جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
رضا توکلی گفت: با وجود اینکه شاید برایم دیر شده باشد هنوز هم علاقه دارم که نقش های مختلف را تجربه کنم و در نقش های متفاوت ظاهر شوم.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در حال حاضر مشغول کاری در تلویزیون و سینما نیستم و در حال استراحت هستم. چند فیلمنامه را در دست دارم که شاید برای حضور در آنها تصمیم بگیرم.

توکلی خاطرنشان کرد: برخی مواقع وقتی فیلمنامه ای به من پیشنهاد می شود و تنها پنج صفحه از فیلمنامه را که می خوانم حالم بد می شود و برایم توهین به نظر می رسد. قصه برخی فیلمنامه ها توهین به مخاطب و بازیگر است. بعید می دانم که به این زودی بتوانم حاضر به حضور در اثری شوم.

این بازیگر در ادامه افزود: بسیاری از موضوعاتی که در تلویزیون روایت می شوند تکراری هستند و علاوه بر سوژه ها، قصه ها نیز تکراری به نظر می رسند. از نظر من هدف هایی در تلویزیون فراموش شده و این به خواسته ما مربوط نیست و باید بپذیریم که فیلمنامه ها به سمت و سوی خوبی سوق داده نمی شوند.

وی اظهار داشت: کلمه نویسنده بسیار ارزشمند است و نویسنده ها برای همه مورد احترام هستند. هر کس که در این رشته کار می کند باید به مسائل سیاسی، اجتماعی و خانوادگی روز اشراف داشته باشد اما متأسفانه در حال حاضر فیلمنامه ها به شکلی است که گویا همه از روی دست هم تقلب کرده اند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «برادر» با اشاره به ارزشمند بودن حرفه بازیگری اظهار داشت: بازیگران ویترین یک اثر هستند و باید مراقب باشند که در هر اثری حاضر نشوند. تکرار بازیگران در یک نقش نه تنها برای خودشان از لحاظ حرفه ای ناپسند است بلکه مخاطب را نیز با دیدن یک چهره و یک شخصیت خسته می کند.

توکلی درباره تفاوت در نقش هایی که به تازگی ایفا کرده گفت: متفاوت بودن نقش ها برایم مهم تر هستند و این روند را ادامه خواهم داد. خوشحالم که دوستانم به من می گویند از آن دسته بازیگرانی هستم که لذت تجربه در نقش های مختلف را داشته ام. شاید برای من دیر شده باشد اما ایفای نقش در شخصیت های مختلف برایم اهمیت دارد و این مسئله را همیشه در ذهن دارم.

این بازیگر در ادامه افزود: پس از اینکه در مجموعه «برادر» ایفای نقش کردم نمی خواهم به راحتی و در هر نقشی حاضر شوم. به تازگی پیشنهاد حضور در مجموعه ای به من داده شده که شخصیتی عجیب و متفاوت دارد که اگر آن را بازی کنم با همه نقش هایی که ایفا کرده ام متفاوت است.

وی اظهار داشت: بازیگری چیزی که امروز می بینیم نیست. بازیگر باید نگاه جامعه شناسانه و هنرشناسانه داشته باشد، این حرفه بسیار عمیق است و به نظر من در عرصه هنر، شغلی ارزشمند و مقدس است. بسیاری از بازیگران برای این کار ارزش قائل نیستند و هر نقشی که به آنها پیشنهاد شود را می پذیرند و درست نیست که یک بازیگر همیشه مهمان خانه های مردم باشد چرا که مردم از او خسته شده و در نتیجه استقبال کمتری از آثار می شود.

توکلی در پایان اظهار داشت: از نظر من بازیگرانی که به خاطر پول در هر اثر حاضر می شوند حق دیگر بازیگران را ضایع می کنند و به حرفه بازیگری صدمه می زنند.

گفتنی است رضا توکلی در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی متعددی از جمله فیلم های سینمایی «دوازده صندلی»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «سیمرغ» و مجموعه های تلویزیونی «او یک فرشته بود»، «زیرزمین» و «فاصله ها» ایفای نقش کرده است.
برچسب ها: رضا توکلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲