چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Wednesday, 17 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۶۵۰۸
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
عبدالله اسفندیاری در گفت‌وگو با دیباچه خبر داد
دیباچه: عبدالله اسفندیاری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نرگس مست» از آغاز فیلمبرداری این فیلم با بازی سعید پورصمیمی،مهدی پاکدل،میترا حجار، سیامک صفری و هومن برق‌نورد از امروز چهارشنبه 10 شهریورماه خبر داد.



عبدالله اسفندیاری تهیه‌کننده فیلم «نرگس مستِ» جلال‌الدین دری، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه؛ داستان این فیلم را این‌گونه شرح داد: «بسیاری از شعرها و ترانه‌های قدیمی بین نسل جوان طرفداران زیادی دارد: «مرغ سحرِ» عارف قزوینی را تمام جوان‌ها حفظ هستند و هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود و یا شعر: از خون جوانان وطن لاله دمیده...»

وی افزود:«فیلم روایت‌گر زندگی یکی از سازسازهای قدیمی ایران است که تار، سه‌تار و... می‌سازد و به خاطر علاقه و ارادت به اساتید موسیقی سنتی ایران و شاعرانی مثل عارف قزوینی، با آن‌ها مواجه و خیال و واقعیت زندگی‌اش درآمیخته می‌شود. البته ایموضوع و تلاقی خیال با واقعیت کارگردانی را بسیار سخت می‌کند و عوامل با پروژه سنگینی روبه‌رو هستند.»

pizap.com14727281970611

تهیه‌کننده «نرگس مست» در مورد  ارتباط نسل جدید با این فیلم که به موسیقی سنتی می‌پردازد، می‌گوید: «در ابتدا باید بگویم که موسیقی سنتی ابزار حمل فرهنگ در طول سالیان بوده و امروز برای ما به یادگار مانده است. تمام موسیقی‌های جدید ریشه در گونه‌های سنتی موسیقی دارند و اصولا هنرهای مدرن از دل هنرهای کلاسیک متولد شده‌اند.

اگر موسیقی سنتی نبود، موسیقی جدید هم نداشتیم چرا که ریشه‌ها و پایه‌هایش را مدیون موسیقی سنتی است. از طرفی بسیاری از شعرها و ترانه‌های قدیمی بین نسل جوان طرفداران زیادی دارد: «مرغ سحرِ» عارف قزوینی را تمام جوان‌ها حفظ هستند و هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود و یا شعر: از خون جوانان وطن لاله دمیده...»

اسفندیاری با اعلام این خبر که فیلمبرداری از فردا شروع خواهد شد به دیباچه گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌ها از امروز چهارشنبه 10 فیلمبرداری آغاز می‌شود و پس از 45 جلسه به اتمام می‌رسد.»

اسفندیاری در مورد بازیگران این فیلم هم گفت: «حضور سعید پورصمیمی، میترا حجار، سیامک صفری، مهدی پاکدل، هومن برق نورد، رضا فیاضی، امیرحسین مدرس، متین ستوده، بهنام قربانی تاکنون در پروژه قطعی شده است. البته چند بازیگر برای نقش‌هایی کوتاه نیز در ادامه به ما خواهند پیوست.»

وی در آخر افزود: «تمام تلاشم‌مان را خواهیم کرد تا «نرگس مست» در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. در همین راستا تدوین همزمان با فیلمبرداری پیش خواهد رفت تا هر چه سریع‌تر به نسخه نهایی برسیم.»

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲