پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۰۳۷
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری و به تهیه‌کنندگی دکتر مجید پازوکی در ساعت 15 روز جمعه 19 شهریور در محل شهر کتاب ابن سینا برگزار می‌شود.

به گزارش دیباچه، آلبوم صوتی و تصویری «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری و به تهیه‌کنندگی دکتر مجید پازوکی، با اشعاری از مولوی، عطار نیشابوری و هوشنگ ابتهاج و با تقدیم به استاد آواز ایران محمد رضا شجریان؛ با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی، سینما و تئاتر در ساعت 15 تا 17 بعدازظهر روز جمعه 19 شهریور ماه جاری در محل شهر کتاب ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین، جنب فرهنگسرای ابن سینا در تهران برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان در این مراسم رونمایی و جشن امضاء آزاد است.

دیباچه-خروش


دکتر مجید پازوکی تهیه‌کننده آلبوم «خروش» در خلاصه نوشتاری کوتاهی در بروشور این آلبوم، در مورد این اثر نوشته است: آلبوم «خروش» مجموعه‌ای از تصانیف به آهنگسازی و تنطیم مجید درخشانی چهره ارزشمند و مطرح موسیقی ایرانی را دربرگرفته است. که طی سالهای اخیر ساخته شده و با صدای یکی از پرورش یافتگان مکتب آوازی استاد محمد رضا شجریان هنرمندی جوان و مستعد آقای مجتبی عسگری اجرا گردیده است. از ویژگی‌های آن، حال و هوای متفاوت تصانیفی است که یادآور بخشی از آثار نزدیک به موسیقی برنامه گلهای رادیو ایران تا آثار دهه پنجاه و موسیقی سالیان اخیر می‌باشد. در بخش آوازی ضمن تغییر گامها و نوعی مرکب خوانی مشاهده می‌گردد که خواننده با مهارت و دقت خاص به بیان شیوه آوازی استاد خود نایل آمده است. ضمن اینکه هنر آوازخوانی که رکن اصلی موسیقی ایران است و در سالهای اخیر حضوری کمرنگ در اجرای صحنه‌ای و آلبومها داشته در این اثر، همپای تصنیف خوانی از اهمیت خاص خود برخوردار بوده است. معرفی ساز یسنای که توسط هنرمند جوان آقای بهروز بیگی ابداع و مورد تأیید اساتید فن قرار گرفته است؛ از دیگر مشخصات این مجموعه می‌باشد.

تعدادی از قطعات آلبوم «خروش» که مجموعه‌ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی را شامل می‌شود، عبارتند از: تصنیف «سوختن» با شعر هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «مست شب رو» با شعر مهرداد اوستا و حمید حاجی‌زاده، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «آیینه‌ام» با شعر علیرضا بدیع، ساز و آواز مثنوی با شعر مولوی، «خروش»، دونوازی یسنای و تار و تصنیف «ناپیدا» با شعر عطار نیشابوری.

دیباچه-خروش


در «خروش» جواد بطحایی با ساز سنتور، مجید درخشانی با ساز سه‌تار و شاهو عندلیبی با ساز نی همنوازان آواز را برعهده دارند و دیگر هنرمندان حاضر در این آلبوم عبارتند از: مجید درخشانی ـ نوازنده تار، ارسلان کامکار ـ نوازنده ویلون، نسترن هاشمی ـ نوازنده سنتور، علی جعفری ـ نوازنده ویولن، بهروز بیگی ـ نوازنده یسنای، میثم مروستی ـ نوازنده ویلون، پدرام فریوسفی ـ نوازنده ویولن، کریم قربانی ـ نوازنده ویلنسل، آتنا اشتیاقی ـ نوازنده ویولون سل، علیرضا خورشیدفر ـ نوازنده کنتر باس، جمشید صفرزاده ـ نوازنده سنتور، شاهو عندلیبی ـ نوازنده نی و دف، امین گلستانی ـ نوازنده عود، مهرداد ناصحی ـ نوازنده کمانچه، علیرضا دریایی ـ نوازنده کمانچه و ویلن و آلتو، حمید قنبری ـ نوازنده تنبک، شهریار نظری ـ نوازنده دف و آروین رئوفی دف.

صدابرداری و ترکیب صدای آلبوم «خروش» توسط «علیرضا نکوعدل تک» در استودیو صدا: آفتاب عالمتاب انجام شده و کالیگرافی و گرافیک آن را نیز بر عهده سپهر سعیدی بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲