جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۵۹۰
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: سهراب مرادی گفت: ممکن بود با ضوابط غلطی که در فدراسیون وجود داشت یک طلای المپیک به راحتی برای این کشور از دست برود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه؛ سهراب مرادی وزنه‌بردار قهرمان کشورمان که در مسابقات المپیک موفق به کسب مدال طلا شد شب گذشته مهمان برنامه «خندوانه» بود و در این برنامه از فعالیت‌های ورزشی و سختی‌هایی که در مسیر رسیدن به مدال طلا طی کرده بود گفت.

شب گذشته حاضران در برنامه «خندوانه» به نشانه حمایت از بیماران لوپوس با شال‌هایی یکرنگ که به گردن انداخته بودند حضور داشتند.

پس از صحبت‌هایی درباره بیماری لوپوس نیما در نقش بایرام حاضر شد و جو نشاط انگیزی به برنامه بخشید.

دیباچه - خندوانه

در ابتدای این برنامه رامبد جوان با اشاره به اینکه سهراب مرادی مدال آور کشورمان است به او تبریک گفت و سهراب مرادی را در آغوش گرفت و این اتفاق با تشویق گسترده حاضران در برنامه همراه بود.

سهراب مرادی در ابتدای صحبت‌هایش از تشویق‌های مردم و همشهریانش در اصفهان گفت و اظهار داشت:پس از گرفتن مدال طلا مطمئناً تغییراتی در نگاه مردم نسبت به من ایجاد شده است ولی من به جهت این که هنوز خستگی سفر و هشت ماه تمرین در تنم است، به این تشویق‌ها و این شور و حال توجهی نکردم و برای رفع این خستگی باید مقداری استراحت کنم.

مرادی در ادامه درباره آرزویی که دارد گفت و اظهار داشت:آرزوی ورزشی‌ام همین بود که اتفاق افتاد. به قدری درگیر ورزش و دغدغه‌هایم بودم که به آرزوهایم فکر نکردم. تازه حالا در 28 سالگی اوج گرفته‌ام. اما در واقع از 20 سالگی تا امروز به دلیل ناموفق بودن در این حیطه بسیار نا امید شدم و چند بار ورزش را کنار گذاشتم تا اینکه در المپیک ریو موفق به دریاف مدال طلا شدم. اینبار کاملاً مطمئن بودم که طلا می‌گیرم و همین اعتماد به نفس نقش تأثیرگذاری در مدال آوردن من داشت.

این ورزشکار در ادامه افزود:تا المپیک 2020 به این ورزش ادامه می‌دهم ولی پس از آن احتمالا به سراغ مربیگری خواهم رفت.

مرادی در پاسخ به این پرسش که اگر به جزیره‌ای برود چه کسانی را با خود همسفر می‌کند گفت: دو نفر از دوستانم، مدالم، صفحه و میل وزنه‌برداری و گوشی موبایلم را با خود می‌برم.

وی افزود:ما دو برادر و دو خواهر هستیم که من سومین فرزند خانواده‌ام.

این وزنه‌بردار درباره چگونگی به وجود آمدن موفقیت گفت: فکر می‌کنم هیچ فرمولی برای موفقیت وجود ندارد. همه از استمرار و تلاش برای رسیدن به موفقیت صحبت می‌کنند اما من دقیقاً عکس این مراحل را طی کردم. از سال 2009 می‌توانستم قهرمان شوم، ولی نمی شد و مسائل دیگری به وجود می‌آمد. برای همین می گویم هیچ قاعده و فرمولی برای موفقیت وجود ندارد که بخواهم آن را توضیح دهم. دوستانم با دیدن تمریناتی که داشتم به من می‌گفتند که صبر کن تا خدا بالاخره در جایی به تو پاداش این تلاش‌ها را می‌دهد تا خوشبختانه این اتفاق افتاد.

مرادی در پاسخ به این پرسش که اگر در المپیک موفق به کسب مدال نمی‌شد چه کاری می‌کرد، گفت:خدا می‌داند،علاوه بر اینکه احتمالاً ورزش را کنار می‌گذاشتم شرایط بدتری هم برایم به وجود می‌آمد چون واقعاً طاقتم سر آمده بود. در مسابقات دیگر هم با شکست ناراحت می‌شدم، وقتی شکستی اتفاق می‌افتد افسردگی زیاد به سراغ انسان می‌آید چرا که تحمل حرف‌ها خیلی سخت است.

وی افزود: سال گذشته با آمادگی بدنی بالا برای مسابقات جهانی سال 2015 حاضر بودم و همه از من انتظار طلا داشتند. رئیس فدراسیون روزی به من گفت که سهراب، تو از ورزش بازنشسته‌ای و تو را طبق سیستمی، فدراسیون قبلی کنار گذاشته است،این تصمیم بر اساس ضوابطی غلط گرفته شده بود و خیلی راحت نمی‌گذاشتند که در مسابقات شرکت کنم و حتی می‌گفتند که به المپیک هم نمی‌رسم.با این همه استرس به تمریناتم با امید کم ادامه دادم و بالاخره در ایام عید به من گفتند که راهی وجود دارد و می‌شود که در مسابقات حضور داشته باشم.

وی تصریح کرد: قرار بر این شد که 40 روز قبل از المپیک برای گزینش به کلمبیا بروم و با انگیزه بسیاری این کار را انجام دادم تا به کلمبیا رفته و سهمیه المپیک را کسب کنم. بعد از کلمبیا بدنم ضعیف شد و نزدیک مسابقات المپیک شرایطم خوشبختانه بهتر شد. ممکن بود با ضوابط غلطی که در فدراسیون وجود داشت یک طلای المپیک به راحتی برای این کشور از دست برود.

در پایان این قسمت از برنامه «خندوانه» فائزه طاهری فوق تخصص بیماری‌های رماتولوژی وارد صحنه شد و درباره این بیماری مباحثی را عنوان کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲