جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
در نشست مدیران کل ارشاد استان‌ها
دیباچه: ایوبی گفت: هنوز فرهنگ و هنر اولویت نخست در کشور نیست بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی سالن‌های سینما را اداره می‌کند.

به گزارش دیباچه به نقل از ایلنا، حجت اله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) صبح امروز در نشست مدیران کل ارشاد استان‌ها با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: در 2 سه سال گذشته آشتی مردم با سینما تحقق یافت و درست در زمانی که فکر می‌کردند عمر سینما تمام شده ما طرح سینما سلام را اجرا کردیم و شاهد بودید که چه انرژی مثبتی برای سینما داشت.

وی با اشاره به اهمیت سالن‌های سینما و تجهیز آنها گفت: متاسفانه از ابتدای انقلاب تا امروز ساخت سالن روند نزولی داشته است و در حالی که در سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب 570 سالن سینما وجود داشت امروز 300 سالن وجود دارد هر چند در سال‌های اخیر با روند سالن‌سازی تلاش کردیم این تعداد به 500 سالن برسد.

دیباچه- حجت الله ایوبی


ایوبی افزود: یکی از راهکارهای ما راه‌اندازی طرح سینما سیار است که مدل دستگاه آن از چین خریداری شده و با مهندسی معکوس توسط مهندسان ایرانی ساخته شده و تا یک ماه و نیم دیگر به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

با اشاره به تعامل خوب مدیران فرهنگی و هنرمندان گفت: در سال‌های نه چندان دور روزگاری بود که یک مدیر فرهنگی از یک در وارد می‌شد و هنرمندان از در دیگر خارج می‌شدند اما امروز تعامل خوبی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه چشم‌انداز سینما در دولت فعلی روشن است، گفت: ما امروز از دوران نگاتیو به دیجیتال گذر کرده‌ایم و دیجیتال باعث شده نهضت تولید در کشور گسترش پیدا کند. همچنین راه‌اندازی VOD (سامانه ویدئوی درخواستی) باعث شده آثار سینمایی به زودی در همه استان‌ها قابل دیدن شود به خصوص آثاری که در حوزه مستند و کوتاه توسط جوانان ساخته می‌شد و امکان نمایش نداشت با این طرح نمایش داده می‌شود.

ایوبی افزود: ما درباره این سامانه و راه‌اندازی آن تعامل خوبی با صداوسیما داریم.

رئیس سازمان سینمایی از افزایش صدور پروانه ساخت و نمایش خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد پروانه ساخت و نمایش 2 برابر شده است همچنین گروه هنر و تجربه امروز به یک برند تبدیل شده و بسیاری از استان‌ها خواهان اختصاص یافتن یک سالن سینما برای گروه هنر و تجربه هستند.

وی از رونق شبکه نمایش خانگی خبر داد و افزود: زمانی که من به سازمان سینمایی آمدم قاچاق در نمایش خانگی بیداد می‌کرد ولی با همکاری وزیر ارشاد و تشکیل ستاد صیانت و مبارزه با قاچاق فیلم در سازمان سینمایی امروز توانستیم این مساله را مهار کنیم و این ستاد خیلی خوب و موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ما با ساخت سریال‌هایی همچون شهرزاد در نمایش شبکه خانگی شاهد هستیم این شبکه جان تازه‌ای گرفته است.

ایوبی افزود: در بخش سینمای کودک ما فقط به تولید فکر نمی‌کنیم بلکه هدف ما این است که فیلم‌های خوبی تولید شود و بعد این فیلم‌ها به خوبی اکران شود.

رئیس سازمان سینمایی بر استانداردسازی آموزش سینما تاکید کرد و افزود: امروز مدرسه ملی سینما با هدف ارائه آموزش‌های سینمایی به شکل استاندارد راه‌اندازی شده است و همه 5 هزار عضو سینمای کشور می‌توانند از خدمات این مدرسه استفاده کنند و این مدرسه نیز ملزم به ارائه خدمات است.

ایوبی با اشاره به اینکه در عرصه جشنواره‌ها و تولید فیلم‌ها به صورت ملی عمل می‌شود، گفت: اقدامات ما محلی و استانی است و نمی‌توانیم غیراستانی فکر کنیم به همین دلیل به تجهیز سالن‌ها در استان‌ها اهمیت می‌دهیم زیرا هر سالنی که در استان تجهیز می‌شود انقلابی در تعداد مخاطبان ایجاد می‌کند.

وی از احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال 95 در استان‌ها خبر داد و افزود: باید استانداران و مدیران استانی قدر جشنواره فیلم فجر را به عنوان یک اتفاق فرهنگی بدانند و تصور نمی‌کنم که 50 میلیون تومان هزینه برای یک استان هزینه زیادی باشد و شما باید به عنوان مدیران کل ارشاد در استان‌ها اهمیت فرهنگ و جشنواره فیلم فجر را برای استانداران تبیین کنید.

وی ادامه داد: امسال اراده سازمان سینمایی بر این است که جشنواره فیلم فجر را در استان‌ها برگزار کند و برای آن دو فرمول طراحی کرده که یا استانداران 50 میلیون تومان برای نمایش فیلم‌ها به تهیه‌کنندگان بدهند یا یک سالن سینمایی را برای فروش متمرکز در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به گسترش سالن سازی توسط بخش خصوصی گفت: امروز در هر مجتمع تجاری که سالن سینما در آن وجود دارد شاهد رونق اقتصادی هستیم و بخش خصوصی از ساخت مجتمع‌های تجاری و فرهنگی استقبال می‌کند زیرا این مجتمع‌ها سودآور است و بخش خصوصی بلد است سالن‌های سینما را چگونه اداره کند و ما بلد نیستیم.

ایوبی با اشاره به اینکه امسال 5 مدیر کل فعال در حوزه استان‌ها را معرفی می‌کند، گفت: ما متوجه مشکلات و سختی‌های شما هستیم و ما نیز سختی‌هایی داریم متاسفانه در کشور ما فرهنگ و هنر هنوز اولویت نخست نیست.

حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) بعد از پایان جلسه با مدیران کل ارشاد استان‌ها در پاسخ به سوالی پیرامون حرف‌های بهروز افخمی در برنامه هفت که مدعی شده بود فیلم ارداتمند نازنین، بهاره، تینا با دستور وی پروانه ساخت گرفته است، گفت: من شدیداً این اظهارات را تکذیب می‌کنم و این حرف‌ها صحت ندارد و اینکه گفته شده که من از دادن پروانه ساخت به این فیلم پشیمان شده‌ام درست نیست.

وی ادامه داد: ما یک شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش داریم که آنها تصمیم‌گیرنده نهایی هستند و نظر دادن من و دیده شدن یک فیلم توسط من و یا دیده نشدن آن هیچ تاثیری ندارد. هرچند من هنوز می‌گویم که فیلم ارداتمند نازنین، بهاره، تینا را ندیده‌ام.

ایوبی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت پرونده پزشکی عباس کیارستمی گفت: جلساتی درباره این پرونده با همکاری وزارت بهداشت تشکیل شده است و من منتظر برگزاری ادامه جلسات هستیم و حتی شب گذشته نیز با دکتر زالی پیرامون این پرونده دوباره صحبت کردم.

وی افزود: پرونده پزشکی عباس کیارستمی را به صورت جدی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود که تیم شورای پروانه نمایش جدید سخت‌گیر شده‌اند، گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد زیرا تاکنون فقط یک جلسه توسط اعضای جدید شورای پروانه نمایش برگزار شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲