چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: فیلمبرداری فیلم سینمایی «قاتل اهلیِ» مسعود کیمیایی که چندروز پس از درگذشت عباس کیارستمی و با یاد این کارگردان کلید خورده بود، پس از دو ماه در میدان آزادی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛ فیلمبرداری «قاتل اهلی»، بیست‌وهشتمین فیلم مسعود کیمیایی که برای رسیدن به جشنواره فیلم فجر با تدوین همزمان بهرام دهقانی پیش‌ می‌‌رود، شب گذشته با گرفتن صحنه‌‌هایی در میدان آزادی ، پس از دو ماه فعالیت پیوسته تمام شد. ظاهرا کیمیایی در یک ماه اول تمام صحنه‌های روز را گرفته بود و پس از یک ماه تمام صحنه‌‌های شب را فیلمبرداری کرده است.

البته فیلمبرداری «قاتل اهلی» با مشکلاتی هم مواجه شد: صحنه‌‌هایی که باید در فرودگاه گرفته می‌شد با مخالفت حراست فرودگاه کار گروه را چندروز به تعویق انداخت و حتی اصرارهای پرویز پرستویی هم نتوانست مانع از این تصمیم شود. این در حالی‌ست که تمام مجوزهای لازم برای این اتفاق صادر شده بود.

کیمیایی در حالی فیلم سینمایی «قاتل اهلی» را به تهیه‌کنندگی منصور لشگری‌قوچانی می‌سازد که جمعی از چهره‌های سینمای ایران در این فیلم حضور دارند و یکی از پربازیگرترین فیلم‌های امسال است.

1763193_510

پرویز پرستویی در نقش دکتر جلال سروش و یا همان قاتل اهلی فیلم است. رضا رشیدپور در نقش خودش ظاهر شده و در صحه‌ای از فیلم روبه‌روی جلال سروش نشسته و با او گفت‌وگو می‌کند و البته یکی از صحنه‌های رادیکال فیلم اینجا شکل می‌گیرد و با دیالوگ‌های تندی در مورد مسائل مالی مردم و خالی شدن جیب آن‌ها توسط عده‌ای انگشت‌شمار از سوی سروش همراه می‌شود. سعید پیردوست، پرویز پورحسینی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی از دیگر بازیگران شناخته‌شده «قاتل اهلی» هستند. البته پولاد کیمیایی که معمولا یکی از نقش‌های اصلی فیلم پدرش را بازی می‌کرد، به خاطر حضور در فیلم «گشت ارشاد 2» سعید سهیلی نتوانست حضور پررنگی در این فیلم داشته باشد و در میان تمام گرفتاری‌های «گشت ارشاد» نهایتا توانست نقش کوتاهی از خواننده‌ای جوان را برای «قاتل اهلیِ» پدرش ایفا کند.

photo_2016-07-22_05-41-09

کیمیایی در فیلم آخر خود بی‌پرواتر به نقد جامعه‌اش و سیاست‌مردان پرداخته و به نظر می‌رسد «قاتل اهلی» یکی از فیلم‌های پرحاشیه جشنواره فجر امسال باشد.

مسعود کیمیایی در حالی بیست‌وهشتمین فیلم سینمایی خود را کلید زد که فیلم قبلی‌اش («متروپل») با اقبال عمومی مواجه نشد و امیدواریم «قاتل اهلی» با توجه به ترکیب بازیگرانش و اولین همکاری پرستویی و کیمیایی، بازگشت کارگردان پیشکسوت سینمایی ایران به دوران اوج خود باشد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳