چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: سرپرست گروه موسیقی پالت گفت:از آنجاییکه ما آدم های صبوری هستیم ،صبوری کردیم و مجوز‌هایی را که می‌توانستیم گرفتیم، در دولت جدید ما واقعا مشکلی نداشتیم چون همه می‌دانند که ما گروهی هستیم که فقط می‌خواهیم کار موسیقی کنیم،تمایل به هیچ حاشیه‌ای هم نداریم. از اجرای کنسرت لذت می‌بریم.


به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه؛گروه پالت چند سالی است که فعالیت های حرفه ای خود را اغاز کرده است در طی این سالها مورد توجه مردم قرار گرفته است؛ این گروه تاکنون در شهرهای مختلف ایران کنسرت‌های بسیار برپا کرده است همچنین در سال ۱۳۹۲ در کشور هایی چون  پاریس،کلن، میلان، آمستردام، گوتنبرگ و استکهلم اجرا هایی را داشته است.  به بهانه فعالیت های گسترده وبرنامه های آینده این گروه با روزبه اسفندارمز، نوازنده کلارینت وسرپرست گروه گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

گروه پالت از چه سالی فعالیت های خود را به طور رسمی شروع کرد؟

از سال 88 با اجرایی در محک  فعالیت های خود را آغاز کردیم ، به این ترتیب در پنج  روز 5 آهنگ ساختیم . اما  سال 89 شروع جدی فعالیت های پالت بود. سال 99 با هزینه شخصی خوداولین  آلبوم رسمی خود را منتشر کردیم

پالت با گروه  6 نفره تشکیل شد، داریوش آذر آخرین نفری بود که به ما اضافه شد.

گروه پالت با چه هدفی شکل گرفت؟

ما جوانانی بودیم که تنها هنر برایمان اهمیت داشت واز کار کردن با هم لذت می بردیم.شرایط موسیقی در کشور ما به گونه ای است که اگر کسی می خواهد در موسیقی کار کند باید در ارکستر ها فعالیت کند یا با گروههای پاپ همکاری داشته باشد؛ ولی ما گروهی بودیم که از ابتدای امراهداف مشترک ومشخصی  داشتیم.  برای ما مهم بود که با آهنگ هایمان حرفی برای گفتن داشته باشیم ،موضوعات اجتماعی بیشترین دغدغه گروه ما بود.

دیباچه-روزبه اسفندارمز

در سالهای فعالیت خود از اسپانسری کمک نگرفتید؟

از سال  90 با رسول اف به عنوان  تهیه کننده وسرمایه گذار همکاری داشتیم .اهدافمان با او یکسان بود ،به عنوان عضوی از گروه به او نگاه می کردیم . .

گروه شما چه ویژگی خاصی دارد که آن را از گروههای دیگر متمایز کرده است؟

این سوال سختی است، واقعا نمی توانم درباره این موضوع نظری داشته باشم،  فقط می توانم بگویم که چون ما همیشه تلاش کردیم خودمان باشیم شاید یکی از دلایل موفقیت ما این موضوع باشد.

 

چرا امسال آلبومی منتشر نمی کنید؟

به خاطر وسواسی که در انتخاب اهنگ ها دارم سعی تلاش می کنم بهترین آهنگ ها را بر گزینم . وقتی سر تمرین می رویم و آهنگی را می سازیم.هفته بعد متوجه می شویم که چه آهنگ بدی است. معتقدم وقتی آهنگی ساخته می شود باید حرفی برای گفتن داشته باشد. دو ماه پیش به صوت فشرده تمرین کردیم ،دیدیم که خروجی که باید داشته باشیم نداریم . .گروه ما فقط به فکر تولید اثر نیست بلکه کیفیت را مد نظر قرار داده است.

 

شما که اینقدر در انتخاب آهنگها واسواس نشان می دهید , در مورد انتخاب اشعارتان هم این روند را ادامه می دهید؟

در آلبوم اول همه گروه  به نوعی در انتخاب شعر دخالت می کردند .امید نعمتی خواننده گروه پالت است  دو الی سه شعراز  آلبوم اول برای  امیدنعمتی  بود؛ ولی در آلبوم دوم از همه اشعار او استفاده کردیم. .کنسرت پالت در تالار وحدت کنسرت پالت در تالار وحدت

با توجه به این صحبت ها تصمیم ندارید از کارهای شاعران دیگر هم استفاده کنید؟

ارتباطی با شاعرانی که در تهیه وتولید آهنگ های موسیقی فعالیت می کنند نداریم . پروسه آهنگ سازی ما به این صورت است که تلاش می کنیم که شعر را با ملودی هماهنگ کنیم یا آهنگی که ساخته شده است . اکثر این کارها را امید نعمت الهی انجام می دهد، مطمئنا برای اینکه بخواهیم این کار را انجام دهیم به یک سری تمرین نیاز داریم ما اینگونه کار نمی کنیم که مثلا بگوییم شعری که قافیه دارد را بر داریم وبرایش ملودی بسازیم.  باید دغدغه های مشترکی را پیدا کنیم .

برای همین ار تباطات عجیبی با شاعران نداریم ، خودمان هستیم؛ خوشحال هم می شویم یکی بیاید بگوید من دوست دارم با شما کار کنم.  من یک ملودی می گویم و بچه ها نظر می دهند اگر ملودی خوب نبود آن را تغییر می دهم.گاهی اوقات مشاهده می شود که برخی از دوستان شاعر که در این حوزه مطرح هم هستند با انتقاد برخورد شدید می کنند مثلا اگر به انها بگوییم شعرتو عوض کن قطعا به آن بر می خورد به همین دلیل ما محتاط تر با این قضیه برخورد می کنیم..

 

قطعا هر خواننده‌ای برای گرفتن سالن یا مجوز با مشکلاتی روبه رو بوده است شما با این مشکلات تا کنون چقدر مواجه بوده‌اید؟

در دولت جدید اصلا با این مشکل مواجه نبودیم ،ولی در دولت قدیم  موانع بسیاری بر سر راه ما وجود داشت .خیلی مشکلات زیاد بود وقتی قصد انتشار البوم تازه خود را داشتیم با حمایتی روبه رو نشدیم خیلی ما را جدی نگرفتند.

ولی ما موفق شدیم .وقتی آلبوم منتشر شد ومورد توجه قرار گرفت دولت سابق گیرهای الکی داد ،از آنجاییکه ما آدم های صبوری هستیم ،صبوری کردیم ومجوز هایی را  که می توانستیم  گرفتیم، در دولت جدید ما واقعا مشکلی نداشتیم چون همه می دانند که ما گروهی هستیم که فقط می خواهیم کار موسیقی کنیم ، تمایل به هیچ حاشیه ای هم نداریم . از اجرای کنسرت لذت می بریم.

با وجود محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم حرف خودمان را بزنیم ؛به خاطر هزینه های زیاد ما مجبوریم بلیط هایمان را گران کنیم.چون  50 درصد در آمد کنسرت را باید به اجاره سالن اختصاص دهیم ،برای جبران این هزینه ها مجبور به گران کردن بلیت کنسرتمان هستیم.

 

در پایان از برنامه های آینده گروه پالت بگویید؟

قصد داریم قبل از محرم وصفر در شهر ستانهایی چون شیراز ،شهرکرد ،کرمانشاه اجرایی داشته باشیم، البته برای این اجرا مذاکراتی با این شهرها انجام شده است که اگر امکانش فرهم شود ما خوشحال می شویم در این شهر ها اجرا داشته باشیم و اگر این امکان فراهم نشود اجرا ها را تعطیل می کنم ومقدمات اماده سازی آلبوم بعدی را شروع می کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار