جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۶۸۷۰
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: محمد قاصداشرفی (رییس انجمن سینماداران) معتقد است: افزایش قیمت بلیت فیلم «فروشنده»ی اصغر فرهادی حق سینمادار است حتی اگر تهیه‌کننده فیلم و شورایی صنفی با آن مخالف باشند!

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛پس از آن‌که برخی از پردیس‌های سینمایی طی اقدامی غیرقانونی بلیت‌های فیلم «فروشنده»ی اصغر فرهادی را با 50 درصد افزایش (15 هزار تومان) پیش‌فروش کردند؛ اصغر فرهادی (تهیه‌کننده و کارگردان «فروشنده») نسبت به این موضع واکنش نشان داد و اعلام کرد هرگز موافق این اتفاق نیست. از طرفی شورای صنفی نمایش طی جلسه‌ای هرگرونه افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرد و بهای بلیت این فیلم در برخی سینماها به رقم قبلی خود (8 تا 10 هزار تومان) بازگشت اما برخی از پردیس‌های تهران چون: پردیس سینمایی ملت، آزادی و زندگی بدون توجه به تصمیم شورای صنفی طی حرکتی غیرقانونی بلیت فیلم «فروشنده» را با قیمت 12 هزار تومان پیش‌فروش کرده‌اند! در این مورد با محمد قاصداشرفی (رییس انجمن سینماداران) صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

113221

محمد قاصداشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه؛ در مورد افزایش غیرقانونی بهای بلیت در چند پردیس سینمایی در تهران گفت: «پس از آن‌که قیمت بلیت‌های «فروشنده» افزایش پیدا کرد: ابتدا تهیه‌کننده نسبت به افزایش بهای بلیت فیلم اعتراض کرد و سپس شورای صنفی طی جلسه‌ای طولانی تصمیم گرفت بلیت با بهای قبلی خود فروخته شود اما مسئله مهم دیگری هم وجود دارد: مدت زمان فیلم بالای دو ساعت است و سئانس‌ها را بهم می‌ریزد. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت چرا که ظرفیت سالن‌ها را می‌گیرد. پیش از این فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»ی مجیدی هم با مدتزمان بالایی داشت و بلیت آن گران‌تر بود. «فروشنده» یک استثنا نیست و در آینده هم هر فیلمی با مدت زمانی بیشتر از دو ساعت شامل افزایش قیت خواهد بود. سئانس‌های فوق‌العاده برای سینما هزینه‌آور است و از طرفی باید به پرسنل حقوق بیشتر و حتی وعده‌های غذایی مثل شام داد که هزینه سینمادار را افزایش می‌دهد!»

این اتفاق باید رخ می‌داد؛ چه تهیه‌کننده راضی باشد و چه نباشد!  

رئیس انجمن سینماداران در مورد این موضوع: شورای صنفی هرگونه افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرده است؛ گفت: «در شورا بحث کردیم: مدن‌زمان زیادی صرف این موضوع شد و همین مسئله شورا را تحت‌الشعاع قرار داد. تهیه‌کننده به تنهایی نمی‌تواند قیمت بلیت را تعیین کند و از طرفی سینمادار هم نمی‌تواند یک‌طرفه این تصمیم را بگیرد و حق دو طرف مساوی است اما تصمیم تهیه‌کننده «فروشنده» ممکن است به سینمادار ضرر وارد کند. مدت‌زمان فیلم بالاست و این اتفاق باید رخ می‌داد؛ چه تهیه‌کننده راضی باشد و چه نباشد!

هزینه سخت‌افزاری سینماها بالا رفته و به تازگی سینما ماندانا (سینمایی که قاصد اشرفی صاحبش است) با رقمی حدود 600 میلیون تومان، سیستم نور و صدای خود را به‌روز کرده است.»

من خودم را مدیون مخاطب می‌دانم

قاصد اشرفی در مواجهه با این سوال: این افزایش غیرقانونی موجب بی‌اعتمادی مخاطب نمی‌شود؟ گفت: «زنده‌ایم به استقبال مخاطبین...! من خودم را مدیون مخاطب می‌دانم. همیشه گفته‌ام: آن‌ها اصل هستند و ما در حاشیه هستیم. باید برای آن‌ها بهترین امکانات را فراهم کنیم.»

 

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار