما که فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی او همچنان توقیف است، در گفت‌وگو با دیباچه به مناسبت روز ملی سینما درخصوص شرایط این‌روزهای سینما، گفت: «وضعیت سینما در دولت تدبیر و امید نسبت به دوره گذشته بهتر شده است. خانه سینما دوباره باز شد و تکلیف بسیاری از سینماگران مشخص شد. همین که سینمایی‌‌ها می‌دانند که خانه‌ای دارند که می‌توانند در آن در مورد مشکلاتشان صحبت کنند و محلی برای گفتمان دارند؛ مسئله مهمی‌است و جای خوشحالی دارد.»

khosro-masoomi2

معصومی در ادامه گفت: «فشارهای بی‌جا همچنان وجود دارد و برخی فیلم‌ها بی‌دلیل توقیف هستند. سخت‌گیری گذشته وجود ندارد اما همچنان انتظارها از دولت جدید و مسئولان فرهنگی بالاتر است و امیدوارم اتفاق‌های بهتری رخ بدهد. جدای از این موضوع، دغدغه اصلی این‌روزهای سینمایی‌ها مسئله حمایت از بازنشستگان است؛امیدوارم از سوی مدیران سینمایی فشاری اعمال شود تا به حق و حقوق بازنشستگان سینما جدی‌تر پرداخته شود.

وی تصریح کرد:باور کردنش سخت است که کارگردانی پس از سه دهه فعالیت در سینما و ساخت بیش از 15 فیلم سینمایی پس از بازنشستگی؛ ماهیانه 900 هزار تومان دریافت کند! هنرمندانی که برای سینمای ایران افتخارآفرین بوده‌اند حالا پس از سال‌ها تلاش و فعالیت، پا به دوران بازنشستگی می‌گذارند و به استراحت نیاز دارند؛ حال آن‌که با حقوقی کمتر از یک میلیون تومان مواجه هستند و این بسیار تلخ است.»

معصومی در مورد سینماگرانی که بازنشسته خانه سینما هستند می‌گوید: «بسیاری از سینماگران پس از بازنشستگی حق و حقوق خود را از خانه سینما نمی‌گیرند و معتقدند این حقوق حتی ارزش پی‌گیری ندارد! این تلخ‌ترین چیزی‌ست که سینماگران با آن مواجه هستند.»

معصومی در آخر هم گفت: «مدتی امین تارخ به عنوان (رییس کانون بازیگران) پی‌گیر مسائل بازنشستگان سینما بود و پی‌گیری‌های زیادی هم انجام داد اما نتیجه‌ای نداشت. دنبال کردن این موضوع باید سلسله‌مراتب خود را حفظ کند و از منوچهر شاهسواری (رییس خانه سینما) به حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) منتقل شود و به همین ترتیب به مقامات بالا و تصمیم‌گیرندگان برسد تا شاید فکری به حال هنرمندان بازنشسته بکنند. امیدوارم این اتفاق برای سینماگران پیشکسوت سینمای ما رخ بدهد و از وضعیت سختی که بسیاری‌شان در آن گرفتار هستند، رها شوند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲