سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
در چهارمین اجلاس مدیران کل استانی وزارت ارشاد،
دیباچه: در چهارمین روز از در اجلاس مدیران کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز در هتل انقلاب برگزار شد، سینمای سیار برای استفاده در استان های محروم و فاقد تجهیزات سینمایی رونمایی شد.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این جلسه عنوان کرد: بخش اول برنامه ما به سینما سلام و سینمای سیار اختصاص دارد. در دو سه سال گذشته آشتی با سینما اتفاق افتاد در حالی که اوایل همه می‌گفتند که سینما دیگر پایان یافته است، اما با برنامه سینما سلام آشتی با سینما صورت گرفت. شاید باید چند شیشه شکسته می‌شد تا این آشتی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه تهیه و تجهیز سینماها با این بودجه حل شدنی نیست اما با تلاش دوستان تا به حال تعداد سینماهای ما نزدیک به 500 سالن شده است. با طرح سینما سلام تا حدودی به نتیجه رسیدیم.

وی افزود: سینمای سیار را به قیمت 30 میلیون تومان از چین خریدیم و مهندسی معکوس شد و آقای ابطحی این پروژه را انجام دادند که امروز آن را می بینیم. امیدواریم تا حداکثر تا 1 ماه دیگر سینمای سیار راه‌اندازی شود. در این طرح اولویت ما استان‌های محروم هستند. تا به حال چندین استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در اجرای این طرح به ما کمک کنند.

ایوبی تصریح کرد: در مورد هر کاری آعاز مهم‌تر از هر چیز است و بعد از آن مدیریت آن کار اهمیت دارد.

در ادامه از سینمای سیار توسط حجت‌الله ایوبی، سید مصطفی ابطحی و دکتر احمدی رونمایی شد.

دیباچه-حجت الله ایوبی


پس از آن ایوبی ادامه داد: فراموش نکنیم که روزگاری مدیران از یک درب وارد می‌شدند و اهالی فرهنگ و هنر از درب دیگر خارج می‌شدند. من شاهد تلاش مدیران استان‌ها بودم. اگر زمان کافی داشتیم، خیلی خوب بود که به بحث سینمای روز می‌پرداختیم.

وی اظهار کرد: جمع‌بندی برنامه‌ها تا کنون جمع‌بندی قابل قبولی است که سعی می‌کنیم به آن عمل کنیم. فروش بسیار خوب آثار سینمایی و صف‌های گیشه سینماها دستاورد این سال‌ها است. دوران دیجیتال در این دولت آغاز شده و پروژه Vod در موسسه رسانه‌های تصویری و با همراهی اهالی سینما انجام می‌شود. با تعامل خوبی که با سازمان صدا و سیما داشتیم موارد حقوقی هم حل شده و مشکلی بر سر راه پروژه VOD نیست. VOD یک فرصت استثنایی برای کسانی است که فیلم‌های آنها دیده نمی‌شود.

رئیس سازمان سینمایی همچنین بیان کرد: شرایط سینما رو به پیشرفت است، فیلمسازها با علاقه فیلم می‌سازند و بیش از صد فیلم در سال اکران می‌شود. گروه هنر و تجربه نیز حزو گروه‌های خوب است و فیلم‌های هنری به خوبی در این گروه اکران می‌شوند. مشکل سینمای بدنه نیز حل شده است.

وی ادامه داد: در روزهای اول بی اعتمادی در سینمای خانگی بیداد می‌کرد. آقای جنتی دستور داد و ستادها هم خوب عمل کردند و فضای امن برای این حوزه به انجام رسید و در نهایت در بخش سینمای خانگی سریال شهرزاد موفقیت خوبی داشت.

ایوبی عملکرد سینمای کودک و نوجوان را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این شرایط که مردم از سینما استقبال می‌کنند جایی را برای استانداردسازی لازم داشتیم که در همین راستا مدرسه ملی سینما راه‌اندازی شد و تمامی 5000 عضو خانواده سینما، عضو مدرسه ملی نیز هستند.

وی در ادامه در مورد سینمای شهرستان‌ها اظهار کرد: با مساعدت‌های وزیر محترم ارشاد اتفاقات مهمی رقم خورده است. اولویت ما در سازمان سینمایی در عرصه تولیدات ملی است و اقدامات محلی و بومی نیز اهمیت به سزایی دارد. ما نمی‌توانیم غیر استانی فکر کنیم. هر سالنی که تجهیز می‌شود انقلابی در گیشه شهرها رخ می‌دهد. تاکنون 100 مجتمع فرهنگی تجهیز شده است اما یک نگرانی‌هایی داریم زیرا اداره سینما کار سختی است ولی من فکر می‌کنم طرح سینما سلام می‌تواند مشکل استان‌ها را نیز حل کند.

وی افزود: در جشنواره فجر برخی از ادارات کل موفق شدند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که جشنواره به صورت همزمان در چند استان نیز برگزار شود. جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین رویداد سینمایی است و باید مدیران استانی قدر این جشنواره را بدانند. ما انتطار داریم اداره کل در تمامی استان‌ها ما را همراهی کنند. 50 میلیون تومان مبلغ زیادی نیست که بخواهد در اختصاص دادن آن به چین امر مهمی کوتاهی شود. ما از مدیران کل انتطار داریم و امیدواریم که بتوانیم با همکاری آنها گام‌های بلندی برداریم.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: سینما حتی باعث شناخته شدن و رونق مجتمع‌های تجاری است. من حاضرم خودم با هر سازنده‌ای که بخواهید صحبت کنم تا مجتمع‌های تجاری دارای سالن سینما در شهرستان‌ها ساخته، تجهیز و راه‌اندازی شود.

وی همچنین بخض خصوصی را در رشد صنعت سینما بسیار موثر دانست و گفت: بخش خصوصی کاربلد است و ما باید بپذیریم که نتوانسته‌ایم و باید سینماداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

ایوبی ادامه داد: تولیداتی که در جشنواره‌ها داریم ملی است و همه تلاش و اراده ما بر این است که جشنواره فیلم فجر را در سطح کشور برگزار کنیم. از همه تشکر می‌کنم و می‌دانم خیلی کار سختی دارید. هنوز فرهنگ و هنر برای مدیران کشور اولویت نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲