شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: سریال «عقیق» یکی از گزینه‌های ماه محرم امسال بود که بر اساس طرحی از سعید نعمت اله قرار بود توسط حامد عنقا مراحل نگارش را سپری کند که عنقا در همان ابتدا از نگارش فیملنامه انصراف داد.

به گزارش دیباچه به نقل از فارس، رسانه ملی به رسم هر ساله خود سریال‌هایی را برای مناسبت‌های مختلف تولید می کند. سریال‌هایی که ممکن است به دهه محرم مرتبط باشند و یا نباشند. قصه هایی که پیش زمینه شان واقعه عاشورا است و قصه‌هایی که درس های این واقعه عظیم را روایت می کنند.

از این نمونه ها می توان به سریال هایی چون «مختارنامه»، «شب دهم»، «وفا»، «معصومیت از دست رفته»، «سفر سبز»، «پریدخت» و ... اشاره کرد که هر کدام با سوژه هایی که داشتند، بنا به زمان پخش شان مورد اقبال عمومی قرار گرفتند.

دیباچه-حامد عنقا


چندی پیش خبری در رسانه ها از تولید سریالی به نام «عقیق» برای ماه محرم منتشر شد. سریالی 14 قسمت 40 دقیقه ای که طرح اولیه آن توسط سعید نعمت اله نوشته شده بود و قرار بود تا محمدرضا شفیعی آن را تهیه کند.

روند نگارش و تولید که جلوتر رفت، حامد عنقا نویسنده سریال «تنهایی لیلا»، «قلب یخی» و ... مسئولیت نگارش این سریال را به عهده گرفت و سعید نعمت اله نویسنده سریال های تلویزیونی که تجربه نگارش سریال هایی نظیر میکائیل، پشت بام تهران، زیرهشت، رستگاران، مدینه و ... را در کارنامه کاری خود دارد، از نگارش این سریال انصراف داد و مشغول نگارش سریال دیگری با نام «لبخند رخساره» شد.

در این 10 ساله که نعمت اله نگارش سریال های پرمخاطب تلویزیون را به عهده داشته، همیشه طراح و نویسنده داستان هایش خودش بوده و طرح‌هایش را به دست نویسنده دیگری واگذار نکرده است و این اولین بار بود که نعمت‌اله طرحش را برای نگارش به نویسنده دیگری داده بود.

اما دیری نپایید که حامد عنقا از نگارش این فیلمنامه انصراف داد تا محمدرضا شفیعی برای تولید سریال مناسبتی‌اش به فکر دیگری باشد تا با توجه به زمان باقیمانده سریال از گردونه تولید خارج نشود و یا تولید آن به تعویق نیفتد.

سریال «عقیق» برهه ای از تاریخ معاصر کشور طی سال های 1315 تا 1320 را روایت می کند. در این دوران به دستور رضاخان که دیگر به سلطنت رسیده بود، ممنوعیت هایی برای عزاداری های مذهبی از طریق بستن تکایا و هیئت ها و تجمع های عزاداران امام حسین(ع) ایجاد شد و وی در صدد مقابله با آن برآمد. همچنین در قصه سریال «عقیق» از ماجرای «رسول ترک» نیز استفاده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار